Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Articles
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Dossier Graó
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Cursos
    • Informació general cursos
    • Formació a mida
    • Formació bonificada (FUNDAE)
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Serveis
    • Publicitat
    • Informació general consultoria
    • Producció de materials formatius a mida
    • Accés continguts
  • EPremium
    • E-premium llibres
    • Epremium revistes
    • EPremium centres escolars
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Guix
  • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Distribució
    • Autors
  • Blog
Graó > Especialistes en educació > Productes > Ed. Primària > Lengua del alumno, lengua de la escuela
Lengua del alumno, lengua de la escuela

Lengua del alumno, lengua de la escuela

Revista Textos - Número: 94 (octubre 21)

ISBN / EAN : 1577-0834

18,50€ IVA incluido18,50€ IVA incluido

Despeses d'enviament gratuïtes

Productes digitals no tenen despeses d'enviament

Afegir al carretó electrònic
PDFEPUBWeb
Subscriu-te i estalvia

La transferibilidad de las evidencias en la práctica educativa

LA TRANSFERIBILIDAD DE LAS EVIDENCIAS EN LA PRÁCTICA EDUCATIVA Todos los que formamos parte de Graó estamos comprometidos con la mejora d...

Saber-ne més...

Lengua del alumnado, lengua de la escuela

Lengua del alumnado, lengua de la escuela Fabio Jurado Valencia, Carlos Lomas García Consejo de Dirección de TEXTOS Hannah Wright (Unspla...

Saber-ne més...

Las lenguas en la escuela

Al llarg d’aquest recorregut a través de les aportacions de la sociolingüística sobre el paper de les llengües a l’escola, reflexionem sobre les implicacions socioeducatives de la manca de reconeixement de les varietats lingüístiques i de la distribució desigual dels recursos lingüístics a l’aula, i proposem el mètode de la conscienciació com a recurs per revertir-les.

El jardín lingüístico del aula

A les pàgines que segueixen plantegem la importància de conèixer, respectar i valorar la diversitat lingüística present a les aules, així com de reflexionar sobre el paper que els usos lingüístics tenen en la construcció de les identitats individuals i col·lectives, per proposar a l’alumnat nous tipus d’expressió apropiats a unes altres situacions de comunicació que també es produeixen a la vida social dintre i fora de l’escola.

Una mirada al lenguaje desde los repertorios, registros y recursos de los hablantes

En el present treball expliquem la importància de pensar la diversitat lingüística a l’escola en termes de repertoris, registres i recursos, amb l’objectiu de visibilitzar les maneres com els estudiants utilitzen el llenguatge en diferents pràctiques socials. Aquestes nocions ens poden ajudar a combatre el discurs del dèficit cap a l’alumnat de contextos vulnerables, que assumeix certs usos del llenguatge com a característiques intrínseques dels parlants.

Lenguas, migraciones y escuela

El repte actual de l’escola és articular la realitat lingüística de l’alumnat amb propostes adients per a l’aprenentatge de llengües i formes de comunicació institucionals. En aquest article partim de la complexitat dels repertoris i dels usos lingüístics de joves d’origen migrant a Barcelona per proposar una didàctica del plurilingüisme que situï l’alumnat com a agent i expert.

La perspectiva sociocultural del aprendizaje de lenguas

La perspectiva sociocultural de l’aprenentatge de la llengua implica llançar una mirada al context social d’aprenentatge. Entendre’l i participar-hi és clau per mobilitzar la comunitat educativa. La necessitat de readaptar els projectes educatius als nous contextos comunicatius, multiculturals i multimodals evidencia la necessitat de replantejar les metodologies que empren els docents. Al present article s’hi mostren les experiències i les reflexions viscudes per la comunitat de l’escola la Sínia, de Vic. 

El desarrollo oral en el aula de preescolar

En el present article s’hi exposa el resultat d’una investigació sobre el desenvolupament oral a preescolar a partir d’una estratègia de joc i la seva convergència en la reflexió pedagògica. La interacció dialògica és la base conceptual de l’estudi. S’hi identifiquen les interaccions comunicatives entre infant i infant i entre infant i docent, com també els suports pedagògics per afavorir el desenvolupament del llenguatge oral a l’aula.

Del uso y la mención a la conciencia de la lengua

En aquest text s’hi mostra la complementarietat dels conceptes teòrics de lingüística, metalingüística, cognició i metacognició. El propòsit és establir la relació entre ells i les decisions didàctiques que fusionen la reflexió sobre el funcionament de la llengua i el control metacognitiu que els estudiants van elaborant del seu propi procés d’aprenentatge.

Via Litterae: Aprendizaje-servicio en el área de literatura en secundaria

Via Litterae: Aprendizaje-servicio en el área de literatura en secundaria Roy Páramo de Llano Colegio La Milagrosa. Salamanca Via Littera...

Saber-ne més...

La comprensión lectora desde el aprendizaje cooperativo

La comprensión lectora desde el aprendizaje cooperativo Generar una comprensión compartida del texto Ana Fernández-Rufete Navarro Maest...

Saber-ne més...

Humor y creatividad verbal oral y escrita

Humor y creatividad verbal oral y escrita Beatriz Peña Acuña Universidad de Huelva El texto descubre la beneficiosa relación entre humo...

Saber-ne més...

Aprendizaje cooperativo y procesos de indagación colaborativa

Consigna de l'evidència: construir una organització social cooperativa dels contextos d’ensenyament i aprenentatge, a més de vertebrar l’activitat en aquests contextos mitjançant processos d’indagació col·laborativa sobre preguntes i problemes rellevants personalment i col·lectivament.

La evidencia en la práctica: Aprendizaje cooperativo y procesos de indagación colaborativa. Practicar la reflexión metalingüística entre iguales con e

A l’aula universitària l’alumnat corregeix i explica errors lingüístics d’oracions proposades pels companys i les companyes a través del xat de Teams.

En contexto: Un programa de radio para desvelar noticias falsas

Presentem un projecte l’objectiu del qual és que els estudiants elaborin un programa radiofònic en el qual desvelin una notícia falsa i expliquin les claus per distingir les notícies veritables de les que no en són.

Recursos para el aula: Spreaker, la comunicación oral en vivo

El treball que us presentem atorga visibilitat a la comunicació oral a la classe de llengua castellana i literatura i, al mateix temps, implementa la tasca col·laborativa com a metodologia activa. En aquest cas, es recorre a eines TIC (Spreaker i Drive) que faciliten el procés d’afavorir l’aprenentatge i l’adquisició de continguts en un entorn virtual.

Recursos para el aula: Secuencia didáctica a partir de un cortometraje sin diálogo

La proposta didàctica gira al voltant d’un curt d’animació. L’alumnat treballa, activa vocabulari i repassa conceptes gramaticals en anglès, a més de reflexionar sobre els valors del curt Soar. El producte final és un còmic.

Reseña: Projectes per aprendre literatura: interpretació i creativitat a l´aula

Reseñas Projectes per aprendre literatura: interpretació i creativitat a l’aula FONTICH VICENS, X. Bellaterra. Servei de Publicacions ...

Saber-ne més...

Reseña: Ser maestro cuando parece que nadie sabe para qué sirve

Reseñas Ser maestro cuando parece que nadie sabe para qué sirve FUNES, J. Barcelona. Octaedro, 2021 Jaume Funes, conocido ampliamente en ...

Saber-ne més...

Encuentros

Encuentros XXIII Congreso internacional de la SEDLL Cuenca, 24-26 de noviembre de 2021 La Universidad de Castilla-La Mancha organiza la e...

Saber-ne més...

Autors

Mercè Ballabriga Arbonés, Aranzazu Bea Reyes, Alfredo Blanco Martínez, Alice Castaño Lora, Ana Fernández-Rufete Navarro, Júlia Llompart Esbert, Luisa Martín Rojo, Roy Páramo de Llano, Beatriz Peña Acuña, Xavier Planas Serradell, Jesús Ribosa Martínez, Irene Solanich Sangla, Amparo Tuson Valls, Fabio Jurado Valencia, Javier Onrubia Goñi, María Reverte Gracia, Adriana Lucía Sánchez García, Virginia Zavala, Victoria Abad Beltrán, Sonia Álvarez García, Frances Kvietok Dueñas, José Ramón Lago Martínez, Carlos Lomas García, Luisa Fernanda Rueda Quintana, Sandra Patricia Quinguirejo, María del Pilar Cruz Arias, Martha Yaneth Ruiz Garzón

Etapes:

Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General

Categories de productes:

ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos, Agrupamiento del alumnado. Dinámica de grupos., Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje entre iguales/tutoria entre iguales, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprendizaje y servicio, Còmic, Competencia en comunicación lingüística, Competencias profesionales del profesorado, Comunicación no verbal, Comunicación y lenguaje, Conversación y diálogo, Creatividad, Didáctica de la lengua, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la literatura, Didáctica de las lenguas extranjeras, Diversidad social/cultural, Educación en comunicación audiovisual, Escritura, Escuela inclusiva, Estrategias de lectura, Expresión y compresión oral, Formación continua del profesorado/formación permanente, Investigación educativa, Lengua y construcción del conocimiento, Lengua, escuela y sociedad, Metacognición, Motivación, Plurilingüismo/bilingüismo, Recién llegados/inmigración, Rúbricas, Sociolingüística, Uso de la radio, Uso de las TIC (tecnologías)

Col·leccions:

Revista Textos

Paraules clau del producte:

revista

SKU: 40020

Productes relacionats

  • La sociolingüística a primària i secundària
  • LAS LENGUAS DEL MUNDO
  • El corpus lingüístico

Logo Grao

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Innovación educativa
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Cursos
Revistes

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2023

Logo Grao
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Articles
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Dossier Graó
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Cursos
    • Informació general cursos
    • Formació a mida
    • Formació bonificada (FUNDAE)
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Serveis
    • Publicitat
    • Informació general consultoria
    • Producció de materials formatius a mida
    • Accés continguts
  • EPremium
    • E-premium llibres
    • Epremium revistes
    • EPremium centres escolars
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Guix
  • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Distribució
    • Autors
  • Blog
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023