Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Batxillerat > Pedagogia de la vida, la mort i el dol a l’escola
Pedagogia de la vida, la mort i el dol a l’escola

Pedagogia de la vida, la mort i el dol a l'escola

C12 - Número: 473 (desembre 20)

ISBN / EAN : 0213-8581

19,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Nova llei, velles disputes

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Crear disposició d’aprendre i d’afrontar un món canviant

Els sistemes educatius no s’han d’erigir com a garants de sabers apresos, sinó de la disposició d’aprendre i d’afrontar reptes nous.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Jon López: «Els continguts han d’estar al servei del desenvolupament de les competències»

Acabem l’any posant la cirereta a aquest pastís de retrats amb Jon López. I és que els deu anys que ha dedicat a la docència d’infantil i primària i els trenta anys d’experiència en centres de recursos al professorat fan que el seu perfil professional ens aporti una perspectiva més àmplia de la realitat educativa.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La mort i el dol a l’escola: fent lloc a la vida

En aquest número de Guix tenim interès a fer una instantània de la situació actual destacant aspectes claus i antecedents de la pedagogia de la vida i de la mort, així com donar veu a experiències que s’estan impulsant en contextos educatius. La mort, la vulnerabilitat, les situacions de pèrdua i el dol són temes que s’han obviat en l’àmbit curricular, però que de mica en mica comencen a considerar-se part dels continguts que cal visibilitzar i treballar als centres educatius.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Erugues i papallones de colors acullen i donen veu al gran elefant ignorat

En aquest article presentem, a manera d’exemple pràctic, una de les propostes de treball que s’ha estat realitzant a Canàries, dintre d’un projecte d’innovació anomenat Erugues i papallones de colors als pupitres de la nostra escola, un projecte orientat al tractament educatiu, preventiu i pal·liatiu de la mort, la pèrdua i el dol en centres educatius públics no universitaris.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Pedagogia de la vida i de la mort

El curs 2019-2020, a l’escola Congrés-Indians vam decidir dur a terme una sèrie d’activitats i dinàmiques que facilitessin que els infants parlessin de qüestions que els preocupessin a nivell profund. Les converses amb ells ens van portar a tractar un assumpte que no estava previst: la mort. A l’article expliquem el sentit que vam donar a aquesta temàtica i com la hi vam acabar desenvolupant.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'acompanyament del dol a l'escola

La mort d’un ésser estimat és un dels estressos que més poden afectar els infants. Socialment hi ha la tendència a amagar aquesta realitat per protegir-los. L’experiència al Col·legi Maristes Montserrat, de Lleida,1 ens ha demostrat que aquesta estratègia no serveix i que la millor manera d’ajudar-los és dur a terme un bon acompanyament que faciliti l’expressió i la gestió d’allò que estan vivint per tornar a reconstruir la seva vida.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Activitats emocionants que transformen aules

En aquest article comparteixo amb vosaltres l’activitat «Dins meu viuràs per sempre», realitzada durant el curs 2019-2020 amb el grup de sisè A de primària de l’escola Mestre Pla, de Castellar del Vallès, del qual jo mateixa era tutora. La proposta forma part del grup de treball anomenat Activitats de Pedagogia de la Vida i de la Mort, que ens permeten parlar sobre els cicles vitals, la vida, la finitud i les pèrdues. Activitats que són capaces de transformar les dinàmiques d’aula en pro de la millora dels vincles segurs i la comunicació afectiva. 

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

De pal, d’impremta o lligada?

El debat sobre quin tipus de lletra s’ha de prioritzar en l’alfabetització inicial està en plena efervescència a l’educació infantil, però aquests dilemes també afecten l’educació primària i prenen matisos molt interessants en aquesta etapa. La nostra intervenció es proposa compartir aquest debat amb l’alumnat, convidant-lo a reflexionar de manera explícita i lliure sobre els tipus de lletra que fa servir per prescripció o per lliure decisió. A partir de la investigació activa es plantegen activitats que suscitin reflexions i una anàlisi posterior. En aquest article es fa palesa la importància de tenir més en compte les idees i les necessitats dels infants a l’hora de prendre decisions en aquest sentit.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Estacions d’aprenentatge: Una proposta per cooperar i aprendre

Aquest article presenta una experiència de treball amb estacions d’aprenentatge a primària que constitueix una estratègia metodològica compatible amb el treball cooperatiu, amb la finalitat d’oferir experiències per aprendre cooperant i fent un ús eficaç del temps i dels recursos. Alhora, promou l’aprenentatge actiu, el desenvolupament de competències, la inclusió i l’atenció a la diversitat.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El projecte plurilingüe i intercultural de l’escola catalana

L’evolució en els usos lingüístics i el nou context sociolingüístic requereixen una modificació del model d’ensenyament de llengües que doni resposta als nous reptes d’aprenentatge d’idiomes transnacionals i d’acolliment dels que són propis de cada família, mantenint els principis que han convertit l’escola catalana en un model per a la igualtat d’oportunitats i la cohesió social.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ensenyament multinivell

Actualment, les escoles inclusives han d’obrir-se pas i promoure un ensenyament adaptat a les característiques personals, socials i culturals de tot l’alumnat. Per fer-ho, cal que el professorat mostri comprensió envers la diversitat i tingui una gran sensibilització, formació en metodologies inclusives i capacitat de realitzar coordinació docent.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El meu coixí, una proposta de creació d'un espai lector

Aquesta proposta didàctica se centra en els cursos de quart a sisè de l’etapa d’educació primària. Sorgeix com a conseqüència de la necessitat de posar en marxa el nostre pla lector renovat, juntament amb l’adequació d’un espai escolar acollidor, agradable i atractiu que propiciï el gust per la lectura.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Taules de programació de la proposta didàctica: El meu coixí, una proposta de creació d’un espai lector

Aquesta proposta didàctica se centra en els cursos de quart a sisè de l’etapa d’educació primària. Sorgeix com a conseqüència de la necessitat de posar en marxa el nostre pla lector renovat, juntament amb l’adequació d’un espai escolar acollidor, agradable i atractiu que propiciï el gust per la lectura.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Célestin Freinet, un animal polític i pedagògic

En aquesta secció es tracta de treure la pols a textos i a iniciatives poc o molt conegudes i que són presents al debat i a la pràctica educatius actuals.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Un dia és un dia? Que el clima no pagui la festa!

Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el consum creixent d’energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l’oportunitat d’actuar i la capacitat de fer-ho. Encara hi som a temps.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Classroom screen: una pissarra digital per al treball cooperatiu

Classroom screen permet gestionar l’aula de manera visual, atractiva, interactiva, motivadora i senzilla per treballar de forma pràctica i digital. Es tracta d’un escriptori virtual per administrar els temps de treball a classe.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La lectura i l’escriptura, una aposta segura

Els llibres ajuden els infants a extreure el que amaguen al seu interior i els empeny a penetrar en els pensaments, les idees i les maneres de fer dels protagonistes, a trobar bons models d’imitació i a plantejar-se les grans qüestions de la vida.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Objectius STEAM per al tema «L’Univers i el sistema solar»

L’ensenyament del tema de l’Univers a primària es pot aprofitar com a context STEAM per treballar l’eficiència energètica i la construcció bioclimàtica, com també per desenvolupar els objectius de parlar, fer, pensar i sentir propis de les ciències i la matemàtica, a més de dissenyar, construir, crear i provar alguna cosa que funcioni i que sigui pròpia de la tecnologia, l’enginyeria i les arts.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Família i escola, traçant conjuntament una educació plena

La situació d’incertesa que estem vivint ens mostra, ara més que mai, que cap metodologia és permanent en el temps, i posa de manifest també que, per donar sentit al vertader aprenentatge, família i escola ens necessitem.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L´acompanyament emocional i la tutoria (per a les famílies)

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Transformació educativa? Respostes saludables

Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recomanacions de Bibliomèdia. Llibres. Trobades i convocatòries

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Surfejant les incerteses

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Aarón Asencio Fernández, Miren Yosune Beristain Oñederra, Anna Cabau Roselló, Tomàs Camacho Molina, Jaume Carbonell Sebarroja, Jaume Centelles Pastor, Equip Cuidem-nos, Cristina Farrerons Boronat, María Fernández- Rufete Navarro, Jordi Feu Gelis, Rosa Maria Forner Calpe, Teresa Franquesa Codinach, José Blas García Pérez, José Manuel González de Molina, Calixto Herrera Rodríguez, Glòria Iniesta Guirao, Carlos Lomas García, Francina Martí Cartes, Jaume Martínez Bonafé, Xavier Pérez Garret, Birginia Pozo González, Carme Rider Serra, María Isabel Rodríguez Fernández, Juan Sánchez-Enciso Valero, Albert Torrent Font, Joan Turu Sánchez, Marta Vilar Recasens, Rafael López-Gay Lucio-Villegas, Mariona Masgrau Juanola, Àngels Miret Rial, Neus Ballesteros Ventura, María Martínez Chico, Helena Xargay Fusellas, Francisco José Castillo Hernández, M. Rut Jiménez Liso

Etapes

Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General

Categories

Actividades literarias, Activitats literaries, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje de la escritura, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge de l'escriptura, Aprenentatge significatiu / significativitat, Atenció a la diversitat, Atenció a les famílies, Atención a la diversidad, Atención a las familias, Autonomía e iniciativa personal, Biblioteca/mediateca, Competència en la iniciativa personal i l'esperit emprenedor, Competencia para aprender a aprender, Competència per aprendre a aprendre, Competencias, Competencias profesionales del profesorado, Competències, Competències professionals del professorat, Comunicació i llenguatge, Comunicación y lenguaje, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Corresponsabilidad, Corresponsabilitat, Didàctica de l'història de l'art, Didáctica de la historia del arte, Didáctica de la lengua, Didàctica de la llengua, Educació afectiva emocional, Educació informal, Educació medioambiental, Educació per a la convivència, Educació per al consumidor, Educación afectiva emocional, Educación informal, Educación medioambiental, Educación para el consumidor, Educación para la convivencia, Enfocament globalitzador, Enfoque globalizador, Enseñanza multilingüe, Ensenyament multilingüe, Equidad, Equitat, Escola inclusiva, Escoles sostenibles, Escuela inclusiva, Escuelas sostenibles, Estrategias de escritura, Estrategias de lectura, Estratègies d'escriptura, Estratègies de lectura, export, Figuras relevantes, Figures rellevants, Finalidades de la educación, Finalitats de l'educació, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació i desenvolupament del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación y desarrollo del profesorado, Funció social de l'ensenyament, Función social de la enseñanza, Gènere i educació, Género y educación, Grupos flexibles, Grups flexibles, Habilidades sociales del profesorado, Habilitats socials del professorat, Immersió lingüística, Inmersión lingüística, Literatura infantil/juvenil, Motivació, Motivación, Pla integral de centre, Plan integral de centro, Planes lingüísticos / Proyecto lingüístico, Plans lingüístics / Projecte lingüístic, Plirilingüiisme/bilingüisme, Plurilingüismo/bilingüismo, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Roles del profesorado, Rols del professorat, Serveis educatius, Servicios educativos, STEM - STEAM, Trabajo en equipo del profesorado, Treball en equip del professorat, Ús de les TIC (tecnologies), Ús de les xarxes socials, Uso de las redes sociales, Uso de las TIC (tecnologías)

Col·leccions

C12, GRAÓ 6-12: El teu espai de referència en Educació Primària, Revista Guix

Continguts relacionats

  • Lo esencial del 0-6
  • Institutos-escuela
  • Patios con una mirada feminista

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023