
Obrir-se al coneixement geogràfic
Revista Guix - Número: 493 (octubre 22)
ISBN / EAN : 0213-8581
24,99€ IVA incluido24,99€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Mirar cap a l´entorn educatiu
La competència digital docent
Les TIC són presents en tots els àmbits de la vida diària. Els ciutadans han de dur a terme incomptables tasques posant en joc una sèrie de coneixements d’ús i control d’aquestes tecnologies. L’escola ha de ser el lloc on es possibiliti l’accés a aquest coneixement, però... els docents tenen prou competència digital per fer-ho?
Pilar Benito, mestra i impulsora del projecte «El cambio va sobre ruedas»: «M´agradaria inspirar altres docents perquè perdin la por de sortir de la s
Obrir-se al coneixement geogràfic en un món globalitzat
Geocerca, una nova eina d´aprenentatge
El projecte Com podem trobar un tresor amagat fent servir instruments d’avaluació? consta d’un itinerari que es fa a quart de primària per treballar el tema de l’orientació.
Geolocalitzem una ruta: Bàrcino i el Poble-sec de Barcelona
M'encanta aprendre
Descobrir, estimar i cuidar l´entorn amb l´escola i des de l´escola
El cost de la criança el 2022
L’article ofereix una quantificació del cost de la criança en les diferents franges d’edat dels nens i nenes a Espanya. S’examinen els canvis del cistell de productes necessaris per a la criança, així com els seus preus, especialment arran de l’encariment de béns i serveis –alguns fonamentals per a la criança de nens i nenes– els darrers mesos. A la llum dels resultats, es conclou la necessitat de més nivells de suport públic a la criança, específicament en la forma de prestacions.
Com podem treballar l´escriptura creativa a sisè curs d´educació primària en tres sessions?
Acompanyar el talent des d´una mirada inclusiva
Fires d´entitats, una eina de dinamització de l´aprenentatge servei
L´Espai Cràter, un viatge al centre de la vida
L’Espai Cràter és un centre expositiu multidisciplinari que promou el coneixement i l’acció cultural a l’entorn dels volcans, la ciència i la societat. Un projecte contemporani que treballa de forma innovadora, experiencial i participativa per abordar els reptes globals que afecten les persones a nivell local. Un punt de trobada per a la comunitat educativa, social i científica. En aquest article us expliquem l’Espai Cràter i ens endinsem en una de les propostes educatives que ofereix: «(R)evoluciona l’energia».
Walter Benjamin
Què ens diu la recerca científica: Aprenentatge en entorns virtuals
L'evidència en la pràctica: Aprenentatge en entorns virtuals. Aprenem connectad@s: entorn virtual d´aprenentatge
Un entorn virtual d’aprenentatge a l’aula facilita a l’alumnat la gestió del temps d’aprenentatge i la interacció didàctica amb el docent i la resta de companys i companyes a dins i a fora de l’aula.
Agricultura i canvi climàtic: Repensem el sistema alimentari
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Un altre cop, la direcció escolar relegada
Com han constatat (i lamentat) la Federació d’Associacions de Directius de Centres Educatius Públics d’Educació Infantil i Primària (FEDEIP) i la de Secundària (FEDADI), si bé s’ha reafirmat la rellevància de disposar d’una direcció escolar amb capacitat de lideratge pedagògic i compromesa al llarg de la seva carrera, després es relega a l’últim lloc i amb prou feines es fa referència al document sobre les 24 propostes de millora de la reforma de la professió docent.
Coneixem i tenim cura de la nostra avifauna. Una proposta STEM
Programa Cardedeu Coeduca: un espai de diàleg entre famílies i escoles
En el marc de l’impuls de les polítiques d’igualtat de l’Ajuntament de Cardedeu, l’any 2016 s’engega el Programa Cardedeu Coeduca. Es tracta d’un projecte integral, transversal i participatiu que promou el desenvolupament dels infants més enllà dels rols tradicionals que s’associen amb la condició de gènere i que integra els valors de cura, respecte i empatia per desconstruir les condicions socials i culturals que fomenten la desigualtat. Té com objectiu avançar cap a una societat més justa i lliure.
Cuidem-nos. Hola! Com estàs? Què necessites?
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Recomanacions de Bibliomèdia: El millor desastre de la història d´en Harold Snipperpot
Recomanacions de Bibliomèdia: El petit robot de fusta i la princesa tronc
Recomanacions de Bibliomèdia: Theodosia i les serps del caos
Recomanacions de Bibliomèdia: L'Amy i la biblioteca secreta
Trobades i convocatòries
Autors
David Aguilera Morales, Antonio Bolívar Botia, Esteve Corominas Baig, Alexander Elu Terán, Equip Cuidem-nos, Anna Espasa Roca, Teresa Guasch Pascual, Antonio Alberto Márquez Ordóñez, Raul Navarro Zarate, J. Alberto Salvador Gayán, Natàlia Torrent Queralt, Mariona Trabal Mitjans, Joan Turu Sánchez, Anna Valderrama Solà, Mónica Almuedo, Martí Boneta Carrera, Xevi Collell, M. Àngels Cortada Masclans, Núria Cortina Cervelló, Maria Feliu Torruella, Teresa Franquesa Codinach, Imanol Mayordomo Irigoyen, Anna Pérez Sánchez, Gemma Saladrigues Roselló, Jordi Calvet Solanes, Núria Cervera i Vila, Júlia Fandos Berenguer, Rosa Garzón Morros, Clara Llobet, Maite Mas Parera, Paloma Rodriguez, Marta Vilar Recasens, Ann Elizabeth Wilson Daily, Ascensi Laglera Canals, Núria Niubó Vallverdú, Emma Vives Morera, Judith Tarragó Garrós
Etapes:
Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General
Categories de productes:
Altas capacidades, Altes capacitats, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprendizaje y servicio, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge i servei, Aprenentatge significatiu / significativitat, Atenció a la diversitat i NEE, Atenció a les famílies, Atención a la diversidad y NEE, Atención a las familias, Biblioteca/mediateca, Calidad educativa, Competència digital i tractament de la informació, Competència social i ciutadana, Competencia social y ciudadana, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Coneixement i exploració de l'entorn, Conocimiento y exploración del entorno, Corresponsabilidad, Corresponsabilitat, Creatividad, Creativitat, Descoberta de l'entorn, Descubrimiento del entorno, Didàctica de la geografia, Direcció de Centres, Dirección de Centros, Educació medioambiental, Educación medioambiental, Equidad, Equitat, Espacios familiares, Espais familiars, Estrategias de escritura, Estratègies d'escriptura, export, Festes escolars, Fiestas escolares, Figuras relevantes, Figures rellevants, Filosofia de l'educació, Filosofía de la educación, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Funció social de l'ensenyament, Función social de la enseñanza, Habilidades sociales del profesorado, Habilitats socials del professorat, Literatura infantil/juvenil, Participació, Participación, Programas de educación medioambiental, Programes d'educació medioambiental, Projectes de treball, Projectes estratègics, Proyectos de trabajo, Proyectos estratégicos, Qualitat educativa, Salidas / Excursiones, Salud laboral, Salut laboral, Sortides / Excursions, STEM - STEAM, Tratamiento de la información y competencia digital, Ús de l'aula virtual, Ús de les TIC (tecnologies), Uso de las TIC (tecnologías), Uso del aula virtual
Col·leccions:
SKU: 42850