Els alumnes, part activa dela revisió d’un text
Als alumnes, se’ls fa estrany i difícil revisar els seus textos per diversos motius: la manca d’hàbit, la poca distàn...
Ensenyar gramàtica a partir de la literatura medieval
En aquest article, hi presentem una experiència d’educació lingüística i literària realitzada en el marc d&rsqu...
Escriure i aprendre a escriure, dues activitats que s’entrecreuen
Plantegem una revisió de les bases de l’ensenyament de l’escriptura a l’educació obligatòria en dues parts. En ...
Escriure és participar en una societat alfabetitzada
Plantegem una revisió de les bases de l’ensenyament de l’escriptura a l’educació obligatòria en dues parts. En ...
Blogs i Twitter al servei de la reflexió gramatical
Els blogs i el Twitter són eines molt interessants en l’ensenyament de la llengua, en general, i molt útils per promoure la indaga...
Adjectius, al jardí!
La present seqüència didàctica intenta generar la reflexió metalingüística en l’alumnat de quart d’E...
Ens inventem una llengua!
L’article presenta una seqüència per treballar la reflexió gramatical en un projecte d’investigació i creaci&oac...
Ensenyar gramàtica: quan el perquè articula el què i el com
El rol de l’ensenyament gramatical a l’educació lingüística és objecte d’un debat permanent. Dos dels focu...