Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Batxillerat > Visibilitat LGBT entre l’alumnat de secundària
Visibilitat LGBT entre l’alumnat de secundària

Visibilitat LGBT entre l'alumnat de secundària

Revista Aula de Secundaria (ct) - Número: 3 (febrer 23)

ISBN / EAN : 2604-6857

17,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Per què són necessaris els docents?

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

En què ajuden les notes?

S’ha acabat el curs i les notes ja estan posades, però avaluar no solament és centrar-se en els resultats que han obtingut els estudiants, sinó també endinsar-se en els processos, en les formes. És imprescindible que l’alumnat sàpiga què està fent i fins on ha arribat. En aquest procés la figura del docent esdevé clau per mostrar, transmetre i incentivar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Per què vas triar ser docent?

Aquesta secció té com a objectiu recollir les diferents perspectives d'alumnat i professorat sobre un tema d'actualitat.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Viure la història a través del joc

La ludificació és cada vegada més present a les aules de secundària. Hi han contribuït les darreres aportacions de la neurociència i la necessitat d’establir ponts metodològics entre primària i secundària. Tot i que no representa la solució per al fracàs escolar, és veritat que l’aprenentatge des d’una perspectiva lúdica constitueix una poderosa eina pedagògica. En base a la meva experiència (Valero, 2017 i 2019), exposo aquells aspectes que cal tenir en compte a l’hora de plantejar una activitat ludificada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Bartomeu Cañellas: «Els titulars cridaners no deixen veure la bona feina feta a educació»

Director de secundària durant prop de dues dècades, cap del Servei de Planificació i director de l’Institut d’Avaluació (IAQSE) de la Conselleria d’Educació de les Illes Balears, Bartomeu Cañellas sap de què parla quan exposa els seus arguments. Té, a més, una visió àmplia de la situació actual a les Balears i amb poques paraules és capaç de traçar un mapa de forma molt didàctica: «Som una comunitat que creix constantment i amb disfuncions, però ara l’important és que s’està intentant rebaixar la crispació que la politització de l’educació ha generat al llarg dels últims anys».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els pupitres arc iris de la coeducació

La diversitat LGBT és un dels pilars fonamentals de la coeducació i l’hem de contemplar com un dels eixos transversals del centre. El sistema docent ha de proporcionar als seus professionals les eines necessàries per lluitar contra la discriminació i per ensenyar valors de respecte i d’empatia cap a la resta. A més a més, ha de promoure la formació del professorat i fomentar la col·laboració amb les famílies.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Visibilitat LGBT entre l'alumnat de secundària

En aquest article s’hi descriu la pràctica desenvolupada al Programa d’Atenció a la Diversitat Afectivosexual i de Gènere de l’IES Politècnic de Vigo, adreçat a impulsar la visibilitat de les persones LGBT i les famílies diverses al centre, com a estratègia per prevenir la discriminació i l’assetjament escolar per orientació sexual o identitat de gènere.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recursos per a la diversitat afectivosexual i de gènere

Treballar la diversitat afectivosexual i de gènere, lluitar contra l’assetjament per homofòbia i transfòbia i elaborar propostes didàctiques que contribueixin a la visibilitat LGBT demana disposar d’informació bàsica. En aquestes pàgines s’ofereixen recursos per abordar la diversitat sexual i familiar i la identitat de gènere als centres educatius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Eines de coaching educatiu per a l'orientació?

Al present article s’hi ofereix una breu descripció del model GROW, una eina que és molt útil per estructurar converses de coaching educatiu. En aquest cas s’aplica a l’orientació acadèmica i professional en educació secundària obligatòria i batxillerat.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'avaluació dels aprenentatges competencials

En aquest curs 2018-2019 ha entrat en vigor a Catalunya l’ordre d’avaluació que té la finalitat de comprovar el grau de consecució de les competències bàsiques. D’una banda, centra la valoració en els aprenentatges competencials i, d’una altra, estableix una nova terminologia de les qualificacions en termes qualitatius. Aquests canvis susciten vells i nous debats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'ús de mòbils a l'institut

Hem de permetre els mòbils a l’aula, limitar-ne l’ús o prohibir-los? En un exercici de reflexió, alumnat i professorat es qüestionen la utilitat d’aquests aparells i les limitacions d’utilitzar-los en determinats contextos. També es plantegen la necessitat d’educar infants, adolescents i persones adultes perquè els utilitzin de manera adequada.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L´ensenyament de les ciències basat en l´interès de l´alumnat

Cada vegada més, estem experimentant l’impacte que el procés d’ensenyament de les ciències exerceix sobre la vocació científica del nostre alumnat. Tenir en compte els seus interessos i fer-los compatibles amb la nostra tasca educativa sembla que és una estratègia didàctica que condueix a resultats satisfactoris.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Competències docents. Respostes saludables

Sabem que hi ha coses que funcionen. Volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els meus seguidors a Instagram llegeixen

Què podem fer perquè les adolescències siguin més «llibresques»? Les novetats lectores adolescents són diferents. Proposo que pensem breument en quatre de concretes: Operación Triunfo, youtubers, pantalles i cascos.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Una mala passada

En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals, que permeten que ens adonem de la capacitat reflexiva dels nostres nens i nenes si els oferim l’oportunitat d’expressar-se.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Professors de secundària: més enllà dels continguts

Alumnes del màster de secundària i professorat novell expliquen la primera vegada que es van trobar amb una situació nova, algun fet de la pràctica docent que els va cridar l'atenció o una experiència que volen destacar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

10 idees clau. Neurociència i educació: Aportacions per a l´aula

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La recomanació de...

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La noche de 12 años

Aquesta pel·lícula retrata els dotze anys de reclusió incomunicada que van patir, a mans del govern militar de l’Uruguai, un grup d’opositors tupamaros, entre els quals hi havia el que seria el futur president del país, José Mujica.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Ramon Breu Pañella, Roser Canals Cabau, Esther Cascarosa Salillas, Equip Cuidem-nos, Javier Fonfria de la Torre, Mónica Fumero Purriños, Jaume Funes Artiaga, Anna Galdon Pruna, Grup IREF, Silvana Jaramillo Ruiz, José Fernando Juan Santos, Garbiñe Larralde Urkijo, Ana Ojea Alonso, Marta Orts Alís, Pilar Pérez Esteve, Andrés Valero Tortajada, Kepa Yécora Jiménez

Etapes

Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General

Categories

Aprendizaje cooperativo, Aprenentatge cooperatiu, Atenció a la diversitat, Atención a la diversidad, Autoavaluació de l'alumnat, Autoevaluación del alumnado, Avaluació del procés de l'ensenyament i aprenentatge, Avaluació formativa o reguladora, Coeducació, Coeducación, Competència digital i tractament de la informació, Competencia para aprender a aprender, Competència per aprendre a aprendre, Competencias, Competencias profesionales del profesorado, Competències, Competències professionals del professorat, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Creatividad, Creativitat, Derechos humanos, Didàctica de la història, Didáctica de las ciencias sociales y humanidades, Didàctica de les ciències socials i humanitats, Didàctica general i metodologia general, Didáctica general y metodología general, Diversidad sociocultural y personal, Diversitat sociocultural i personal, Drets humans, Educació afectiva / sexual, Educació afectiva emocional, Educació per a la convivència, Educación afectiva / sexual, Educación afectiva emocional, Educación para la convivencia, Empatia, Escola inclusiva, Escuela inclusiva, Estrategias de lectura, Estratègies de lectura, Evaluación del proceso de enseñanza y aprendizaje, Evaluación formativa o reguladora, Filosofia a l'escola, Filosofía en la escuela, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació i desenvolupament del professorat, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Formación y desarrollo del profesorado, Gènere i educació, Género y educación, Gestió del canvi, Gestión del cambio, Habilidades comunicativas, Habilidades sociales del profesorado, Habilitats comunicatives, Habilitats socials del professorat, Historia contemporánea, Història contemporània, Immersió lingüística, Inmersión lingüística, Inteligencia emocional, Intel·ligència emocional, Interedades, Interedats, Jocs/Gamificació, Juegos/Gamificación, Memòria històrica, Model de família, Modelos de familia, Motivació, Motivación, Neurociencias/neuroeducación, Neurociències/neuroeducació, Orientació acadèmica i professional, Orientación académica y profesional, Política educativa, Projectes de recerca, Proyectos de investigación, Roles del alumnado, Roles del profesorado, Rols de l'alumnat, Rols del professorat, Tratamiento de la información y competencia digital, Ús de l'equip de laboratori, Ús de les xarxes socials, Ús del cinema, Ús dels telèfons móbils, Uso de las redes sociales, Uso de los teléfonos móviles, Uso del cine, Uso del equipo de laboratorio

Col·leccions

GRAÓ 12-18: El teu espai de referència en Educació Secundària, Revista Aula de Secundaria (ct)

Continguts relacionats

  • Realidad, vida y medida
  • Las competencias en la programación de aula. (Vol. II)
  • ¿Qué física hay que enseñar en primaria y por qué?

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023