La práctica del asesoramiento educativo a examen

Critica y Fundamentos - Número: 7 (agost 05)

ISBN / EAN : 9788478274031 - ISBN / EAN PDF: 9788499800585 - ISBN / EAN EPUB: 9788419416926

31,5029,93 IVA incluido

Despeses d'enviament gratuïtes

Productes digitals no tenen despeses d'enviament

"Què significa assessorar? Les relacions entre assessor i assessorat. Què esperen uns i altres d'aquesta col·laboració? Els processos d'ensenyament i aprenentatge. Competències per assessorar; saber parlar i escoltar. La formció dels assessors."

Personalització del contingut

Resum

Els eixos temàtics del llibre es concreten en set reptes: 1. Què significa assessorar? L’assessorament com a col·laboració; 2. Les relacions entre assessor i assessorat: simetries i asimetries; 3. Què esperen els assessors i els assessorats d’aquesta col·laboració?; 4. El nucli dur de l’assessorament: els processos d’ensenyament i aprenentatge; 5. Com viuen els assessors la seva tasca? De la multiplicació de funcions a la hiperresponsabilitat, de la complexitat a la perplexitat; 6. Competències per assessorar: saber parlar i escoltar, re-descriure representacions, ser estratègic; 7. La formació dels assessors: on, quan i com. Es pot formar els assessors des de la universitat?
Aquests set eixos defineixen bona part de les controvèrsies en les quals actualment se situa la pràctica de l’assessorament educatiu. Aquesta obra, a mig camí entre les teories predominants de la pràctica assessora que il·lustren millor les teories psicoeducatives d’avantguarda, pretén bastir un pont entre el que es fa i el que s’hauria o ens agradaria fer com a aprenents, professionals i investigadors de l’assessorament. En definitiva, una sendera que acosti la realitat viscuda a la realitat volguda.

Etapes

General