Personalització del contingut
Resum
Els eixos temàtics del llibre es concreten en set reptes: 1. Què significa assessorar? L’assessorament com a col·laboració; 2. Les relacions entre assessor i assessorat: simetries i asimetries; 3. Què esperen els assessors i els assessorats d’aquesta col·laboració?; 4. El nucli dur de l’assessorament: els processos d’ensenyament i aprenentatge; 5. Com viuen els assessors la seva tasca? De la multiplicació de funcions a la hiperresponsabilitat, de la complexitat a la perplexitat; 6. Competències per assessorar: saber parlar i escoltar, re-descriure representacions, ser estratègic; 7. La formació dels assessors: on, quan i com. Es pot formar els assessors des de la universitat?
Aquests set eixos defineixen bona part de les controvèrsies en les quals actualment se situa la pràctica de l’assessorament educatiu. Aquesta obra, a mig camí entre les teories predominants de la pràctica assessora que il·lustren millor les teories psicoeducatives d’avantguarda, pretén bastir un pont entre el que es fa i el que s’hauria o ens agradaria fer com a aprenents, professionals i investigadors de l’assessorament. En definitiva, una sendera que acosti la realitat viscuda a la realitat volguda.
Autors
Reyes Carretero Torres, Montserrat Castelló Badia, Joan de Diego Navalón, Jesús de la Fuente Arias, David de la Oliva Granizo, Jesús Domingo Segovia, Gerardo Echeita Sarrionandia, Pilar Fernández Lozano, José Ricardo García Pérez, Climent Giné Giné, Alfonso Luque Lozano, M.ª Luisa Máiquez Chaves, Carlos Marcelo García, Elena Martín Ortega, Juan Carlos Martín Quintana, Núria Molla Trill, Teresa Ojanguren Villalabeitis, M. Lluïsa Pérez Cabaní, Enric Roca Casas, María José Rodrigo López, Víctor M. Rodríguez Muñoz, Guacimara Rodríguez Suárez, Emilio Sánchez Miguel, Enric Valls Giménez, María Antonia Vega González, Consuelo Velaz de Medrano Ureta, Isabel Solé Gallart, Carles Monereo Font, Juan Ignacio Pozo Municio
Etapes
Col·leccions
Paraules clau del producte
asesoramiento educativo, colaboración, competencias, enseñanza aprendizaje, examen, formación, práctica, relaciones, responsabilidad