Situació d’aprenentatge: La lectura compartida

En aquesta entrada us convidem a descobrir com la lectura compartida pot conrear l’amor per l’escriptura i la lectura des de la infància amb aquesta inspiradora situació d’aprenentatge a educació infantil.

En aquest article, Sandra Mediavilla ens parla de la importància de la lectura compartida en l’educació infantil, destacant com la introducció a la literatura i els contes des de ben petits fomenta l’atenció, el plaer i l’interès en l’alumnat. Per aconseguir-ho no hem de centrar-nos només en l’ensenyament formal de la lectura i l’escriptura, sinó també en el seu gaudi, la curiositat i la connexió emocional amb el que llegeixen. A més, amb aquesta proposta podem veure com les famílies poden influir positivament en el desenvolupament lector dels nens i nenes mitjançant experiències compartides i afectuoses.

A continuació, podeu descobrir algunes de les propostes que la Sandra comparteix sobre aquest tema:

Lecturacompartidacat

Podeu trobar la situació d’aprenentatge completa a la Revista Guix d’Infantil – Relats d’escola (nº122). No us la perdeu!

Gi122t