Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Ed. Infantil > La lectura a Europa
La lectura a Europa

La lectura a Europa

C12 - Número: 395 (juny 13)

ISBN / EAN : 0213-8581

19,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L´art d´escoltar i de dialogar per reformar

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Notícies d'interès

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Per què no arrenquen les mates a primària?

Malgrat que algunes proves objectives sembla que indiquen una certa millora, les matemàtiques segueixen sent un veritable obstacle per als nens i nenes, i no només a nivell de resultats, sinó també de motivació. La major part d’infants segueix dient que les matemàtiques és el que menys els agrada de l’escola. Què s’està fent malament?

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'escola que jo vull

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Per a què educar?

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Maria Mercè Contra, mestra itinerant d'escola rural, especialista d'anglès. "Portar aire fresc"

«Estar a l’escola rural ofereix la possibilitat de treballar amb grups molt petits. Quan hi arribo, sempre m’esperen contents. És com rebre aire fresc nou».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Finlàndia, a la lectura mitjançant l'escriptura

Combinar el mètode fonètic i el mètode lèxic amb la utilització d’ordinadors facilita l’aprenentatge de la lectura de manera satisfactòria. L’alumnat se sent motivat a escriure més textos, i més extensos, si escriu en ordinadors que no pas si escriu a mà. Dues accions que permeten avançar els infants en el procés que va seguint d’aprenentatge de la lectura són la lectura diària en veu alta per part de l’ensenyant i la lectura autònoma de llibres de text i literatura de ficció.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Flandes: el text lliure, punt de partida del treball a l'aula

La lectura i l’escriptura van del bracet. Si es permet a l’infant ser el protagonista dels seus propis textos lliures i aquests escrits es comparteixen, es discuteixen i es difonen garantim un procés natural en el que la motivació juga un paper principal.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El procés d'aprenentatge de la lectura a Àustria

El sistema educatiu austríac té un any d’escolarització obligatòria abans de la primària als sis anys. La coordinació entre l’educació infantil i l’educació primària, la incorporació progressiva al centre, l’atenció a la diversitat i la importancia de la lectura com a base de l’aprenentatge són aspectos clau.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Llegir abans de primària a França... Què vol dir?

 A França, ens sentim orgullosos de la nostra educació infantil. Per a bé o per a mal, pensem que és única i que som l’enveja de tot Europa. Creuem el llindar d’una classe normal i vegem, damunt del terreny, aquesta suposada especificitat francesa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El fet educatiu quotidià i el silenci de l´experiència

L’emergència de l’experiència i l’emparaulament realitzat per les dones i els homes que, dia rere dia, narren i conten les seues històries, les seues pràctiques. És en aquesta emergència de l’experiència on esdevenim educands i educadors i, al mateix temps, éssers vius i vivents.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La biblioteca de l'escola, un espai viu

En el món educatiu actual, un dels objectius prioritaris que es pretenen aconseguir és millorar la comprensió lectora de l’alumnat i que adquireixi uns bons hàbits de lectura. Les biblioteques escolars han de ser un pilar bàsic per assolir aquesta fita, ja que, a través del que s’hi fa, podem fomentar el gust per la lectura. Però perquè una biblioteca funcioni correctament, cal que es tracti d’un lloc viu, dinàmic, i que sigui considerat un recurs més de la feina diària dels centres.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Aprenentatge per simulació

L’aprenentatge per simulació (APS) és una metodologia que hem treballat a les nostres aules. El punt de partida és la resolució de situacions de la vida quotidiana. Situacions a les quals, tard o d’hora, s’hauran d’enfrontar els infants el dia de demà. A partir d’aquesta estatègia de treball, cercam donar-los eines que els ajudin a ser més competents en el seu desenvolupament cap a la vida adulta.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els deures escolars

La CEAPA recull, des de fa temps, les queixes dels pares i mares sobre els problemes i tensions que aporten els deures escolars a casa. Hi ha qui afirma que els deures els hipotequen els caps de setmana i la relació familiar s’omple de tensió i estrés. No està provat que fer més feina escolar a casa millori l’aprenentatge, i els nostres veïns francesos n’estan fent tota una creuada que es mereix una reflexió. Cal trobar alternatives que ajudin als progenitors a fer de pares i mares i no de mestres de repàs.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

666. Petits canvis

En el present article, s’hi relata l’experiència d’una colla de professores. L’autor, assessor de formació, juga amb el caràcter diabòlic d’aquesta proposta (perquè qüestiona la tradició, el que es considera norma als centres), estructurant l’article en sis preguntes, sis respostes i sis conclusions que el porten a preguntar-se què és més diabòlic: qüestionar el que està establert o mantenir un sistema que se sap que no funciona?

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El taller de les papallones

La participació de tots els sectors de la comunitat educativa és possible si s’unifiquen objectius que redundin en benefici dels infants i que disminueixin possibles factors de risc d’exclusió que es troben a les zones de transformació social. L’educació és una tasca que implica somiar. Somiar que, mitjançant un plantejament didàctic, aconseguim despertar alguna cosa dintre del nostre alumnat.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Sortir a l'espai proper

L’escola Mas Rampìnyo, de Montcada, gaudeix d’un entorn privilegiat al qual les mestres volen retornar el valor educatiu que té tot espai natural. Avui han sortit a passejar per La Llacuna, amb la intenció de fer-hi descobertes interessants i gaudir de l’aire lliure.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Mirant cap al cel

Els continguts relatius als fenòmens atmosfèrics i astronòmics constitueixen un «clàssic» en la formació científica, ja als primers nivells.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Hangouts en educació

Els hangouts, o quedades, són la darrera creació popular de Google per realitzar videoconferències. Per la multiplicittat d’eines que integren, les possibilitats de treball col·lectiu i de transmissió en viu mitjançant YouTube esdevenen una alternativa atractiva per a l’àmbit pedagògic.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Once upon a time...

La sensibilització envers l’aprenentatge de l’anglès a l’educació primària es fonamenta en unes bases neurolingüístiques que apunten a introduir aquesta segona llengua abans dels 10 anys. Una eina que ens pot ajudar a reeixir en aquest procés és la literatura infantil.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Família, escola i altes capacitats

Les alumnes i els alumnes amb altes capacitats tenen necessitats educatives, emocionals i socials. Tot i que cadascun dels infants és un subjecte únic i meravellós i requerirà respostes individualitzades, hi ha aspectes comuns que podem revisar amb les mares i els pares.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Fem un projecte musical solidari

La música pot ser una eina per desenvolupar projectes solidaris. La proposta didàctica que presentem aquí pretén, a través de l’elaboració d’un instrument amb material de rebuig fet de manera col·laborativa i treballant diferents conceptes musicals, acostar l’alumnat a la creació dels seus propis projectes solidaris. En tot moment, s’acompanyen amb eines gratuïtes accessibles a la xarxa.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Material per a l'alumnat: "Fem un projecte musical solidari"

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Com podem mantenir l´ànim tal com estan les coses?

Hi ha moltes maneres, sense fer demagògia, de ser alegres, optimistes, positius, entusiastes, d’anar engrescats per la vida. S’ha de començar per aturar-se a pensar de tant en tant. Un para i repara, pensa i endreça.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recomanacions de Bibliomedia. Hem llegit. Trobades. Convocatories. Web

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La cuina, espai de fascinació

Alguna cosa deu passar amb la cuina, quan els infants s’hi enganxen de manera ràpida i il·lusionada, amb ganes de participar-hi, d’aprendre a elaborar plats i de manipular aliments.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La Tira

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La lectura a Europa

La secció «A fons» d’aquest mes vol reflectir les opinions de quatre mestres de diferents països europeus sobre la lectura. Viuen l’educació de maneres diverses, però els uneix la il·lusió i el fet de sentir que reben suport i que són valorades. El coneixement sobre el funcionament d’altres realitats ens permet veure pràctiques d’aula, gestió de recursos i polítiques educatives que, salvant les diferències de context, ens poden orientar en moments de futur poc estimulant i massa incert.

Personalització del contingut

Autors

Lola Abelló Planas, Pep Alsina Masmitjà, Pep Aparicio Guadas, Jaume Centelles Pastor, ., Laura Aguiló Payeras, María Gloria Bodega Pérez, Ulrica Brunberg, Marie-Françoise Camps, Francisco César Díaz Rey, Equip Mas Rampinyo, María Jesús Fernández Burgo, Llorenç Florit Saletas, Fundació Universitària del Bages - Biblioteca, Anna Hallado Cervera, Víctor küppers, Maria José León Capó, Eva Martínez Pardo, McGregor, Margaret Mercadal Pons, Redac., Ilse Reyskens, Eva María Santiago Álvarez, Francisco Sanz Díaz, Edith Schwarze, Sempere, Teresa Soler Llobet, Maria del Mar Suárez Vilagrán, María Olga Teijeiro Díaz, Conxa Trobat Vanrell, Pedro M. Uruñuela Nájera, Gema Vaquero Heredia, José Ignacio Rico Romero

Etapes

Ed. Infantil, Ed. Primària, General

Categories

Álbum ilustrado, Àlbum il·lustrat, Altas capacidades, Altes capacitats, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje de la escritura, Aprendizaje de la lectura, Aprenentarge de la lectura, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge de l'escriptura, Avaluació de l'acció docent, Biblioteca/mediateca, Cine, Cinema, Clima i cultura de centre, Clima y cultura de centro, Cocina, Cocina en la escuela, Competència matemàtica, Comprensió lectora, Comprensión lectora, Comunidad educativa, Comunitat educativa, Coneixement i exploració de l'entorn, Conocimiento y exploración del entorno, Construcció d'instruments, Construcción de instrumentos, Convivència, Cuina, Cuina a l'escola, Deberes escolares, Desarrollo personal, Desenvolupament personal, Deures escolars, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la llengua i la literatura, Didàctica de la música, Didáctica de las ciencias experimentales/ciencias naturales, Didáctica de las ciencias y del conocimiento del medio, Didáctica de las lenguas extranjeras, Didáctica de las matemáticas, Didàctica de les ciències experimentals/ciències naturals, Didàctica de les ciències i del coneixement del medi, Didàctica de les llengües estrangeres, Didàctica de les matemátiques, Didàctica general i metodologia general, Didáctica general y metodología general, Diversidad social/cultural, Diversitat social/cultural, Educació en el temps de lleure / educació no formal, Educació informal, Educació per a la sostenibilitat, Educación en el tiempo libre / educación no formal, Educación informal, Educación para la sostenibilidad, Escola inclusiva, Escola rural/ZER, Escuela inclusiva, Escuela rural/ZER, Estrategias de escritura, Estrategias de lectura, Estratègies d'escriptura, Estratègies de lectura, Evaluación de la acción docente, export, Família i educació, Familia y educación, Finalidades de la educación, Finalitats de l'educació, Formació i desenvolupament del professorat, Formación y desarrollo del profesorado, Funció social de l'ensenyament, Función social de la enseñanza, Funcionalidad, Funcionalitat, Grupos de trabajo, Grups de treball, Horarios familiares, Horaris familiars, Hort escolar, Huerto escolar, Informes d'avaluació del sistema educatiu (PISA, Bofill...), Informes de evaluación del sistema educativo (PISA, Bofill...), Lectura, Legislació educativa, Legislación educativa, Matemáticas de la vida cotidiana, Matemàtiques de la vida quotidiana, Mètodes globalitzats, Métodos globalizados, Motivació, Motivación, Organització i gestió de centres, Organización y gestión de centros, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Relatos de vivencias personales, Relats de vivències personals, Riesgo social, Risc social, Salidas / Excursiones, Sortides / Excursions, Técnicas Freinet, Tècniques Freinet, Ús d'Internet, Ús de l'ordinador, Ús de les TIC (tecnologies), Ús del video / DVD, Uso de Internet, Uso de las TIC (tecnologías), Uso del ordenador, Uso del vídeo / DVD

Col·leccions

C12, GRAÓ 6-12: El teu espai de referència en Educació Primària, Revista Guix

Paraules clau del producte

Informe PIRLS, informe Pisa, lectura, maestros, problema cotidiano, red Eurydice, sistemas educativos, trayectoria profesional, uniforme escolar, unión europea

Continguts relacionats

  • El enfoque comprensivo de la enseñanza deportiva
  • Educación lenta.
  • El gusto por aprender

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023