
Lengua del alumno, lengua de la escuela
Revista Textos - Número: 94 (octubre 21)
ISBN / EAN : 1577-0834
18,50€ IVA incluido18,50€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
La transferibilidad de las evidencias en la práctica educativa
Lengua del alumnado, lengua de la escuela
Las lenguas en la escuela
El jardín lingüístico del aula
A les pàgines que segueixen plantegem la importància de conèixer, respectar i valorar la diversitat lingüística present a les aules, així com de reflexionar sobre el paper que els usos lingüístics tenen en la construcció de les identitats individuals i col·lectives, per proposar a l’alumnat nous tipus d’expressió apropiats a unes altres situacions de comunicació que també es produeixen a la vida social dintre i fora de l’escola.
Una mirada al lenguaje desde los repertorios, registros y recursos de los hablantes
En el present treball expliquem la importància de pensar la diversitat lingüística a l’escola en termes de repertoris, registres i recursos, amb l’objectiu de visibilitzar les maneres com els estudiants utilitzen el llenguatge en diferents pràctiques socials. Aquestes nocions ens poden ajudar a combatre el discurs del dèficit cap a l’alumnat de contextos vulnerables, que assumeix certs usos del llenguatge com a característiques intrínseques dels parlants.
Lenguas, migraciones y escuela
El repte actual de l’escola és articular la realitat lingüística de l’alumnat amb propostes adients per a l’aprenentatge de llengües i formes de comunicació institucionals. En aquest article partim de la complexitat dels repertoris i dels usos lingüístics de joves d’origen migrant a Barcelona per proposar una didàctica del plurilingüisme que situï l’alumnat com a agent i expert.
La perspectiva sociocultural del aprendizaje de lenguas
La perspectiva sociocultural de l’aprenentatge de la llengua implica llançar una mirada al context social d’aprenentatge. Entendre’l i participar-hi és clau per mobilitzar la comunitat educativa. La necessitat de readaptar els projectes educatius als nous contextos comunicatius, multiculturals i multimodals evidencia la necessitat de replantejar les metodologies que empren els docents. Al present article s’hi mostren les experiències i les reflexions viscudes per la comunitat de l’escola la Sínia, de Vic.
El desarrollo oral en el aula de preescolar
En el present article s’hi exposa el resultat d’una investigació sobre el desenvolupament oral a preescolar a partir d’una estratègia de joc i la seva convergència en la reflexió pedagògica. La interacció dialògica és la base conceptual de l’estudi. S’hi identifiquen les interaccions comunicatives entre infant i infant i entre infant i docent, com també els suports pedagògics per afavorir el desenvolupament del llenguatge oral a l’aula.
Del uso y la mención a la conciencia de la lengua
En aquest text s’hi mostra la complementarietat dels conceptes teòrics de lingüística, metalingüística, cognició i metacognició. El propòsit és establir la relació entre ells i les decisions didàctiques que fusionen la reflexió sobre el funcionament de la llengua i el control metacognitiu que els estudiants van elaborant del seu propi procés d’aprenentatge.
Via Litterae: Aprendizaje-servicio en el área de literatura en secundaria
La comprensión lectora desde el aprendizaje cooperativo
Humor y creatividad verbal oral y escrita
Aprendizaje cooperativo y procesos de indagación colaborativa
La evidencia en la práctica: Aprendizaje cooperativo y procesos de indagación colaborativa. Practicar la reflexión metalingüística entre iguales con e
En contexto: Un programa de radio para desvelar noticias falsas
Presentem un projecte l’objectiu del qual és que els estudiants elaborin un programa radiofònic en el qual desvelin una notícia falsa i expliquin les claus per distingir les notícies veritables de les que no en són.
Recursos para el aula: Spreaker, la comunicación oral en vivo
El treball que us presentem atorga visibilitat a la comunicació oral a la classe de llengua castellana i literatura i, al mateix temps, implementa la tasca col·laborativa com a metodologia activa. En aquest cas, es recorre a eines TIC (Spreaker i Drive) que faciliten el procés d’afavorir l’aprenentatge i l’adquisició de continguts en un entorn virtual.
Recursos para el aula: Secuencia didáctica a partir de un cortometraje sin diálogo
Reseña: Projectes per aprendre literatura: interpretació i creativitat a l´aula
Reseña: Ser maestro cuando parece que nadie sabe para qué sirve
Encuentros
Autors
Mercè Ballabriga Arbonés, Aranzazu Bea Reyes, Alfredo Blanco Martínez, Alice Castaño Lora, Ana Fernández-Rufete Navarro, Júlia Llompart Esbert, Luisa Martín Rojo, Roy Páramo de Llano, Beatriz Peña Acuña, Xavier Planas Serradell, Jesús Ribosa Martínez, Irene Solanich Sangla, Amparo Tuson Valls, Fabio Jurado Valencia, Javier Onrubia Goñi, María Reverte Gracia, Adriana Lucía Sánchez García, Virginia Zavala, Victoria Abad Beltrán, Sonia Álvarez García, Frances Kvietok Dueñas, José Ramón Lago Martínez, Carlos Lomas García, Luisa Fernanda Rueda Quintana, Sandra Patricia Quinguirejo, María del Pilar Cruz Arias, Martha Yaneth Ruiz Garzón
Categories de productes:
ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos, Agrupamiento del alumnado. Dinámica de grupos., Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje entre iguales/tutoria entre iguales, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprendizaje y servicio, Còmic, Competencia en comunicación lingüística, Competencias profesionales del profesorado, Comunicación no verbal, Comunicación y lenguaje, Conversación y diálogo, Creatividad, Didáctica de la lengua, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la literatura, Didáctica de las lenguas extranjeras, Diversidad social/cultural, Educación en comunicación audiovisual, Escritura, Escuela inclusiva, Estrategias de lectura, Expresión y compresión oral, Formación continua del profesorado/formación permanente, Investigación educativa, Lengua y construcción del conocimiento, Lengua, escuela y sociedad, Metacognición, Motivación, Plurilingüismo/bilingüismo, Recién llegados/inmigración, Rúbricas, Sociolingüística, Uso de la radio, Uso de las TIC (tecnologías)
Col·leccions:
Paraules clau del producte:
SKU: 40020