
REVISTA FÒRUM – 59 (SETEMBRE 22) – Reflexions entorn de la direcció actual
Revista Fòrum - Número: 59 (setembre 22)
ISBN / EAN : 1696-0475
19,99€ IVA incluido19,99€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Reflexions entorn de la direcció actual
Els reptes de la direcció educativa en tres aproximacions
L’article presenta els reptes de la direcció educativa a Catalunya mitjançant tres aproximacions complementàries entre si. La primera s’enfoca en les funcions que el marc normatiu català preveu per a les direccions. La segona esbossa els reptes que comporten els àmbits en transformació a causa de l’evolució de les idees, les necessitats socials i les polítiques educatives. La tercera aborda la identitat directiva com a repte. Aquestes tres mirades se situen en el context del model de direcció que correspon al marc d’autonomia de centres educatius. Posen sobre la taula que hi ha aspectes que s’han desenvolupat i d’altres que han quedat aturats i que, per tant, el model encara està obert.
De la innovació docent a la transformació sistèmica
La transformació educativa requereix trencar amb les limitacions de l’aula-ouera, l’horari en graella i el processament per lots; impulsar xarxes formals i informals d’intracentres i transcentres que ens permetin intercanviar pràctiques de millora dels aprenentatges. La transformació digital de l’educació és avui més rellevant i molt més urgent que la transformació escolar, i s’ha convertit en un instrument imprescindible per a la tan necessària personalització. L’impuls de la innovació ha d’emergir de les direccions i els equips docents dels centres educatius, més que no des de la llunyania de les administracions.
La Coordinació de Projectes
Defensem en aquesta comunicació la creació d’un nou càrrec unipersonal adscrit a l’equip directiu d’un centre educatiu definint-ne les funcions com a vinculades al desenvolupament i seguiment dels projectes presents al centre, i n’analitzem breument la utilitat a partir d’un cas pràctic esdevingut a l’IES Terra Alta de Gandesa durant el decurs de l’any acadèmic 2021-2022.
La relació entre les direccions escolars i les famílies
La relació entre els centres educatius i les famílies de l’alumnat es considera un element clau per potenciar no únicament la col·laboració en el procés educatiu enfocada a la millora dels resultats acadèmics, sinó també com a mecanisme per facilitar la socialització de l’alumnat i la seva inclusió a la comunitat.
Els ODS: detecció, implementació i disseny d’un itinerari pedagògic
Entrevista a Laura Alegre: «Tothom que exerceix ara la direcció té uns mínims abans impensables».
El dia 20 de juliol, a les dependències del Departament d’Educació, vam dur a terme aquesta entrevista a Laura Alegre Sanz subdirectora general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic des del mes de març d’aquest any.
Les persones que aprenen s´autoregulen
Evidencia en la pràctica: Lectura comprensiva de texts literaris en el batxillerat amb l'exposició dels resultats
El repte d’entendre la paraula literària en el seu context ampli s’autoregula amb el d’expressar-ne les conclusions d’una manera multimodal.
Autors
Joaquim Costa Llobet, Mariano Fernández Enguita, Montse Jiménez Vila, Ignasi Llompart i Mas, Eduard Mallol Blanch, Anna Martin Arrufat, Pere Ignasi Poy Baena, Pilar Rogé Montagut, Neus Sanmartí Puig, Fernando Chavarria Forés
Etapes:
Categories de productes:
Atenció a les famílies, Atención a las familias, Autoregulació de l'aprenentatge, Autorregulación del aprendizaje, Avaluació formativa o reguladora, Calidad educativa, Coordinació equip docent, Coordinación equipo docente, Direcció de Centres, Dirección de Centros, Educació medioambiental, Educación medioambiental, Escoles sostenibles, Escuelas sostenibles, Evaluación formativa o reguladora, Formació continua del professorat/formació permanent, Formación continua del profesorado/formación permanente, Funció social de l'ensenyament, Función social de la enseñanza, Gestió del canvi, Gestión del cambio, Lideratge en centres, Liderazgo en centros, Planificació estratègica i operativa, Planificación estratégica y operativa, Qualitat educativa
Col·leccions:
Paraules clau del producte:
SKU: 42869