La didàctica de la llengua (les llengües) i la literatura.
L'objectiu de l'article és el de donar les idees clau que configuren la didàctica de la llengua i la literatura com un àmbit de coneix...
La formació inicial i permanent del professorat de secundària
En aquest article, s'hi reflexiona al voltant de la formació del professorat, tant la inicial com la permanent, s'hi justifica la necess...
Per saber-ne més sobre narracions visuals.
A continuació, destaquem algunes publicacions que considerem especialment útils per a les persones interessades en les narracions gràf...
Imatges que rimen
En aquest article, s'hi reflexiona al voltant de la formació del professorat, tant la inicial com la permanent, s'hi justifica la necess...
Mirada a un art actual. La narració gràfica.
Aquest article proposa fer una reflexió sobre la lectura de la imatge narrativa centrada en el còmic. S'hi defineixen conceptes, s'hi e...
Quan no hi ha lletra. L’àlbum a l’aula d’acollida d’ESO.
La utilització d'àlbums a les aules d'acollida és un bon recurs per treballar tant les competències literàries com les competències...
Compartir per construir. Aprendre a valorar àlbums a cicle inicial.
L'aplicació d'una intervenció didàctica basada en l'acte de compartir percepcions, desconcerts i valoracions sobre àlbums illustrats ...
“Al cap i a la fi, estàvem escrivint la història». El paper dels lectors en la lectura de narr...
Els àlbums sense text mostren possibilitats i limitacions comunicatives de les narratives visuals. Els processos mentals com ara percebr...