Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Todo no les fue tan bien
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La libreta de cuadrícula de 5 mm
És urgent que transformem la manera d’educar a les nostres aules. La situació que hem viscut al llarg dels darrers deu mesos ha posat de manifest les mancances del nostre sistema educatiu, que continua ancorat en dècades anteriors sense afrontar els nous reptes que la societat ens planteja.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Mònica Domínguez: «El paso de la escuela al instituto es un momento de gran importancia para las criaturas y para sus familias»
Aquesta eivissenca em rep, en la distància i amb una pantalla entremig, amb un somriure. Encara no es creu que haguem pensat en ella per fer aquest retrat, tot i que la seva trajectòria professional bé que s’ho mereix. La Mònica Domínguez ha exercit quasi tots els càrrecs possibles dins d’un institut, concretament a l’IES sa Blanca Dona.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Institutos-escuela: una rara avis llena de oportunidades
Els centres públics amb alumnat d’educació infantil, primària i secundària són una gran minoria, però posen en pràctica solucions a mancances endèmiques del nostre sistema educatiu. Un únic equip, un únic centre, un únic currículum per a l’educació obligatòria són una realitat en aquests centres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
IE Barnola de Avinyó: De un proyecto educativo de centro a un proyecto educativo de territorio
L’acció educativa de diferents agents guanya força quan es coordinen, es formen i es fan propostes amb uns valors similars. Esdevé necessari passar d’un projecte educatiu de centre (PEC) a un projecte educatiu de territori (PET), no només des de la improvisació i la bona voluntat, sinó també des de la planificació i amb uns objectius comuns, tenint en compte la singularitat, l’intercanvi i el respecte.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El IE Jacint Verdaguer. Quince años aprendiendo a andar
Des de l’inici del projecte, l’IE Jacint Verdaguer va apostar per l’escola comprensiva, una escola que donés temps als infants i al jovent per desenvolupar tot el seu potencial, on cada nen i cada nena trobés espai per ser feliç i aconseguir l’èxit gràcies a la cooperació i a l’acompanyament de tota la comunitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Proyecto Trinitat Nova, un instituto-escuela y un espacio educativo
L’institut escola Trinitat Nova (ieTN / Barcelona-9 Barris) es crea el setembre de 2017. Esdevé l’únic centre educatiu del barri després del tancament dels tres centres preexistents (dues escoles i un institut) i neix amb la voluntat d’arribar a ser, també, un espai educatiu que vetlli per construir una proposta global de caràcter social, cultural i educatiu que acompanyi les famílies de l’entorn.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
De arriba y abajo. Una experiencia del CPI Manuel Suárez Marquier (O Rosal, Pontevedra)
Un centre del sud de Galícia fa honor a les seves sigles (CPI: centre públic integrat) i traça una colla d’estratègies que treuen el màxim partit possible a la convivència d’estudiants de diferents etapes, tant des del punt de vista psicològic com pedagògic i social.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿La investigación educativa puede ayudarnos a hacer frente a los retos de este curso?
Aquest curs comporta nombrosos desafiaments per als professionals de tots els centres educatius. Com podem saber si estem en el bon camí? Ara és el moment de posar en joc tots els coneixements que la recerca educativa ens ha permès acumular. Presentem aquí cinc aprenentatges procedents d’investigació rigorosa i decisius per afrontar aquest curs (i els que venen) enfortint les oportunitats de tot l’alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El Grao a vista de tercero de primaria: un proyecto de aula de ciudadanía crítica
Quan parlem de ciutadania crítica i participativa, es considera que la infància en forma part? Presentem una proposta didàctica per a treballar des de l’anàlisi crítica i emocional el barri que envolta l’escola. Aquest projecte comença amb el treball específic dins de l’aula, continua amb la realització d’eixides de camp per l’entorn urbà pròxim i finalitza amb un mapeig en línia, on l’alumnat de tercer d’educació primària comparteix el seu esperit problematitzador sobre allò que l’envolta mitjançant el llenguatge digital.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las redes educativas para la mejora: hacia un nuevo marco común de calidad y equidad
El treball en xarxa constitueix una eina molt efectiva per generar coneixement, optimitzar recursos i millorar la qualitat de la intervenció dels professionals i la resposta educativa. La Inspecció d’Educació està treballant per reforçar i contribuir al manteniment i l’eficàcia de les xarxes ja existents i impulsar la creació de noves per millorar, allà on calgui, i col·laborar a avaluar el funcionament i l’impacte que mostren en el sistema educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Matefactoría
És en els contextos educatius més complexos on cal unificar esforços i fer treballar la creativitat per donar una resposta íntegra a cada situació després d’haver reflexionat sobre què podem oferir a la diversitat des de l’escola ordinària. Matefactoria sorgeix amb l’objectiu de prioritzar les diferències que enriqueixen l’entorn en el qual es desenvolupa aquesta experiència educativa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La incómoda sospecha de no poder anticipar lo que se aprenderá
En aquesta secció es tracta de treure la pols a textos i a iniciatives poc o molt conegudes i que són presents al debat i a la pràctica educatius actuals.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educaplay. Haz del aprendizaje un juego atractivo
Educaplay és una plataforma que ens permet crear activitats educatives multimèdia de manera intuïtiva. Si a això hi afegim la possibilitat de portar a terme un registre d’avaluació, podem afirmar que ens trobem davant d’una eina molt útil per a la docència.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Una serpiente azul sobre fondo blanco
Quan aconseguim que l’alumnat entri en el món de l’escriptura de manera eficaç, no només ha estat perquè li hem facilitat quatre trucs o algunes tècniques més o menys reeixides, sinó perquè també li hem proporcionat la possibilitat d’obtenir la clau que obre la porta d’un dels descobriments més formidables de la nostra societat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Moraleja, una empresa de todos y todas
Després d’una etapa complicada d’estat d’alarma, tocarà reconstruir el nostre sistema de vida i tornar les famílies a la normalitat tan aviat com sigui possible. Serà molt complex si els nostres negocis locals no comencen a remuntar i no poden reprendre les activitats empresarials. Us presentem un projecte d’apadrinament del teixit empresarial de la nostra localitat per part del nostre alumnat i les aliances obtingudes per treballar-hi.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La A de STEAM, la puerta para crear comunidad
Generar vivències STEAM per contribuir a construir la identitat STEM d’infants i joves requereix la participació de la comunitat professional STEM i dels seus protagonistes. La xarxa Bizilabe es presenta com una iniciativa més enllà de l’aula que vehicula aquesta participació.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
¿Y cómo te ha ido hoy?
Que hi hagi relació entre l’escola i la família potencia que els infants amb capacitat verbal limitada disposin de recursos per expressar-se i comunicar-se de manera efectiva. Els SAAC constitueixen una eina de suport per facilitar aquesta tasca.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Enterrados en trastos
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el consum creixent d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i la capacitat de fer-ho. Encara hi som a temps.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El acompañamiento emocional y la tutoría (para el alumnado)
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Cohesión de grupo y personalización. Respuestas saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Biblioteca de Aula. Encuentros y convocatorias
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Milena en cuestión
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.