
Els projectes: com els entenem?
Revista Guix Infantil - Número: 116 (agost 22)
ISBN / EAN : 1577-5623
21,99€ IVA incluido21,99€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Ministeri sense nord
L'acollida a les famílies
Del que dic i penso que faig… al que en realitat faig. Del que diem fer en equip… i fem. De fer sense pensar… a pensar el quefer.
Aquí juguem, i allà aprenem? Una educación infantil que ho tingui tot
En una escola bressol d’Edimburg, les paraules d’una nena de quatre anys reflecteixen la distància aparent entre el joc i l’aprenentatge: «Aquí juguem, i allà (educació primària) aprenem». Entendre l’escola bressol com un espai en què l’aprenentatge «no és necessari» mentre «ens ho passem bé» desaprofita el seu potencial transformador per assegurar els màxims aprenentatges en un ambient segur i inclusiu, on es juga i s’aprèn.
Herminia Piñón, coordinadora d’A Galiña Azul: «Soc educadora de professió i vocació perquè educar és la base de la vida en comunitat»
Com entenem el treball per projectes a l´etapa d´infantil?
Soc més gran perquè soc més alt?
L´ombra de l´arbre
Amb les famílies: Les famílies en el treball per projectes: complicitat i col·laboració
Pistes per a l'avaluació: La documentació: un instrument d´avaluació i de recerca
Recursos per a la pràctica: Un marc fèrtil per mirar el món. Recursos basals i recursos circumstancials per a les aventures d´aprenentatge
Per arrodonir: Obrir interrogants i nous espais de reflexió entorn dels projectes
Carta a una mestra que s'estrena a l'escola
Mari Carmen Díaz Navarro, amb quaranta-sis anys d'ofici, s'adreça a tu, mestra, mestre, que enguany t'estrenes en aquests quefers de la docència i t'enfrontes per primera vegada a una classe. Pors, inseguretats, emocions diverses t'acompanyen aquests dies. Emprens un ofici meravellosament complex i esperançador. Feliç caminar per l'ésseri i el ser a l'escola.
El cost de la criança el 2022
L’article ofereix una quantificació del cost de la criança en les diferents franges d’edat dels nens i nenes a Espanya. S’examinen els canvis del cistell de productes necessaris per a la criança, així com els seus preus, especialment arran de l’encariment de béns i serveis –alguns fonamentals per a la criança de nens i nenes– els darrers mesos. A la llum dels resultats, es conclou la necessitat de més nivells de suport públic a la criança, específicament en la forma de prestacions.
I ara què? De la formació inicial a la pràctica real
Les persones que aprenen s´autoregulen
L'evidència en la pràctica: Les persones que aprenen s'autoregulen. Com més aviat es treballi l´autoregulació, millor
Des de ben menuts, els infants van aprenent a autoregular-se mitjançant la compartició d’objectius i de criteris d’avaluació sobre la participació en una conversa.
Quan el gel es fon
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Truman, el viatge extraordinari d´una tortuga
Jeanne Chall, pionera de l´alfabetització
Compartim: racó digital: Blog de l'OMEP: Derechos desde el principio
Contes: Però, per què no avancen?
Contes: Puça busca gos
Llibres: Aventures d'aprenentatge
Setembre: tornada a les presses
Autors
Ita Alabat Ramon, Raquel Benedito Pérez, Alfonso Caño Reyero, Jaume Centelles Pastor, M. Carmen Díez Navarro, Alexander Elu Terán, Equip de mestres d'infantil de l'Escola Vedruna , Equip de mestres Parvulari de les Penediques, Maria del Mar Esteve Ràfols, Àngels Geis Balagué, Pilar Jarque i Martínez, Andrea Khalfaoui Larrañaga, Alexandra Mediavilla Rodríguez, Montserrat Oller, Anna Pagés Santacana, Maite Pujol Mongay, Neus Sanmartí Puig, Sara Sanz Rodríguez, Natàlia Torrent Queralt, Joan Turu Sánchez, Teresa Franquesa Codinach, Diana Maynadie Serrallach, Marta Vilar Recasens, Laura Zamora Cornadó, Laura Casado Carrión, Mireia Monjo Garriga
Etapes:
Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General
Categories de productes:
Acogida y adaptación, Acogida y adopción, Acollida i adopció, Acolliment i adaptació, Álbum ilustrado, Àlbum il·lustrat, Alfabetització, Alfabetización, Ambientes, Ambients, Aprendizaje de la lectura, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentarge de la lectura, Aprenentatge significatiu / significativitat, Atenció a les famílies, Atención a las familias, Autoregulació de l'aprenentatge, Autorregulación del aprendizaje, Avaluació formativa o reguladora, Biblioteca/mediateca, Centres d'interès, Centros de interés, Conte, Contes i literatura infantil, Corresponsabilidad, Corresponsabilitat, Creatividad, Creativitat, Cuento, Cuentos y literatura infantil, Documentació, Documentación, Ecologia, Educació medioambiental, Educació per a la sostenibilitat, Educación medioambiental, Educación para la sostenibilidad, Enfocament globalitzador, Enfoque globalizador, Equidad, Equitat, Escoles sostenibles, Escuelas sostenibles, Estratègies d'EA/Estratègies internes, Evaluación formativa o reguladora, Figuras relevantes, Figures rellevants, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Funció social de l'ensenyament, Función social de la enseñanza, Infància i qualitat de vida, Infancia y calidad de vida, Literatura infantil/juvenil, Matemáticas de la vida cotidiana, Matemàtiques de la vida quotidiana, Metacognició, Metacognición, Motivació, Motivación, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Roles del profesorado, Rols del professorat, Técnicas y recursos para la evaluación, Tècniques i recursos per a l'avaluació, Teoria i mètodes educatius, Teoría y métodos educativos
Col·leccions:
SKU: 42856