
REVISTA AULA SEC. – 010 (NOVEMBRE 20) – Instituts escola: una rara avis plena d’oportunitats
Revista Aula de Secundaria (ct) - Número: 10 (octubre 20)
ISBN / EAN : 2604-6857
6,95€ IVA incluido6,95€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Una mirada de llarg abast
Què és «el que no va bé»?
Què és el que no va bé, si el professorat s’hi escarrassa tant? Per què el nostre jovent, a qui mirem de beneficiar, no vol adquirir sabers acadèmics nous, tot i que viu a la societat del coneixement, de l’aprenentatge, de la novetat material?
Flipped classroom en temps de confinament
El flipped classroom no comporta només treballar amb vídeos educatius, sinó també repensar com utilitzem el temps de què disposem i el nostre paper com a docents en el procés d’ensenyament-aprenentatge. Des de fa uns quants cursos aquest enfocament m’ha permès aconseguir que l’aprenentatge del meu alumnat a l’àrea de ciències socials fos més significatiu i m’ha ajudat a plantejar un escenari de treball telemàtic i semipresencial com el que tots els docents hem hagut d’abordar aquest any.
Mónica Domínguez: «El pas de l'escola a l'institut és un moment de gran importància per als nens i les seves famílies»
Instituts escola: una rara avis plena d'oportunitats
Els centres públics amb alumnat d’educació infantil, primària i secundària són una gran minoria, però posen en pràctica solucions a mancances endèmiques del nostre sistema educatiu. Un únic equip, un únic centre, un únic currículum per a l’educació obligatòria són una realitat en aquests centres.
El projecte de l'Institut Escola La Mina
El projecte educatiu de l’Institut Escola La Mina contempla la dimensió social i educativa de l’aprenentatge i va ser dissenyat amb la participació de tota la comunitat educativa. En aquest article s’explica el model de centre i com es potencien els vincles entre l’alumnat per afavorir el sentiment de pertinença i millorar el trànsit de primària a secundària.
Recursos per ampliar coneixements sobre els instituts escola
Tot i que compta amb més de cent anys d’història i en l’actualitat encara és una proposta profundament renovadora i quasi revolucionària, la iniciativa pública de promoure centres educatius integrats o instituts escola no gaudeix d’una gamma gaire extensa de documentació de referència. En aquest article us n’oferim un recull per ampliar-ne coneixements i perquè us ajudi a orientar-vos en una cerca més profunda.
Allotjar en la incertesa
L'avaluació en temps de crisi sanitària
La situació excepcional a la qual s’ha hagut d’enfrontar darrerament el sistema educatiu ha comportat que les docents i els docents hagin fet el seguiment i l’acompanyament de l’alumnat sense tenir-lo davant en persona. Com es pot avaluar si no és possible utilitzar les tècniques presencials? Les estratègies passen per noves propostes d’aprenentatge més relacionades amb les competències que no pas amb els continguts curriculars.
Ens pot ajudar la recerca educativa a fer front als reptes d'aquest curs?
Aquest curs comporta nombrosos desafiaments per als professionals de tots els centres educatius. Com podem saber si estem en el bon camí? Ara és el moment de posar en joc tots els coneixements que la recerca educativa ens ha permès acumular. Presentem aquí cinc aprenentatges procedents d’investigació rigorosa i decisius per afrontar aquest curs (i els que venen) enfortint les oportunitats de tot l’alumnat.
L'expressió oral en anglès a geografia
Es mostra una experiència dintre d’un programa bilingüe per treballar la competència lingüística en anglès. A través d’un projecte interdisciplinari desenvolupat a primer d’ESO entre les matèries d’anglès i geografia i història, l’alumnat, organitzat en petits grups, va realitzar una exposició oral en anglès imitant el format televisiu de la informació meteorològica.
Cohesió de grup i personalització. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
El virus fa possible l'escola adolescent
Des del mes de setembre, el professorat ha intentat fer possible l’escola en condicions diferents, adaptant-se a les directrius i buscant com implicar els adolescents. L’escola de la pandèmia és l’escola que gestiona grups.
Enterrats en trastos
El que vaig aprendre començant la casa per la teulada
Avaluació
La recomanació de...
Sorry we missed you, les noves esclavituds
Ken Loach ens presenta Sorry We Missed You, una visió descarnada i realista de les vergonyes del nou capitalisme i de les formes tan creatives que mostra de devastació de les persones treballadores.
Es solo...
Autors
Ricard Aymerich Balagueró, Ramon Breu Pañella, Roser Canals Cabau, Marta del Campo Casals, Equip Cuidem-nos, Rosa Maria Forner Calpe, Jaume Funes Artiaga, M. Isabel Hernández Rodriguez, José Fernando Juan Santos, Garbiñe Larralde Urkijo, José Antonio Lucero Martínez, Àngels Sancho Amorós, Pedro Suárez del Río, Miquel Àngel Alegre Canosa, María Cañete Barcenilla, Teresa Franquesa Codinach, Leticia Mariel Modarelli, Mauro Sebastian Casero, Núria Comas López, Elvira García Arnal, Núria Larroya Gordo, Marta Vilar Recasens, Pilar Calçada i Balcells, Silvana Mabel Corso, Natalia Silvia Pierotti
Categories de productes:
ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos, Acció tutorial, Acción tutorial, AICLE/ Aprenentatge integratde continguts i llengües estrangeres, AICLE/Aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras, Aprenentatge basat en problemes/projectes, Avaluació, Avaluació formativa o reguladora, Calidad educativa, Coavaluació, Coevaluación, Competencia para aprender a aprender, Competència per aprendre a aprendre, Competència social i ciutadana, Competencia social y ciudadana, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Comunidad educativa, Comunitat educativa, Contextos d'aprenentatge / entorn, Contextos de aprendizaje / entorno, Coordinació d'intercentres, Coordinación de intercentros, Didàctica de la història, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la llengua i la literatura, Didáctica de las ciencias experimentales/ciencias naturales, Didáctica de las competencias, Didàctica de les ciències experimentals/ciències naturals, Didàctica de les competències, Edifici escolar/espais escolars, Edificio escolar/espacios escolares, Educació a distància, Educació afectiva emocional, Educació en comunicació audiovisual, Educació ètica, Educació medioambiental, Educació per al consumidor, Educación a distancia, Educación afectiva emocional, Educación en comunicación audiovisual, Educación ética, Educación medioambiental, Educación para el consumidor, Equidad, Equitat, Escola inclusiva, Escola pública, Escoles integrades, Escoles sostenibles, Escuela inclusiva, Escuela pública, Escuelas integradas, Escuelas sostenibles, Evaluación, Evaluación formativa o reguladora, Finalidades de la educación, Finalitats de l'educació, Flipped Classroom, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Funció social de l'ensenyament, Función social de la enseñanza, Gènere i educació, Género y educación, Habilidades sociales del profesorado, Habilitats socials del professorat, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Intervenció social, Intervención social, Jocs/Gamificació, Juegos/Gamificación, Lideratge en centres, Liderazgo en centros, Materiales curriculares y recursos didácticos, Materials curriculars i recursos didàctics, Medios audiovisuales y las TIC, Metacognició, Metacognición, Mitjans audiovisuals i les TIC, Motivació, Motivación, Normativa que regula l'organització del centre, Normativa que regula la organización del centro, Organització i gestió de centres, Organización y gestión de centros, Pla integral de centre, Plan integral de centro, Plirilingüiisme/bilingüisme, Plurilingüismo/bilingüismo, Projecte curricular de centre, Proyecto curricular de centro, Qualitat educativa, Roles del alumnado, Roles del profesorado, Rols de l'alumnat, Rols del professorat, Trabajo en equipo del profesorado, Treball en equip del professorat, Ús d'Internet, Ús de la Webquest, Ús del cinema, Uso de Internet, Uso de la Webquest, Uso del cine
Col·leccions:
SKU: 37541