Conviu, valora i estima. Educació emocional i acció tutorial a l´educació primària
La postmodernitat ha contribuït a expandir i a revaloritzar el món emocional reivindicant-ne l’espai en un discurs pedagògic ...
Teresa Punta: «Les dones mestres som bombes de llavors»
Ha estat mestra, directora d’escoles i supervisora de la província de Chubut, l’Argentina. A llarg d’anys de feina ha anat co...
No etiquetar, sinó conèixer
Classificar una criatura en funció de les capacitats o del caràcter que mostra provoca efectes en la construcció de la seva ident...
Escoltant les veus dels infants a l’escola
Aquest article recull el procés de consulta realitzat a un grup de nens i nenes de cinquè de primària sobre els espais escolars d...
Una comunitat lectora: CRA Entreviñas
A causa de les dimensions de les escoles rurals, la comunicació que s’hi estableix entre famílies i mestres és més d...
Apr3nde y empr3nde en 3D
En aquest article us presentem el projecte d’innovació educativa Apr3nde y empr3nde en 3D, realitzat al CBM Joaquín Carrión...
L’escola intrusiva
El concepte d’"escola intrusiva" respon a un model de pedagogia alternativa que fuig dels paràmetres pedagògics tradicionals i que...
10 activitats per aconseguir que la lectura sigui divertida
El desenvolupament de la competència lectora representa un repte per al professorat a l’hora de planificar seqüències did&agr...