
Aprenentatge oral de la llengua estrangera
Revista Guix - Número: 410 (desembre 14)
ISBN / EAN : 0213-8581
7,90€ IVA incluido7,90€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Mirar més enllà
Notícies d'interès
EN LÍNI@: Educabilitat
En l'avorriment, està la creativitat
Educabilitat
Eva Sivill, mestra a Oakland (Califòrnia). Amèrica... i el pot petit
Compartir experiències en anglès
L’enfocament alternatiu de l’ensenyament de les llengües que es presenta en aquest article ha estat provat amb eficàcia a la nostra escola. S’il·lustraran un conjunt de recursos i d’activitats com ara l’assemblea, les pissarres blanques o el pocket chart, totes les quals tenen relació amb aquest enfocament. Són propostes vàlides en tota l’etapa de primària i ens demostren una millora de competències en anglès en acabar-la.
Preguntar-se, investigar, comunicar...
En el present article, mostrem el treball per projectes dut a terme a la classe d’anglès iniciat amb els tres grups de quart de l’escola Ruíz Amado, de Castelló d’Empúries, i que va continuar fins a sisè amb els mateixos alumnes. Els projectes es van realitzar en tres sessions setmanals, una de les quals era en grup partit. Es van desenvolupar diversos projectes col·laboratius que integraven les eines digitals, continguts de l’àrea de coneixement del medi i la llengua anglesa.
Scienglish o la desaparició de les fronteres curriculars a l’aula
En aquest article, hi presentem una experiència innovadora i inclusiva en un institut. El desplegament curricular es basa en cinc àmbits competencials que engloben dues matèries o més cadascun. Un dels àmbits és el cientificolingüístic, que configura la part central de l’article. El projecte l’anomenem Scienglish. La llengua estrangera constitueix el vehicle de comunicació del contingut científic, i l’aprenentatge que se’n deriva és motor d’integració i d’autonomia.
Tecnologies i formació del professorat, una visió crítica
La formació TIC ha d’estar basada en la invisibilitat de la tecnologia, en el disseny i en la posada en pràctica d’experiències d’aprenentatge a través de metodologies actives, com també en la utilització de les xarxes socials com a punt de trobada i mitjà de difusió de bones pràctiques. Cal l’assessorament de les entitats de formació del professorat, de la inspecció i de la universitat. Totes les accions han d’estar basades en recursos de qualitat i reconeixement real per part de l’Administració.
Grups interactius a la comunitat d'aprenentatge CEIP La Pradera
A la comunitat d’aprenentatge CEIP La Pradera, de Valsaín (Segòvia), els nens i les nenes aprenen llengua, matemàtiques i valors amb els grups interactius, una actuació educativa de les anomenades mesures d’èxit del projecte de transformació social i escolar "Comunitats d’aprenentatge".
Defensem el Delta!
Defensar el delta de l’Ebre, el nostre territori, és conèixer-lo, descobrir-lo i estimar-lo. Aquests són els objectius principals que, des del distintiu d’Escola Verda, porta l’escola pública Horta Vella, del poble de Sant Carles de la Ràpita (Tarragona) a potenciar el contacte directe i vivencial amb els elements naturals que formen el nostre delta, les seves tradicions i la seva gent.
És necessària la religió a l’escola?
He rellegit un article que havia publicat a Guix l’any 2003 i que podria subscriure completament avui. Aleshores, era la LOCE la que aixecava polseguera i constatàvem com l’educació per a la ciutadania feia un gir conservador. S’imposava l’assignatura de religió o bé l’alternativa de societat, cultura i religió amb caràcter obligatori. Ara és la LOMCE la que retorna les velles formes i tradicions com a exigència ideològica d’un govern de l’Estat.
Repensar l'aula des de les persones
Ens interessa reflexionar sobre què fem a l’escola, perquè qualsevol decisió que prenguem tingui en consideració les interaccions individuals i socials que tenen lloc a l’aula, i com aquestes relacions entre persones interactuen amb el coneixement, de manera que esdevinguin necessàries per generar un coneixement compartit que reverteixi en la millora de l’aprenentatge de tots i cadascun dels nens i les nenes.
Del més proper i el més llunyà
L’escola pública L’Arenal de Llevant, de Barcelona, malgrat la ubicació en un entorn absolutament urbà i amb un immens pati de ciment com a espai exterior, va optar per prendre les ciències i les TAC com a eix vertebrador de l’aprenentatge. El seu professorat està ben convençut que cal posar els nens i les nenes en relació amb els elements naturals de la realitat que configuren l’entorn proper, alhora que han d’establir contacte amb la resta del món a través de les noves tecnologies.
Per Nadal, decorem magdalenes
Tothom hem pogut veure com les pràctiques d’hostaleria han anat guanyant presència en diferents àmbits de les nostres vides: als mitjans de comunicació, en negocis que proliferen a les poblacions, etc. La rebosteria és, en efecte, un món creatiu infinit i molt motivador per als infants.
Vídeos en streaming com a eina educativa
En aquest article, presentarem una experiència que mostra les possibilitats que té l’ús, per part dels docents, de la reproducció d’una activitat en temps real i mitjançant el vídeo com a eina tecnològica per desenvolupar les competències clau i les habilitats pròpies del segle xxi.
L’esperit de Marx (Groucho, és clar!)
L’humor a la literatura, en totes les accepcions que presenta -fantàstica, autocrítica, rosa, etc.-, afavoreix que els infants llegeixin les paraules i que després riguin en descobrir què s’hi amaga al darrere. Les narracions humorístiques ajuden a treure importància a les coses serioses i ens acosten a les preocupacions diàries d’una manera més amable.
Demanar ajut: quan i com ho podem fer
Amb l’alumnat que presenta una conducta problemàtica, hi ha moments en què el mestre o la mestra pateix dificultats per distanciar-se prou de la situació, a fi de poder fer una anàlisi detallada del que succeeix i de com succeeix. És el moment de demanar ajuda a uns altres professionals. Però, com i a qui pot demanar ajut un docent?
Ens ho passem de cine
El cinema conté un aspecte enriquidor com a recurs pedagògic. «Ens ho passem de cine» és una seqüència didàctica que persegueix una finalitat principal: que l’alumnat aprengui a desenvolupar tot el potencial creatiu, comunicatiu, crític i lingüístic a través del cinema, atesa la diversitat metodològica que ens ofereix aquest art com a recurs.
Material per a l'alumnat: Ens ho passem de cine
El diàleg constructiu
La bona expressió oral es considera necessària per exercir algunes professions, com ara l’advocacia o el periodisme radiofònic, i també per desenvolupar algunes activitats relacionades amb responsabilitats polítiques o amb càrrecs directius en grans empreses. La professió docent hauria de considerar-se de manera similar, perquè, sens dubte, els consells que són útils per a qualsevol persona que ha de pronunciar discursos adreçats a un grup ho són també per a qualsevol ensenyant.
Recomanacions de Bibliomèdia. Trobades. Convocatòries. Webs
Des del celler amb amor
Un celler castellà en un poblet a prop de Valladolid, Villanueva de Duero. Cinc persones amb cinc històries diferents (d’escola, d’agricultura, d’empresa de neteja, de fàbrica de cotxes o de control de les aigües del Duero). Els uneix el gust per la música i les ganes de tocar i de sentir la potència que els atorga el fet d’estar en grup.
Partint de l’examen de dues converses amb infants que tenen com a objectiu l’aprenentatge d’una L2, es pot identificar un conjunt d’estratègies que caracteritzen la competència interactiva escolar (CIC). Les estratègies es poden agrupar en tres categories: utilització de la L2 de manera congruent amb les finalitats pedagògiques que es pretenen aconseguir; creació d’espais per a la participació i el modelatge, i remodelatge de les contribucions de l’alumnat.
Autors
Lola Abelló Planas, Miguel Ángel Aragón Salinas, Núria Castro Serrano, Jaume Centelles Pastor, Meritxell Delgado, Elisabeth Eixarch Domènech, Cristina Escobar Urmeneta, Rosa Maria Felip Falcó, Estefanía Fernández Antón, Fundació Universitària del Bages - Biblioteca, Jaume Funes Artiaga, Àngela Galo Maneiro, Antonio García Arias, Diego García García, Esther García Ibarz, Ezequiel García Navarro, Rubén García Oria, Eva Martínez Pardo, Rubén Molinero Malvido, Jordi Parés Parral, Redac., Alicia Roglan Giménez, Vanessa Ruiz Fernández, Marta Utset i Canal, María José Lobo
Categories de productes:
Acoso moral (Bullying), Actividades extraescolares, Activitats extraescolars, Alfabetització científica, Alfabetización científica, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge significatiu / significativitat, Assetjament moral (Bullying), Biblioteca/mediateca, Cocina en la escuela, Competència comunicativa, lingüística i audiovisual, Competència digital i tractament de la informació, Competencia en comunicación lingüística, Competència en el coneixement i la interacció amb el món natural, Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural, Competencias, Competencias básicas, Competències, Competències bàsiques, Comunicació i llenguatge, Comunicació no verbal, Comunicació oral de les llengües estrangeres, Comunicación no verbal, Comunicación oral de las lenguas extranjeras, Comunicación y lenguaje, Comunidades de aprendizaje, Comunitats d'aprenentatge, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Creatividad, Creatividad y música, Creativitat, Creativitat i música, Cuina a l'escola, Cultura religiosa, Deberes escolares, Desarrollo personal, Desarrollo profesional, Desenvolupament personal, Desenvolupament professional, Deures escolars, Didáctica de las ciencias y del conocimiento del medio, Didàctica de les ciències i del coneixement del medi, Diversidad sociocultural y personal, Diversitat sociocultural i personal, Educació afectiva / sexual, Educació ètica, Educación afectiva / sexual, Educación ética, Escola inclusiva, Escuela inclusiva, export, Finalidades de la educación, Finalitats de l'educació, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Gèneres literaris, Géneros literarios, Gestió de l'aula, Gestió i organització social de l'aula, Gestión del aula, Gestión y organización social del aula, Grupos interactivos, Grups interactius, Habilidades comunicativas, Habilitats comunicatives, Infància i qualitat de vida, Infancia y calidad de vida, Lectura, Lengua, escuela y sociedad, Literatura infantil/juvenil, Llengua, escola i societat, Materiales curriculares y recursos didácticos, Materials curriculars i recursos didàctics, Música contemporánea, Música contemporània, Participació, Participación, Política i legislació educativa, Política y legislación educativa, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Salidas / Excursiones, Serveis i equips de suport, Servicios y equipos de apoyo, Sortides / Excursions, Tratamiento de la información y competencia digital, Ús de les TIC (tecnologies), Ús del cinema, Uso de las TIC (tecnologías), Uso del cine
Col·leccions:
Paraules clau del producte:
competencia interactiva escolar (CIC), enseñanza de lengua extranjera, interacción, Marco Común Europeo de Referencia (MCER).
SKU: 25168