Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Articles
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Dossier Graó
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Cursos
    • Informació general cursos
    • Formació a mida
    • Formació bonificada (FUNDAE)
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Serveis
    • Publicitat
    • Informació general consultoria
    • Producció de materials formatius a mida
    • Accés continguts
  • EPremium
    • E-premium llibres
    • Epremium revistes
    • EPremium centres escolars
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Guix
  • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Distribució
    • Autors
  • Blog
Graó > Especialistes en educació > Productes > Ed. Primària > PROJECTES INTERDISCIPLINARIS
PROJECTES INTERDISCIPLINARIS

PROJECTES INTERDISCIPLINARIS

Revista Guix - Número: 368 (octubre 10)

ISBN / EAN : 0213-8581

7,90€ IVA incluido7,90€ IVA incluido

Despeses d'enviament gratuïtes

Productes digitals no tenen despeses d'enviament

Afegir al carretó electrònic
PDFEPUBVeure tots els continguts de la webVisualitzar
Subscriu-te i estalvia

Recomanacions de Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. Convocatòries. Notícies. Web. La Tira

Saber-ne més...

A Lluís M. del Carmen, un gran mestre i una gran persona.

Saber-ne més...

Jubilar-se.

Jubilar-me: barreja de sentiments, d'esperances, de pors. Poder gaudir del temps i enyorar amb força la feina. Sentir-te una mica estranya a l'escola que ha estat casa teva durant tants anys. Intentar ser encara d'utilitat. Malgrat tot, continuar creient en el futur de l'educació del meu país.

Pels projectes interdisciplinaris competencials

El nou currículum per competències ha tornat a situar el treball per projectes interdisciplinaris a primer pla pedagògic. Són força les veus que expressen l'opinió que els tipus de tasques d'aprenentatge que plantegen els projectes interdisciplinaris comporten un desenvolupament de les competències transversals.

Les situacions problema... anys després

Aquest article conté una entrevista realitzada a Philippe Meirieu al voltant del concepte de situació problema, el qual ell va encunyar ja fa més de vint anys inspirat en la pedagogia de la situació problema. S'hi repassa l'evolució del concepte, l'adaptació al context educatiu actual i els avantatges cognitius i didàctics que aporta el fet d'utilitzar-lo a les aules. Així mateix, Meirieu planteja la necessitat que es produeixi un canvi profund del paradigma educatiu per arribar a consolidar la pedagogia de la situació problema avui dia.

Apunts d'avaluació d'un projecte interdisciplinari competencial

En el present article, s'hi mostren apunts i pautes per dissenyar l'avaluació competencial d'un projecte interdisciplinari a partir d'un instrument com ara el portafolis, que ajuda l'alumnat a responsabilitzar-se dels seus aprenentatges i avenços en el desenvolupament de les competències transversals.

Com ho fem per moure'ns?

Desenvolupament d'un projecte interdisciplinari portat a terme amb alumnes de quart de primària basat en el plantejament de situacions problema. Es parteix de les idees prèvies de l'alumnat i es porten a terme diverses activitats encaminades a avançar en la construcció del model d'ésser viu. La metodologia que se segueix a l'aula es basa en la interacció i en el treball cooperatiu.

El pati no és com ens pensàvem

Comprendre l'espai a través de la vivència i l'estudi ens fa conscients de les necessitats i les possibilitats que ens ofereix el nostre entorn per desenvolupar les activitats que volem portar a terme. Intervenir en aquest espai és una opció que ens ajuda a provocar en el nostre alumnat la mirada atenta i de vegades crítica cap a l'entorn vital que ens acull i que està amatent a les nostres accions.

Què podem fer per gastar menys en energia?

Aquest article presenta un projecte d'activació de competències, en el qual, d'una manera interdisciplinària, es planteja l'aplicació dels continguts de quatre assignatures de segon d'ESO a una situació problemàtica. S'hi explica la definició de competència utilitzada, així com les implicacions que ha tingut en el disseny de les competències desenvolupades en el projecte. El text descriu breument les decisions més importants preses respecte a l'avaluació i s'acaba amb una reflexió sobre l'extensió del projecte.

Bibliografia comentada

Saber-ne més...

Lluís.

Saber-ne més...

Ensenyament de les ciències naturals

Aquest article reflexiona al voltant de la importància de replantejar la didàctica de les ciències naturals dintre del context educatiu de l'EGB pel que respecta als continguts i a la metodologia. A partir d'una sèrie de preguntes retòriques (quins continguts científics cal ensenyar?, quines són les millors metodologies?, quin paper ha de tenir l'EGB en l'ensenyament de l'àrea?, etc.), l'article ofereix un enfocament competencial per abordar l'ensenyament de les ciències naturals a partir d'una seqüència formativa totalment vigent en el món actual.

Formar mestres competents: un repte difícil per al sistema educatiu

Sovint, quan s'analitza la situació de les escoles i la qualitat de l'ensenyament que s'hi imparteix, es fa referència a la competència dels mestres i les mestres com a factor essencial per millorar-les. Però poques vegades s'analitza de manera crítica la situació de la formació inicial que reben els professionals de l'educació i les condicions necessàries perquè pugui millorar. Aquest article aprofundeix en algunes d'aquestes qüestions a partir dels acords europeus de Bolonya.

Educació i municipi. Apunts d'una experiència de projecte educatiu de ciutat

Una participació més àmplia dels municipis en l'educació ha de servir per desenvolupar projectes collectius amb la coresponsabilitat de la ciutadania en benefici d'una educació per a tothom. Respecte a aquesta qüestió, el Projecte Educatiu de Ciutat representa una autèntica oportunitat per a la participació i el foment del treball conjunt al voltant de l'educació en l'àmbit municipal.

Construir l'aula i l'escola des de la condició humana.

L'aula i l'escola són espais que es construeixen i que adquireixen vida en la mesura que els habitem persones amb les nostres històries enteses des d'una perspectiva horitzontal, com a experiència vital actual, i horitzontal, com a espècie humana. L'article ens mostra i ens argumenta com podem aprendre i conviure a partir de situacions quotidianes en diàleg amb l'altra persona, amb les altres persones, amb la qual cosa fem de l'aula una comunitat que indaga.

Nedant entre núvols

Saber-ne més...

GUIXdos, núm. 168: La zona de jocs pintats de l'escola

Saber-ne més...

Autors

Izaskun Aldaz Arratiel, Ricard Aymerich Balagueró, Lluís Baella Ambròs, Montserrat Baqueró Alòs, Teresa Calveras i Barniol, Jaume Centelles Pastor, Joan Davía Matas, Lluis M. del Carmen Martín, Marga Esteban Balagué, Maria Guilera Escofet, Montse Irún Chavarría, Irene López-Goñi, Francesca Majó Masferrer Apellido2, McGregor, José Luis Muñoz Moreno, Adrià Pagès Mimó, Sempere, Isabel Solé Gallart, David Vilalta Murillo

Etapes:

Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), General

Categories de productes:

Agenda 21, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge significatiu / significativitat, Avaluació del procés de l'ensenyament i aprenentatge, Avaluació formativa o reguladora, Biblioteca/mediateca, Calidad educativa, Competència social i ciutadana, Competencia social y ciudadana, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Desarrollo personal, Desarrollo profesional, Desenvolupament personal, Desenvolupament professional, Didáctica de las ciencias y del conocimiento del medio, Didáctica de las lenguas extranjeras, Didàctica de les ciències i del coneixement del medi, Didàctica de les llengües estrangeres, Didàctica general i metodologia general, Didáctica general y metodología general, Educació medioambiental, Educación medioambiental, Enfocament globalitzador, Enfoque globalizador, Escriptura, Escritura, Evaluación del proceso de enseñanza y aprendizaje, Evaluación formativa o reguladora, export, Formació inicial del professorat, Formación inicial del profesorado, Funcionalidad, Funcionalitat, Gestió i organització social de l'aula, Gestión y organización social del aula, Habilidades motrices, Habilitats motrius, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Jocs populars i tradicionals, Juegos populares y tradicionales, Lectura, Legislació educativa, Legislación educativa, Percepció de l'espai, Percepción del espacio, Portafolios / Carpeta de aprendizaje, Portafolis / Carpeta d'aprenentatge, Programació per capacitats en Educació Infantil, Programación por capacidades en Educación Infantil, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Qualitat educativa, Relaciones interactivas, Relacions interactives, Representació de l'espai, Representación del espacio, Secuencias formativas y didácticas, Seqüències formatives i didàctiques

Col·leccions:

Revista Guix

Paraules clau del producte:

funcionalidad, inglés como lengua extranjera, medio ambiente, poster digital, proyecto interdisciplinario competencial, situación problema

SKU: 1980

Productes relacionats

  • PEDAGOGIA SISTEMATICA
  • De corregir los exámenes a Co-Regir los aprendizajes
  • MUSICA Y PROYECTOS

Logo Grao

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Innovación educativa
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Cursos
Revistes

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2023

Logo Grao
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Articles
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Dossier Graó
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Cursos
    • Informació general cursos
    • Formació a mida
    • Formació bonificada (FUNDAE)
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Serveis
    • Publicitat
    • Informació general consultoria
    • Producció de materials formatius a mida
    • Accés continguts
  • EPremium
    • E-premium llibres
    • Epremium revistes
    • EPremium centres escolars
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Guix
  • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Distribució
    • Autors
  • Blog
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023