Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Prólogo
Aquest llibre és una guia pràctica per a la inclusió educativa, basada en l'evidència científica i l'experiència pràctica. Destaca la importància de la inclusió com un dret humà, promovent l'educació inclusiva i equitativa. S'enfoca en estratègies i models per personalitzar l'aprenentatge i superar barreres, posant l'accent en l'accessibilitat i el disseny universal per a l'aprenentatge.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
La introducció subratlla que la inclusió educativa, segons la LOMLOE, cerca acollir i valorar a tots els estudiants. Es destaca la importància d'un currículum flexible i obert per a eliminar barreres i permetre la participació de tots. La guia ofereix estratègies pràctiques basades en el DUA per a dissenyar situacions d'aprenentatge inclusives.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Agradecimientos
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Concepto de barreras
El capítol defineix barreres en el context educatiu com a obstacles externs que impedeixen l'aprenentatge i la participació. Es destaquen diferents tipus de barreres: físiques, sensorials, cognitives, estructurals, comunicatives i curriculars. S'emfatitza la importància d'identificar-les i minimitzar-les, utilitzant el DUA per crear entorns educatius inclusius.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Concepto DUA
El capítol introdueix el DUA, que busca crear dissenys didàctics flexibles i accessibles per a tots els estudiants. Basat en principis de neurociència, el DUA proposa estratègies per a minimitzar barreres en l'aprenentatge, organitzades en tres principis: compromís, representació i acció i expressió. El procés DUA inclou predicció, superació i planificació per a eliminar barreres d'alta probabilitat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseñando un currículo para todos
El capítol explica com dissenyar un currículum inclusiu que permeti la participació de tots els estudiants. S'enfoca en la importància de les competències específiques, el disseny d'activitats flexibles i la integració d'estratègies cognitives, metacognitives i socioemocionals. Proposa l'ensenyament explícit d'habilitats per aprendre a aprendre, fomentant l'autoregulació i la resiliència en els estudiants.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseñando una situación de aprendizaje libre de barreras
Aquest capítol detalla el procés per dissenyar SdA inclusives, utilitzant el DUA. Es destaquen vuit passos clau: planificació curricular, localització del centre d'interès, justificació d'objectius, elecció del producte final, metodologia, elaboració de seqüències didàctiques, ajust d'activitats i avaluació de resultats. Cada pas inclou estratègies per anticipar i minimitzar barreres educatives, garantint la participació de tots els estudiants
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bibliografía
Aborda de manera pràctica el disseny d'una situació d'aprenentatge perquè pugui ser treballada per tot l'alumnat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aborda de manera pràctica el disseny d'una situació d'aprenentatge perquè pugui ser treballada per tot l'alumnat.