Situació d’aprenentatge: «Quin món volem?»

A «Quin món volem?», Núria Mayoral i Alba Ambròs ens proposen una situació d’aprenentatge interdisciplinari per treballar la discriminació al cicle superior d’educació primària. El repte que es planteja a l’alumnat és que conegui la biografia de quatre personatges rellevants d’àmbit mundial per haver lluitat contra diferents tipus de discriminació: Nelson Mandela, Rosa Parks, Malala Yousafzai y Frida Kahlo.

Tot això amb una proposta emocionant que parteix de dues preguntes inicials: «què ens fa humans?» i «com és la societat en el món i el temps en què ens ha tocat viure?» i, en relació a elles, es proposen una sèrie d’activitats, com per exemple la cerca d’informació i la confecció de la biografia de cadascuna d’aquestes figures.

A continuació, podeu veure un exemple amb aquest collage exposat al passadís del centre amb els codis QR per accedir a les biografies dels personatges treballats:

1collage 1

La majoria de les activitats són en grup, per tal que construeixin coneixement des de l’aprenentatge cooperatiu i entre iguals, de manera inductiva i a partir de les experiències prèvies que tinguin els infants i del que vagin integrant amb els nous aprenentatges.

A més, per tal d’oferir mesures universals, es diversificaren els materials i els llenguatges utilitzats a la situació d’aprenentatge.

Us convidem a descobrir la proposta completa a l’article «Quin món volem?», i les Taules de programació corresponents. Fomentem valors i reflexió a l’aula!

Podeu trobar aquests continguts a la Revista Guix – Projecte Escolta’m: Tutoria i benestar emocional (nº501) (clic aquí).

Cob Gu501.indd

També et pot interessar…