Prevenir l’assetjament des de l’educació emocional

L’assetjament escolar és un tema de gran rellevància en la societat actual, i el seu impacte en la salut pública de nens, nenes i adolescents dins de les comunitats educatives no ha de subestimar-se.

En aquest context, a l’article “El desarrollo de la educación emocional como herramienta para la prevención del acoso escolar“, les professores Maria del Carme Navarro i Cati Lecumberri ens ofereixen una perspectiva molt valuosa sobre el tema, compartint amb tots nosaltres una proposta didàctica d’intervenció des de l’àmbit de l’educació física a secundària. Concretament, en la seva proposta ens presenten els resultats d’una recerca qualitativa en la qual s’aplica una situació d’aprenentatge (SA) dissenyada específicament per a prevenir l’assetjament escolar i que us convidem a descobrir, sigui quina sigui la vostra especialitat, donada la necessitat de conèixer experiències i eines pràctiques per a treballar el tema en qualsevol centre avui dia.

Podeu trobar aquest article en el nº82 de la Revista Tàndem (clic aquí), en el qual a més es dedica un ampli monogràfic a l’assetjament escolar, abordant qüestions relacionades amb els cossos normatius en el context de l’educació física. Així, us convidem a explorar a fons totes les estratègies de prevenció de l’assetjament escolar que es proposen, aportant una interessant perspectiva per a ajudar a comprendre aquest important problema que ens afecta a tots i conèixer eines pràctiques per al seu abordatge.

Ta082t