Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Ed. Infantil > Lengua del alumno, lengua de la escuela
Lengua del alumno, lengua de la escuela

Lengua del alumno, lengua de la escuela

Revista Textos - Número: 94 (octubre 21)

ISBN / EAN : 1133-9829

24,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La transferibilidad de las evidencias en la práctica educativa

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Lengua del alumnado, lengua de la escuela

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Las lenguas en la escuela

Al llarg d’aquest recorregut a través de les aportacions de la sociolingüística sobre el paper de les llengües a l’escola, reflexionem sobre les implicacions socioeducatives de la manca de reconeixement de les varietats lingüístiques i de la distribució desigual dels recursos lingüístics a l’aula, i proposem el mètode de la conscienciació com a recurs per revertir-les.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El jardín lingüístico del aula

A les pàgines que segueixen plantegem la importància de conèixer, respectar i valorar la diversitat lingüística present a les aules, així com de reflexionar sobre el paper que els usos lingüístics tenen en la construcció de les identitats individuals i col·lectives, per proposar a l’alumnat nous tipus d’expressió apropiats a unes altres situacions de comunicació que també es produeixen a la vida social dintre i fora de l’escola.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Una mirada al lenguaje desde los repertorios, registros y recursos de los hablantes

En el present treball expliquem la importància de pensar la diversitat lingüística a l’escola en termes de repertoris, registres i recursos, amb l’objectiu de visibilitzar les maneres com els estudiants utilitzen el llenguatge en diferents pràctiques socials. Aquestes nocions ens poden ajudar a combatre el discurs del dèficit cap a l’alumnat de contextos vulnerables, que assumeix certs usos del llenguatge com a característiques intrínseques dels parlants.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Lenguas, migraciones y escuela

El repte actual de l’escola és articular la realitat lingüística de l’alumnat amb propostes adients per a l’aprenentatge de llengües i formes de comunicació institucionals. En aquest article partim de la complexitat dels repertoris i dels usos lingüístics de joves d’origen migrant a Barcelona per proposar una didàctica del plurilingüisme que situï l’alumnat com a agent i expert.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La perspectiva sociocultural del aprendizaje de lenguas

La perspectiva sociocultural de l’aprenentatge de la llengua implica llançar una mirada al context social d’aprenentatge. Entendre’l i participar-hi és clau per mobilitzar la comunitat educativa. La necessitat de readaptar els projectes educatius als nous contextos comunicatius, multiculturals i multimodals evidencia la necessitat de replantejar les metodologies que empren els docents. Al present article s’hi mostren les experiències i les reflexions viscudes per la comunitat de l’escola la Sínia, de Vic. 

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El desarrollo oral en el aula de preescolar

En el present article s’hi exposa el resultat d’una investigació sobre el desenvolupament oral a preescolar a partir d’una estratègia de joc i la seva convergència en la reflexió pedagògica. La interacció dialògica és la base conceptual de l’estudi. S’hi identifiquen les interaccions comunicatives entre infant i infant i entre infant i docent, com també els suports pedagògics per afavorir el desenvolupament del llenguatge oral a l’aula.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Del uso y la mención a la conciencia de la lengua

En aquest text s’hi mostra la complementarietat dels conceptes teòrics de lingüística, metalingüística, cognició i metacognició. El propòsit és establir la relació entre ells i les decisions didàctiques que fusionen la reflexió sobre el funcionament de la llengua i el control metacognitiu que els estudiants van elaborant del seu propi procés d’aprenentatge.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Via Litterae: Aprendizaje-servicio en el área de literatura en secundaria

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La comprensión lectora desde el aprendizaje cooperativo

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Humor y creatividad verbal oral y escrita

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Aprendizaje cooperativo y procesos de indagación colaborativa

Consigna de l'evidència: construir una organització social cooperativa dels contextos d’ensenyament i aprenentatge, a més de vertebrar l’activitat en aquests contextos mitjançant processos d’indagació col·laborativa sobre preguntes i problemes rellevants personalment i col·lectivament.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La evidencia en la práctica: Aprendizaje cooperativo y procesos de indagación colaborativa. Practicar la reflexión metalingüística entre iguales con e

A l’aula universitària l’alumnat corregeix i explica errors lingüístics d’oracions proposades pels companys i les companyes a través del xat de Teams.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

En contexto: Un programa de radio para desvelar noticias falsas

Presentem un projecte l’objectiu del qual és que els estudiants elaborin un programa radiofònic en el qual desvelin una notícia falsa i expliquin les claus per distingir les notícies veritables de les que no en són.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recursos para el aula: Spreaker, la comunicación oral en vivo

El treball que us presentem atorga visibilitat a la comunicació oral a la classe de llengua castellana i literatura i, al mateix temps, implementa la tasca col·laborativa com a metodologia activa. En aquest cas, es recorre a eines TIC (Spreaker i Drive) que faciliten el procés d’afavorir l’aprenentatge i l’adquisició de continguts en un entorn virtual.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recursos para el aula: Secuencia didáctica a partir de un cortometraje sin diálogo

La proposta didàctica gira al voltant d’un curt d’animació. L’alumnat treballa, activa vocabulari i repassa conceptes gramaticals en anglès, a més de reflexionar sobre els valors del curt Soar. El producte final és un còmic.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Reseña: Projectes per aprendre literatura: interpretació i creativitat a l´aula

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Reseña: Ser maestro cuando parece que nadie sabe para qué sirve

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Encuentros

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Mercè Ballabriga Arbonés, Aranzazu Bea Reyes, Alfredo Blanco Martínez, Alice Castaño Lora, Ana Fernández-Rufete Navarro, Júlia Llompart Esbert, Luisa Martín Rojo, Roy Páramo de Llano, Beatriz Peña Acuña, Xavier Planas Serradell, Jesús Ribosa Martínez, Irene Solanich Sangla, Amparo Tuson Valls, Fabio Jurado Valencia, Javier Onrubia Goñi, María Reverte Gracia, Adriana Lucía Sánchez García, Virginia Zavala, Victoria Abad Beltrán, Sonia Álvarez García, Frances Kvietok Dueñas, José Ramón Lago Martínez, Carlos Lomas García, Luisa Fernanda Rueda Quintana, Sandra Patricia Quinguirejo, María del Pilar Cruz Arias, Martha Yaneth Ruiz Garzón

Etapes

Ed. Infantil, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General

Categories

ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos, Agrupament de l'alumnat. Dinàmica de grups., Agrupamiento del alumnado. Dinámica de grupos., Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje entre iguales/tutoria entre iguales, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprendizaje y servicio, Aprenentatge basat en problemes/projectes, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge entre iguals/tutoria entre iguals, Aprenentatge i servei, Aprenentatge significatiu / significativitat, Còmic, Competència comunicativa, lingüística i audiovisual, Competencia en comunicación lingüística, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Comunicació i llenguatge, Comunicació no verbal, Comunicación no verbal, Comunicación y lenguaje, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Creatividad, Creativitat, Didáctica de la lengua, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la literatura, Didàctica de la llengua, Didàctica de la llengua i la literatura, Didáctica de las lenguas extranjeras, Didàctica de les llengües estrangeres, Diversidad social/cultural, Diversitat social/cultural, Educació en comunicació audiovisual, Educación en comunicación audiovisual, Escola inclusiva, Escriptura, Escritura, Escuela inclusiva, Estrategias de lectura, Estratègies de lectura, Evidencias, Expresión y compresión oral, Expressió i comprenssió oral, Formació continua del professorat/formació permanent, Formación continua del profesorado/formación permanente, Investigació educativa, Investigación educativa, Lengua y construcción del conocimiento, Lengua, escuela y sociedad, Llengua i construcció del coneixement, Llengua, escola i societat, Metacognició, Metacognición, Motivació, Motivación, Nouvinguts/immigració, Plirilingüiisme/bilingüisme, Plurilingüismo/bilingüismo, Recién llegados/inmigración, Rúbricas, Rúbriques, Sociolingüística, Ús de la ràdio, Ús de les TIC (tecnologies), Uso de la radio, Uso de las TIC (tecnologías)

Col·leccions

Revista Textos

Paraules clau del producte

revista

Continguts relacionats

  • Formación permanente del profesorado de matemáticas, actitud y necesidad de mejora
  • Els projectes: com els entenem?
  • Enseñar a interpretar ficción digital

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023