Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Ed. Primària > El gust per aprendre
El gust per aprendre

El gust per aprendre

C12 - Número: 396 (febrer 23)

ISBN / EAN : 0213-8581

19,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Final de curs i emocions sentides

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Notícies d'interès

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El mòbil i la capacitat de reflexió i aprofundiment

Aneu un dia a l’hora de sortida a un centre i veureu que  el mòbil s’ha convertit en una prolongació de la  mà per a molts nois i noies.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Les vacances, són massa llargues?

Les vacances escolars d’estiu duren uns dos mesos i mig, i encara que per als mestres acostumen a ser més curtes, no deixa de ser un període més llarg que el de la resta de professionals. Creus que les vacances són massa llargues per a l’alumnat? Els nois i noies, poden perdre l’hàbit de treball? I per al professorat, penses que ens calen tantes vacances? Les reduiries? O potser en mantindries la mateixa quantitat de dies, però repartits de forma diferent, com fan molts països i, de fet, ja s’ha experimentat també a casa nostra?

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Les nostres aules i la televisió de la sala

No parlaré ara de la influència que exerceix la televisió en els infants. Simplement, vull que penseu en el model pedagògic que subjau en la ubicació de l’alumnat a les aules conforme va pujant de nivell educatiu.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Isabel Ferrer, pedagoga, psicòloga i logopeda. «Més enllà de les paraules»

Fa anys que treballa amb persones de diversos col·lectius a partir del que ella anomena «eix de la comunicació i el llenguatge». Convençuda, afirma que la comunicació obre una gran finestra a la globalitat de l’ésser humà: «Són objectius primordials en els primers anys de la vida que l’infant obri les orelles a l’escolta i que visqui i gaudeixi amb el diàleg».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El plaer d´aprendre, el valor de l´escola

Adquirir el plaer d’aprendre, de comprendre o d’intuir és l’objectiu més important de l’escola. Ser conscients del plaer d’aprendre facilita que les persones tinguin ganes de sentir-lo al llarg de tota la seva vida i possibilita un sentit crític i, en definitiva, una implicació i una capacitat de decisió més grans sobre el seu propi destí. Presentem el procés que seguim a la nostra escola perquè els infants puguin gaudir del plaer d’aprendre.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Sistema Amara Berri

El sistema Amara Berri es va gestar i consolidar en un centre públic de Sant Sebastià, al País Basc, i es va donar a conèixer amb el nom de «La globalització com a procés vital en un sistema obert». Global perquè, com a la vida, l’escola és una societat que permet ser i viure plenament. Sistema perquè tots els elements que en formen part interaccionen constantment. Obert perquè està en moviment constant i acull elements que sorgeixen i que interaccionen. Avui som divuit centres que ens formem en xarxa.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Aprendre

Partint de la consideració que el fet d’aprendre és intrínsec a l’ésser humà i que forma part del propi potencial genètic, mirarem d’establir quins paràmetres l’enforteixen i quins el debiliten. Principalment, ho farem des de la perspectiva escolar, però no únicament treballarem aquest món. Reflexionarem sobre aspectes que considerem que són importants, com ara: la persona adulta; l’entorn i els materials; el temps, i la diversitat. Ho tractarem des de la mirada i l’aplicació que en fem a l’escola Ítaca.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La complexitat del públic infantil als museus

Les exposicions històriques generalment estan pensades per a les persones adultes com a destinatàries principals. L’atenció als interessos dels infants sol ser la més relegada. Les criatures representen oportunitats úniques per als museus de col·lecció històrica. No és qüestió de mantenir-los «ocupats» ni d’explicar dues històries, sinó de dissenyar exposicions significatives i memorables que incloguin la infància com a públic.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Les tauletes i el TEA

L’ús de les noves tecnologies a les aules ha propiciat maneres noves d’ensenyar i d’aprendre, la qual cosa ha transformat el rol tant del professorat com de l’alumnat. Hi ha nens i nenes, però, que necessiten recursos tecnològics addicionals per trobar resposta a les seves necessitats educatives específiques. Aquest és el cas dels infants amb TEA. El treball amb tauletes a l’escola significa un pas endavant per millorar alguns processos d’aprenentatge d’aquests alumnes.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El meu primer congrés

Aquest article presenta una experiència de realització d’un congrés escolar per a l’ensenyament de la història en educació primària des de l’àrea de coneixement del medi. Mitjançant aquesta proposta, l’alumnat del cicle superior ha ampliat els seus coneixements sobre aquesta disciplina social, amb la qual cosa ha descobert que la història pot ser fascinant.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La millora dels processos d'ensenyament i aprenenetatge competencials a primària

En aquest article, hi proposem un model d’actuació que permeti, de manera col·laborativa, identificar el model d’alumne o alumna competent que pretén formar el centre i redissenyar els processos d’ensenyament i aprenentatge que afavoreixin el desenvolupament de les CB, partint de l’anàlisi de resultats de les proves diagnòstiques externes que estableix la LOE a quart de primària,

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

A l'escola amb lluentons!

La formació a través de l’intercanvi d’experiències i l’aproximació entre unes escoles i unes altres, com també la participació en trobades i fòrums educatius, poden constituir alternatives per avançar en l’àmbit professional i en el compromís amb les criatures més petites.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Educadors socials, agents nous d'intervenció socioeducativa

En diverses comunitats autònomes, hi trobem experiències en les quals l’educador social està treballant en centres escolars. Amb la intenció d’evidenciar com és l’activitat que realitzen diàriament, es va plantejar un estudi que ha estat desenvolupat a la Universitat de Salamanca.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El màxim amb el mínim

L’escola pública Pau Casals del Vendrell es preocupa de lligar l’aprenentatge dels nens i nenes amb el món on pertanyen. Des de l’aula de ciències, es proposen diferents activitats que parteixen de la realitat per a buscar les interpretacions que ens permeten entendre aquest nostre món des de la pròpia perspectiva cultural
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Contes by kids a la classe d'anglès

Si us preguntessin què és allò que sempre funciona i té èxit entre els infants, ben segur que molts i moltes de vosaltres inclouríeu els contes a les vostres respostes. El conte ofereix multitud d’aprenentatges a molts nivells i compten amb l’escolta motivada i atenta --gairebé garantida-- del nostre alumnat.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Mapes animats a l'aula amb Tripline

Actualment, els mapes de Google s’han fet tan populars que és difícil que algú no els conegui i no els hagi fet servir alguna vegada per buscar-hi un carrer, una guia de carreteres, calcular distàncies, localitzar-hi una ciutat, etc. Afirmar que tenim «el món a les mans» no s’allunya gens de la nostra realitat quotidiana, perquè, amb uns quants clics i des de casa nostra, podem fer un viatge virtual cap on vulguem.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

No tens un altre llibre com aquest?

Hi ha llibres que es fan vells de seguida. D’altres, en canvi, conserven la força, la màgia multicolor. Són els llibres fetitxes, aquells que considerem una recomanació segura. I ens equivoquem, perquè els nois i les noies són persones, diferents els uns dels altres, amb gustos i interessos diversos. Per això no hi ha un cànon de lectures infal·lible, únic.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Formació de pares i mares

Les AMPA ofereixen, als pares i mares, un canal de participació a l’escola i un camí per implicar-se en l’educació dels seus fills i filles, a més de constituir una bona escola de ciutadania que els permeti passar de la individualitat al grup social treballant pel bé comú.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Agricultura ecològica, de temporada i proximitat!

L’alimentació ecològica és un tema molt actual. És en boca de tothom. Està estretament relacionada amb la conservació de la biodiversitat. A través d’aquesta proposta didàctica, es volen relacionar aquests dos conceptes, així com també veure’n les implicacions que tenen en la nostra salut.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Material per a l'alumnat: "Agricultura ecològica, de temporada i proximitat!"

L’alimentació ecològica és un tema molt actual. És en boca de tothom. Està estretament relacionada amb la conservació de la biodiversitat. A través d’aquesta proposta didàctica, es volen relacionar aquests dos conceptes, així com també veure’n les implicacions que tenen en la nostra salut.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Formar equip i sentir-se'n

El sentit de pertinença és una de les motivacions bàsiques de l’ésser humà que ens ha portat, des de l’origen, a ajuntar-nos en grups i cooperar.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recomanacions BBM. Trobades. Convocatòries. Webs

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Lectura: Un llibre que transforma el món

Christian Felber, a La economía del bien común, proposa un mapa possible i realista on els valors educatius de la cooperació, el respecte, l’escolta democràtica, la solidaritat, etc. siguin al centre de la societat i l’economia.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La Tira

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Classe de tercer. Projecte sobre l’electricitat. Estem fent circuits en grups per comprovar-ne variables diferents. Els vint-i-cinc nens i nenes de l’aula estan enfeinats fent provatures. No calla ningú. Hi ha discussions, demandes de més material, preguntes constants, algunes de les quals les apuntem a la pissarra per a la sessió de l’endemà, per pensar-hi, perquè ens encurioseix... Treballem de gust, trobem el gust per aprendre...

Personalització del contingut

Autors

Lola Abelló Planas, Jaume Centelles Pastor, Sílvia Gili i Olmeda, Pilar Abós Olivares, Silvia Susana Alderoqui, Carme Alemany Miralpeix, Rosa Aparicio Pallás, Elvira Borrell Closa, Josep Borrut Casellas, Roser Canals Cabau, Ramon Casals Cienfuegos, Daniel Díaz Gutiérrez, Joan Domènech Francesch, Fundació Universitària del Bages - Biblioteca, Daniel Gabarró Berbegal, Maribí Gorosmendi Lazkano, Mª José Martín Francés, Eva Martínez Pardo, M. Cristina Pujol Matas, Redac., Sara Serrate González, Sílvia Solé Rosell, Fina Monell Serra, Sempere, McGregor, Conxita Olivé i Ramón

Etapes

Ed. Primària, Formació del professorat, General, Universitat

Categories

Acoso moral (Bullying), Alimentació, Alimentación, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge significatiu / significativitat, Assetjament moral (Bullying), Atenció a la diversitat i NEE, Atención a la diversidad y NEE, Autonomía e iniciativa personal, Avaluació de l'alumnat en l'aprenentatge, Cartografia, Competència comunicativa, lingüística i audiovisual, Competència digital i tractament de la informació, Competencia en comunicación lingüística, Competència en la iniciativa personal i l'esperit emprenedor, Competència social i ciutadana, Competencia social y ciudadana, Competencias básicas, Competencias profesionales del profesorado, Competències bàsiques, Competències professionals del professorat, Comunicació i llenguatge, Comunicació oral de les llengües estrangeres, Comunicación oral de las lenguas extranjeras, Comunicación y lenguaje, Comunidad educativa, Contes i literatura infantil, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Coordinació equip docent, Coordinación equipo docente, Cuentos y literatura infantil, Desarrollo curricular, Desenvolupament curricular, Didàctica de l'educació per a la ciutadania (transversals), Didáctica de la educación para la ciudadanía (transversales), Didàctica de la història, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la llengua i la literatura, Didáctica de las ciencias experimentales/ciencias naturales, Didáctica de las ciencias sociales y humanidades, Didáctica de las lenguas extranjeras, Didàctica de les ciències experimentals/ciències naturals, Didàctica de les ciències socials i humanitats, Didàctica de les llengües estrangeres, Didàctica general i metodologia general, Didáctica general y metodología general, Ecologia, Educació afectiva emocional, Educació per a la convivència, Educació per al consumidor, Educació social/Acció comunitària, Educación afectiva emocional, Educación familiar, Educación informal, Educación para el consumidor, Educación para la convivencia, Educación social/Acción comunitaria, Enfocament globalitzador, Enfoque globalizador, Equip de professorat, Equipo de profesorado, Escola inclusiva, Escuela inclusiva, Estrategias de lectura, Estratègies de lectura, Evaluación del alumnado en el aprendizaje, Familia y educación, Finalidades de la educación, Formació i desenvolupament del professorat, Formación y desarrollo del profesorado, Función social de la enseñanza, Funcionalidad, Funcionalitat, Gènere i educació, Género y educación, Habilidades sociales, Habilitats socials, Historia contemporánea, Història contemporània, Informes d'avaluació del sistema educatiu (PISA, Bofill...), Informes de evaluación del sistema educativo (PISA, Bofill...), Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, L'Associació de Mares i Pares d'Alumnes (AMPA), La Asociación de Madres y Padres de Alumnos (AMPA), Lectura, Materiales didácticos de los museos, Materials didàctic dels museus, Museos, Museus, Organització de l'espai, Organització dels horaris escolars. Calendaris, Organització i gestió de centres, Organización de los horarios escolares. Calendarios, Organización del espacio, Organización y gestión de centros, Serveis i equips de suport, Servicios y equipos de apoyo, Trabajo en equipo del profesorado, Tratamiento de la información y competencia digital, Treball en equip del professorat, Ús d'Internet, Ús de les TIC (tecnologies), Uso de Internet, Uso de las TIC (tecnologías), Vacaciones, Vacances, Comunitat educativa, Educació familiar, Educació informal, export, Família i educació, Finalitats de l'educació, Funció social de l'ensenyament

Col·leccions

C12, GRAÓ 6-12: El teu espai de referència en Educació Primària, Revista Guix

Paraules clau del producte

cultura del esfuerzo, currículo, finalidades de la educación, gusto por aprender, metodologías activas de aprendizaje, profesionalidad docente, valores educativos

Continguts relacionats

  • Institutos-escuela
  • INVESTIGAR PARA APRENDER
  • Planteamientos de la pedagogía crítica

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023