Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Batxillerat > Com podem motivar? Professorat motivat i motivador
Com podem motivar? Professorat motivat i motivador

Com podem motivar? Professorat motivat i motivador

GRAÓ 12-18: El teu espai de referència en Educació Secundària - Número: 1 (febrer 19)

ISBN / EAN : 2604-6857

17,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Transformar la secundària en català

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L´ensenyant és necessari per aprendre?

De vegades, l’alumnat reconeix que aprèn més fora de les aules. El centre es distancia del seu interès i, alhora, troba mestres en uns altres entorns. Com pot esdevenir imprescindible l’ensenyant en aquest context?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Què fa el docent que et motiva més? Què no fa?

Aquesta secció té com a objectiu recollir les diferents perspectives d'alumnat i professorat sobre un tema d'actualitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Connectar amb l´alumnat sent docent interina

Com a docent interina d’educació física que canvia de centre cada any, la meva dificultat principal és adaptar-me a l’alumnat i que aquest s’adapti a mi. Una qüestió que marca la diferència són les experiències prèvies, sobretot si l’ensenyament ha estat basat en l’enfocament predominant i tradicional de l’educació física, que està centrat en el domini d’uns continguts curriculars que se solen repetir en tots els cursos (condició física o modalitats diferents d’esports), amb la qual cosa s’ignoren, per tant, els blocs restants de continguts.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ana López-Navajas: «Transmetem una cultura sense dones, esbiaixada i amputada»

El seu estudi «La ausencia de las mujeres en los contenidos de la ESO» mostra que solament hi ha un 7,6% de presència femenina als llibres de text, una «mancança cultural d’envergadura» que la va portar a investigar les arrels d’aquesta discriminació. «Vaig veure que allò sobrepassava el despistament i arribava a l’escàndol», explica aquesta investigadora de la Universitat de València.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Aplicació: La motivació, clau de l´èxit en la millora d´un model educatiu

Si partim de la consideració que el protagonista del procés d’ensenyament-aprenentatge és l’estudiant, cal adequar aquest procés dissenyant reptes que l’activin i que li permetin treballar el desenvolupament de les seves competències disciplinàries i transversals. El present article proposa un procés en el qual la motivació es mostra com una clau d’èxit per ser impulsada en un centre de secundària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recursos: Motivar l'alumnat de secundària

Ian Gilbert (2005) afirma que «no és que l’alumnat no estigui motivat, sinó que de vegades no està motivat per fer el que volem que faci ni quan volem que ho faci. Fem que vulguin i que facin». Com puc actuar com a docent perquè el meu alumnat «vulgui i faci»? Com puc aconseguir que tingui interès per aprendre, que aquest interès sigui durador més enllà d’una activitat puntual i fer que l’avaluació sigui útil?

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Podem superar la segregació vocacional?

És fonamental dissenyar i implementar programes d’orientació acadèmica i professional als centres docents, però que aquests abordin la perspectiva de gènere per evitar la segregació esdevé una necessitat. El projecte vocacional coeducatiu que es mostra a continuació pretén que l’alumnat prengui decisions responsables, autònomes i lliures de biaixos.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La gestió i la convivència del claustre a l'educació secundària

La qualitat de la convivència del professorat repercuteix en el clima del centre i directament a les aules. L’equip directiu ha de preparar el terreny i facilitar les eines i aplicar models i pràctiques de gestió perquè es doni una convivència positiva i enriquidora. En aquest article es mostren els aspectes clau per millorar la convivència al claustre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Educació social i menors desemparats

En els darrers temps els mitjans de comunicació s’han fet ressò de la situació dels menors estrangers no acompanyats. En molts casos l’atenció que es dispensa a aquests nois és de contenció, perquè no s’hi destinen els recursos adequats per desenvolupar un projecte formatiu. Els educadors i les educadores socials reclamen mesures i unes condicions dignes per treballar amb aquest jovent i acollir-lo.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La guerra de Troia 2.0

Aquest article mostra un projecte interdisciplinari i multicompetencial que consisteix en la lectura actualitzada del contingut literari, cultural i artístic de la guerra de Troia i part del cicle troià. L’activitat s’ha portat a terme en format de joc de rol creant perfils a la xarxa social Facebook.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Retrat social

Aquesta experiència parteix de la visita al nostre institut de l’artista Àlvar Calvet, que dedica una gran part de la seva obra a conèixer i a donar veu a diferents grups socials a través de la pintura col·lectiva i l’entrevista, entre altres mitjans. La proposta didàctica desenvolupada consisteix a retratar fotogràficament un col·lectiu triat pel propi alumnat i donar-lo a conèixer, ajudant-se també del testimoni oral.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Canals nous de comunicació o més informacions? Respostes saludables

Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El bon adolescent excel·lent

Hi ha moltes vides adolescents amb èxits espectaculars i amb triomfs silenciosos. Solem mirar-les poc i per això no les veiem. Ens hem de fer a la idea que les adolescències seran molt diverses, que els «bons» no s’espatllen per conviure amb qui sembla que no és com ells.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Normes útils, normes bones... Hi ha normes i normes

En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Dins la seva mirada

Alumnes del màster de secundària i professorat novell expliquen la primera vegada que es van trobar en una situació nova, algun fet de la pràctica docent que els va cridar l'atenció o una experiència que volen destacar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Les reunions amb les famílies a secundària

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La recomanació de...

Recomanacions de Pilar Pérez Esteve.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Campeones

"Campeones" és la pel·lícula espanyola més vista de l’any 2018. Probablement això és degut al fet que, des de la més absoluta convencionalitat, aconsegueix un nivell de versemblança i d’emoció molt encomiable.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Un niu per somiar

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Igone Azpiroz Artano, Néstor Banderas Navarro, Marta Bondía Sanmartín, Ramon Breu Pañella, Berta Cantó Gargallo, Equip Cuidem-nos, Judith Fernández Cando, Jaume Funes Artiaga, Anna Galdon Pruna, Grup IREF, José Fernando Juan Santos, Garbiñe Larralde Urkijo, Aránzazu Martí Marí, Pilar Pérez Esteve, Mayalen Piqueras Calero, Xavier Roig Moreno, Juan Vaello Orts, Eloïsa Valero Antón, Carles Vila Mumbrú

Etapes

Batxillerat, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat

Categories

Acció tutorial, Acción tutorial, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge significatiu / significativitat, Atenció a les famílies, Atención a las familias, Autoavaluació de l'alumnat, Autoevaluación del alumnado, Autonomía e iniciativa personal, Avaluació formativa o reguladora, Avaluació sumativa o final, Coavaluació, Coevaluación, Competència en la iniciativa personal i l'esperit emprenedor, Competencia para aprender a aprender, Competència per aprendre a aprendre, Competència social i ciutadana, Competencia social y ciudadana, Comunicació interna, Comunicación interna, Comunidades de aprendizaje, Comunitats d'aprenentatge, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Conviure en la diversitat, Convivència, Convivir en la diversidad, Didàctica de l'expressió corporal i de l'educació física, Didàctica de l'expressió visual i plàstica, Didáctica de la expresión corporal y de la educación física, Didáctica de la expresión visual y plástica, Didàctica de la literatura, Didáctica de las competencias, Didàctica de les competències, Diversidad psíquica y cognitiva, Diversitat psíquica i cognitiva, Educació afectiva emocional, Educació ètica, Educació per a la convivència, Educació per a la pau, Educació social/Acció comunitària, Educación afectiva emocional, Educación ética, Educación para la convivencia, Educación para la paz, Educación social/Acción comunitaria, Equip de professorat, Equipo de profesorado, Evaluación formativa o reguladora, Evaluación sumativa o final, Filosofia a l'escola, Filosofía en la escuela, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació i desenvolupament del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación y desarrollo del profesorado, Gènere i educació, Género y educación, Habilidades sociales del profesorado, Habilitats socials del professorat, Indicadores de maltrato, Indicadors de maltractament, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Jocs de rol, Juegos de rol, Libros de texto, Lideratge en centres, Liderazgo en centros, Llibres de text, Metacognició, Metacognición, Mitologia, Motivació, Motivación, Nouvinguts/immigració, Organització i gestió de centres, Organización y gestión de centros, Orientació acadèmica i professional, Orientación académica y profesional, Pla de convivència, Plan de convivencia, Recién llegados/inmigración, Riesgo social, Risc social, Roles del alumnado, Roles del profesorado, Rols de l'alumnat, Rols del professorat, Secuencias formativas y didácticas, Selecció de continguts, Selección de contenidos, Seqüències formatives i didàctiques, Técnicas de la expresión visual y plástica, Tècniques de l'expressió visual i plàstica, Ús de la fotografia, Ús de les xarxes socials, Ús del cinema, Uso de la fotografía, Uso de las redes sociales, Uso del cine

Col·leccions

GRAÓ 12-18: El teu espai de referència en Educació Secundària, Revista Aula de Secundaria (ct)

Paraules clau del producte

evaluación formativa, motivación, proactividad, rendimiento, roles del profesorado

Continguts relacionats

  • Aprenentatges bàsics, autonomia curricular i personalització de l´aprenentatge escolar
  • Altres rutines enriquidores
  • Los aprendizajes básicos ecosociales de FUHEM

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023