
Experiències d’escoles
Revista Guix Infantil - Número: 115 (juny 22)
ISBN / EAN : 1577-5623
21,99€ IVA incluido21,99€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
El cost de la criança
Escoltem realment els interessos de les nenes i els nens?
Del que dic i penso que faig… al que en realitat faig. Del que diem fer en equip… i fem. De fer sense pensar… a pensar el quefer.
Les amistats profundes ens poden canviar la vida
L’amistat té beneficis importants en la salut i l’aprenentatge, i pot atenuar les conseqüències nocives de les situacions més adverses. Les aules d’educació infantil són un escenari idoni per cultivar els fonaments d’amistats profundes.
Dolors Ferrer i Lupe Arasa, coordinadores del Projecte Apel·les: «Volem aportar el nostre bagatge per motivar, ajudar i transmetre valors»
Una estoneta més!
Els dos pols principals de relació amb el medi social durant el primer cicle de l’educació infantil són l’escola i la família; de tots dos rebran els nens i nenes les normes i els valors que en marcaran el desenvolupament, de manera que les relacions que s’estableixin entre un i altre seran fonamentals per a una intervenció educativa apropiada (Decret 330/2009, de 4 de juny, pel qual s’estableix el currículum de l’educació infantil a la Comunitat Autònoma de Galícia, DOG, núm. 12).
«Aaah! Una aranya! Està morida?»
Pot realment un tema interessar a tots els infants, potenciar la cohesió de grup, facilitar l’atenció a la diversitat, propiciar el gaudi en i per l’aprenentatge i involucrar-hi tant famílies com professionals i uns altres membres de la comunitat?
La corporeïtat dels docents d´educació infantil té relació amb la seva pràctica educativa?
«Hi havia una vegada...» Llops, sentits i papallones
Izaskun Aranbarri, de Berdindu Eskolak: «Ajudar una persona ajudant el seu entorn»
Berdindu és el servei del govern basc d’informació i atenció a les persones lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals (LGTBI), així com el seu entorn. Té oficines a les tres capitals de la comunitat autònoma basca i hi treballen professionals que provenen del món associatiu. Col·laboren amb la comunitat educativa a través de Berdindu Eskolak i es desplacen als centres escolars que requereixen la seva ajuda. Faciliten assessorament i formació i acompanyen, entre d’altres, en processos de transsexualitat. Hem entrevistat una de les responsables del servei.
El dol perinatal
El dol perinatal és el que es produeix després de la pèrdua d’un nadó durant l’embaràs o en els moments previs o posteriors al part. Hi ha més mort perinatal de la que es registra i de la que es parla, ja que continua sent un tema tabú.
Benvinguda, Nastia
La nostra petita escola està ubicada en un municipi eminentment rural, un entorn caracteritzat per la seva cohesió, solidaritat i ajuda mútua. Per desgràcia, els darrers anys hi hagut moltes ocasions en què així s’ha pogut demostrar. Amb la crisi d’Ucraïna tornem a ser partícips, un cop més, d’aquest esperit de comunitat que ens fa sentir orgull i arrelament al nostre entorn. Des de l’escola, no ens contagiem només d’aquest esperit fraternal, sinó que l’impulsem i intentem afavorir com a senyal d’identitat del centre.
Anticipació, comprensió i aprenentatge a partir de textos
Afavorir en l’alumnat una disposició activa davant la lectura de textos abans de llegir, aportant-li motius per llegir-los. Proporcionar-li objectius concrets: què volem aprendre, en què ens haurem de fixar, com ho anirem registrant.
L'evidència a la pràctica: Anticipació, comprensió i aprenentatge a partir de textos. Reviure històries o l´aventura d´iniciar l´escola
L’inici d’EI3 és un procés intens a l’escola. En aquest moment, la literatura esdevé una eina d’acompanyament emocional i col·labora a crear vincles que ajuden els infants a sostenir la situació. A més a més, la lectura reiterada d’obres amb estructures repetitives afavoreix el desenvolupament de la capacitat de fer hipòtesis i anticipacions.
Boscos i canvi climàtic
En Pep, un pollet amic a l´aula 0-3
Llibres: Las falsas alternativas: Pedagogia libertaria y nueva educación
El llibre Las falsas alternativas, fruit del treball de tesi de l’autora, és una crítica reflexiva clara, valenta i polèmica a les pedagogies alternatives, no pel fet que ofereixin una opció possible a allò que ja existeix, sinó pel fet que són unes opcions falses, perquè, segons l’autora, tenen una aparença emancipadora, però en realitat són conservadores i autoritàries.
Reptes de futur en la cura del desenvolupament infantil
La primera infància fa anys que es beneficia de l’estat del benestar; les polítiques sanitàries públiques han disminuït les taxes de mortalitat i de morbiditat: «La infància a Espanya gaudeix, en general, d’un estat de salut excel·lent», conclou l’informe per a l’Observatori de la Infància.
L'estela de... Loris Malaguzzi
El pedagog Loris Magaluzzi ha tingut una gran influència en l’experiència educativa de Reggio Emilia, ciutat italiana amb les escoles públiques municipals infantils més conegudes i estudiades al món.
Contes: El núvol
Contes: Juguem a amagar-nos
Agenda
Autors
Raquel Benedito Pérez, Alfonso Caño Reyero, Diana Comes Rius, Equipo de la Escuela Infantil Vigo-Valadares, Eulàlia Ferré Estrada, Maria Garreta Chorro, Maria Gracia Arboix, Andrea Khalfaoui Larrañaga, Pilar Lleonart Forrellades, Sandra Martí Lozano, Laia Morral Plans, Laura Moya Prados, Redac., Esther Salmón Acereda, Isabel Solé Gallart, Natàlia Torrent Queralt, M. Àngels Trimiño Moreno, Joan Turu Sánchez, Núria Vouillamoz Pajaro, Cristina Elorza Ibáñez de Gauna, Teresa Franquesa Codinach, Francisco Luna Arcos, Marta Vilar Recasens
Etapes:
Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General
Categories de productes:
Acogida y adaptación, Acolliment i adaptació, Álbum ilustrado, Àlbum il·lustrat, Aprendizaje de la escritura, Aprendizaje de la lectura, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentarge de la lectura, Aprenentatge de l'escriptura, Aprenentatge significatiu / significativitat, Biblioteca/mediateca, Competència en el coneixement i la interacció amb el món natural, Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural, Competència social i ciutadana, Competencia social y ciudadana, Comunicació no verbal, Comunicación no verbal, Conte, Contes i literatura infantil, Coordinació equip docent, Coordinación equipo docente, Corresponsabilidad, Cuento, Cuentos y literatura infantil, Derechos humanos, Desarrollo profesional, Descoberta de l'entorn, Descubrimiento del entorno, Desenvolupament professional, Drets humans, Ecologia, Educació afectiva / sexual, Educació ètica, Educació medioambiental, Educació per a la convivència, Educació per a la sostenibilitat, Educación afectiva / sexual, Educación ética, Educación medioambiental, Educación para la convivencia, Educación para la sostenibilidad, Educadores externos, Educadors externs, Enfocament globalitzador, Enfoque globalizador, Escoles sostenibles, Escuelas sostenibles, Figuras relevantes, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Gènere i educació, Género y educación, Gestió de l'aula, Gestión del aula, Infancia y calidad de vida, Organització de l'espai, Organización del espacio, Organización y participación de las familias, Pérdida perinatal, Pèrdua perinatal, Projecte curricular de centre, Projectes de treball, Proyecto curricular de centro, Proyectos de trabajo, Roles del profesorado, Rols del professorat, Rutinas educativas, Rutines educatives, Teoría y métodos educativos, Corresponsabilitat, Figures rellevants, Infància i qualitat de vida, Organització i participació de les famílies, Reggio Emilia, Teoria i mètodes educatius
Col·leccions:
SKU: 42855