Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Batxillerat > Argumentació i debat
Argumentació i debat

Argumentació i debat

Revista Articles - Número: 92 (febrer 23)

ISBN / EAN : 1133-9845

24,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Argumentació i debat

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ensenyar a argumentar en sisè de primària

Aquest article pretén mostrar una seqüència didàctica experimentada a sisè de primària durant el curs 2019-2020 a l’escola Lluís Revest, de Castelló de la Plana. La seqüència «Aprenem a argumentar» s’emmarca dins d’una pràctica que situa l’argumentació en un lloc rellevant en tres àmbits d’intervenció: la presa de decisions sobre la vida del centre, la construcció del coneixement científic i la reflexió explícita des de la classe de llengua.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Es correcte dir «Hay que frenar al coronavirus»?

Una gramàtica funcional i descriptiva ofereix un ventall d’opcions lingüístiques, la selecció de les quals està condicionada per les necessitats comunicatives del parlant. Saber argumentar sobre el perquè d’aquesta selecció requereix guiar els estudiants tant en l’observació de la llengua i en la reflexió sobre els seus usos com en la construcció de coneixement gramatical explícit.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Argumentar per aprendre

L’article presenta una investigació a l’aula que conjuga l’aprenentatge de temes acadèmics d’àmbit social amb el desenvolupament d’habilitats argumentatives. A partir dels coneixements previs sobre un tema controvertit, se segueix un procés basat en lectures, debat, anàlisi i reflexió. L’objectiu és elaborar un text argumentatiu escrit, fruit del debat, ben estructurat, ric en arguments i rigorós en els conceptes.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Els «detectors» de fal·làcies en els debats dels estudiants sobre qüestions sociocientífiques

En el marc d’una investigació basada en l’argumentació dels estudiants sobre controvèrsies sociocientífiques (CSC), s’ha promogut que diversos alumnes (els «detectors») seguissin el debat intentant detectar les fal·làcies que s’hi utilitzaven. Els resultats posen de manifest algunes de les que es produeixen més habitualment.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Geuk Esan, prenem la paraula

El treball a l’aula amb la llengua oral formal continua sent un dels reptes que cal superar. Geuk Esan (‘prenem la paraula’) ha estat una experiència en la qual l’alumnat de quart de secundària i batxillerat, davant de dos-cents assistents, ha defensat durant tres minuts, en basc, castellà, anglès i francès, la seva postura argumentativa sobre el tema «I tu, què faries per canviar el món?».

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Preparem el nostre alumnat perquè sigui capaç d´expressar la seva opinió per escrit?

Podria semblar que l’escolarització prepara l’alumnat per expressar les seves opinions per escrit. Això no obstant, si preguntem als estudiants de segon de batxillerat fins a quin punt es veuen preparats en referència a aquest aspecte, descobrim les inseguretats que pateixen. Des del punt de vista educatiu i ciutadà, és útil disposar d’estratègies que activin aquestes capacitats. L’experiència que relatem desvela algunes claus que poden servir per treballar aquesta qüestió als centres.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El lloc de l'argumentació en les programacions didàctiques

El present article proposa que es reflexioni sobre el lloc que l’argumentació ha d’ocupar en les programacions didàctiques i suggereix algunes propostes per afavorir els aprenentatges argumentatius i millorar la coordinació entre les àrees lingüístiques i no lingüístiques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Poemes amb bigoti

Partint de l’assumpció que tot acte poètic és un acte creador i que no hauria de ser una activitat passiva, vam dissenyar el taller titulat «Poemes amb bigoti». El punt de partida era el següent: si Marcel Duchamp va dibuixar un bigoti a la Mona Lisa, es pot posar un bigoti a un poema? L’experiència pretén fer treballar propostes que ajudin a trencar els prejudicis envers el gènere poètic, que contribueixin a dessacralitzar la poesia, que apoderin els lectors i que els converteixin també en creadors.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El carnet per punts, una eina d´avaluació formativa

En aquest article s’explica què és i com s’ha implementat el carnet lingüístic per punts, una eina creada per a incentivar la millora en la qualitat de les produccions dels aprenents. El carnet per punts contribueix a regular el procés d’aprenentatge, fa conscient l’estudiant de la seua evolució i alhora incentiva la realització de les pràctiques, factors que incideixen en la millora de l’adquisició de coneixements nous.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Què ens diu la recerca científica?: La retroacció en els aprenentatges: evidències neuroeducatives

La retroacció, especialment quan es realitza entre iguals, activa l’anomenat cervell social, que inclou diverses àrees del cervell, entre les quals destaquen les implicades amb les recompenses i la motivació (l’estriat), la generació de les emocions (l’amígdala) i de control del comportament, la gestió de les funcions executives, l’aprenentatge conscient i la metacognició (escorça prefrontal).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L'evidència en la pràctica: La retroacció en els aprenentatges: evidències neuroeducatives. La retroacció durant les revisions mútues de cartes

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Materials a examen: «Nuevas rutas»

Es valora la unitat didàctica digital «Nuevas rutas», adreçada als nois i noies de primer d’ESO. Forma part del llibre digital de l’alumnat d’aquest curs dintre del projecte d’Anaya Suma piezas, destinat a treballar la matèria de llengua castellana i literatura. És una maqueta oferta per l’editorial a la qual es pot accedir lliurement i que treballa aspectes d’aquest àmbit relacionats amb tots els blocs de contingut del decret curricular.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recursos per a l'aula: Aprenent a argumentar

Es proposa treballar l’argumentació de manera pràctica. Per fer-ho, es plantegen dues activitats basades en el joc i que tenen com a objectiu la planificació i la composició d’un text argumentatiu. En aquesta activitat ens basem en l’obra Las claves de la argumentación, d’Anthony Weston.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recursos per a l'aula: El Monte de las Ánimas: un podcast de llegenda

La proposta didàctica següent té com a objectiu treballar l’expressió oral a partir d’una llegenda de Bécquer. Aquesta tasca està inclosa dintre d’una seqüència didàctica que se centra a mostrar el moviment literari del Romanticisme. S’adreça a l’alumnat de quart d’ESO.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Trobades

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Victoria Abad Beltrán, Enrique Castillo Aguilera, M. Josep Cuenca Ordinyana, Rosalía Delgado Girón, Maria Eugenia Domenech Buele, Cristina Fernández Recasens, M. del Mar Pérez Gómez, Gabriel Rubio Navarro, Miren Maite Billelabeitia Bengoa, David Bueno i Torrens, Maribel Cano Ortiz, Montserrat Ferrer Ripollès, Daniel Rodríguez León, Juan José Ruiz Ruiz, Montserrat Vilà Santasusana, Anna Cros Alavedra, Adela Fernández Campos, Anna Forés Miravalles, Manuel Miró Escuder, Carmen Rodríguez Gonzalo, Jordi Solbes Matarredona

Etapes

Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat

Categories

ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos, AICLE/ Aprenentatge integratde continguts i llengües estrangeres, AICLE/Aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras, Aprendizaje cooperativo, Aprenentatge basat en problemes/projectes, Aprenentatge cooperatiu, Avaluació formativa o reguladora, Competència comunicativa, lingüística i audiovisual, Competencia en comunicación lingüística, Competència social i ciutadana, Competencia social y ciudadana, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Comunicació i llenguatge, Comunicación y lenguaje, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Didàctica de l'educació per a la ciutadania (transversals), Didáctica de la educación para la ciudadanía (transversales), Didáctica de la lengua, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la llengua, Didàctica de la llengua i la literatura, Educació a distància, Educación a distancia, Estrategias de escritura, Estrategias de lectura, Estratègies d'escriptura, Estratègies de lectura, Evaluación formativa o reguladora, Evidencias, Expresión escrita/composición/redacción, Expresión y compresión oral, Expressió escrita/composició/redacció, Expressió i comprenssió oral, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació i desenvolupament del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación y desarrollo del profesorado, Gramàtica, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Jocs/Gamificació, Juegos/Gamificación, Literatura española, Literatura espanyola, Poesia, Técnicas de la expresión visual y plástica, Tècniques de l'expressió visual i plàstica, Textos argumentativos, Ús de la ràdio, Ús de les TIC (tecnologies), Uso de la radio, Uso de las TIC (tecnologías)

Col·leccions

Revista Articles

Paraules clau del producte

Continguts relacionats

  • Acción cultural y desarrollo comunitario
  • Liderar escuelas interculturales e inclusivas
  • La escuela en la comunidad. La comunidad en la escuela

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023