
Moviments de renovació pedagògica emergents
Revista Guix - Número: 494 (novembre 22)
ISBN / EAN : 0213-8581
24,99€ IVA incluido24,99€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Renovació pedagògica
Què va ser abans, l´ou o la gallina? La dicotomia impossible entre el «saber» i el «saber fer»
Ferran Campillo, pediatre mediambiental: «Les escoles amb pitjor qualitat de l'aire tenen alumnes amb un rendiment acadèmic pitjor»
Quan Ferran Campillo estudiava per ser pediatre va constatar, com d’altres companys, que l’asma i les bronquitis ocupaven bona part de les consultes. I també va veure que no es parava gaire atenció a la influència de l’entorn en moltes d’aquestes malalties. Però, un cop acabada la carrera, fent el MIR, va descobrir una subespecialitat pràcticament desconeguda: la pediatria mediambiental, que vetlla per la salut de l’infant tenint-ne en compte l’entorn.
Moviments de renovació pedagògica emergents: la necessitat de la trobada
Col·lectiu Ama-gi: la importància de la cooperació
Conspiración Educativa: trobades per teixir somnis
Ep! MRPAE: creixent juntes amb la renovació pedagògica
MEAC: enriquint el territori pedagògicament
Coaching per un lideratge emocional, ressonant i sostenible
Desenvolupar les competències socioemocionals de la directora o del director d’un centre educatiu i acompanyar l’equip des de la metodologia del coaching facilita la creació de climes més sans i positius. S’empodera l’equip promovent un lideratge ressonant i sostenible que aposta pel benestar.
Un alumne amb sordesa a l´aula de música (ordinària)
L'autoestima com a nexe de grup
Les aromes de l´hort escolar i l´Agenda 2030
El boom dels llibres de no-ficció
Arts i ODS
Pierre Bovet
Què ens diu la recerca científica: L´educació artística promou aprenentatges significatius
L’educació artística és un espai que serveix per generar aprenentatges que afavoreixin el pensament crític, reflexiu, sensible i creatiu, a través del desenvolupament de temes que contribueixin a construir identitats arrelades en creences i valors.
L'evidència en la pràctica: L'educació artística promou aprenentatges significatius. Com ens expressem artísticament? Ens emocionem a partir dels sent
Parlem-ne!
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
Hotels per als nostres insectes
Afegim sal a la neu amb enfocament STEAM per a primària
L´Institut escola Trinitat Nova, el repte d´acollir
En aquest article compartim la manera com plantegem l’acollida de les famílies al nostre centre educatiu. Ho fem des d’una mirada sistèmica i capacitadora, per tal de poder donar resposta a totes aquelles necessitats que facilitaran l’escolarització i l’èxit acadèmic del nostre alumnat.
Incertesa enfront de resiliència. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Recomanacions de Bibliomèdia: En Gripau i en Gripere són amics
Recomanacions de Bibliomèdia: Cartes de l´esquirol a la formiga
Recomanacions de Bibliomèdia: La carta de la senyora Gonzàlez
Hem llegit: Una no-guía del juego: Una visión del juego infantil desde la psicomotricidad
Trobades i convocatòries
Autors
Jordi Brasó Rius, Sílvia Burset Burillo, Jaume Centelles Pastor, Conspiración Educativa, José Antonio Cuenca Cortiñas, Cristina Elorza Ibáñez de Gauna, Equip Cuidem-nos, Anna Faz Florensa, José Blas García Pérez, Cristina Jaumandreu, Helena Lizandra Burset, Rosa Miralles Pascual, Natàlia Nadal Pedrero, Jordi Parés Parral, Raquel Sanchis Lirón, Natàlia Torrent Queralt, Joan Turu Sánchez, Júlia Bardera Reig, Teresa Franquesa Codinach, Martín García Hernán, Rosa Gibert Moliner, Macarena Márquez Fernández, Montserrat Montanyà Mas, Antonio José Morales Hernández, Equipo docente de Educación Infantil del CEIP Camp, Manuela González Herrera, Pilar Manzano Romero, Lluís Noguer Ferrer, Sandra Sainz Rubiales, Luis Torrego Egido, Marta Vilar Recasens, Pilar Yglesias Vicens, Guillem Fargas, M. Rut Jiménez Liso, Montserrat López Solé, Jenifer Martin García, Lídia Pons Rovira
Etapes:
Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General
Categories de productes:
ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos, Acogida y adaptación, Acolliment i adaptació, Álbum ilustrado, Àlbum il·lustrat, Aprendizaje y servicio, Aprenentatge basat en problemes/projectes, Aprenentatge i servei, Atenció a la diversitat, Atenció a les famílies, Atención a la diversidad, Atención a las familias, Biblioteca/mediateca, Competència artística i cultural, Competencia artística y cultural, Competencia para aprender a aprender, Competència per aprendre a aprendre, Competència social i ciutadana, Competencia social y ciudadana, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Comunicació interna, Comunicación interna, Contextos d'aprenentatge / entorn, Contextos de aprendizaje / entorno, Creatividad y música, Creativitat i música, Desarrollo profesional, Desenvolupament professional, Educació afectiva emocional, Educació per a la sostenibilitat, Educació social/Acció comunitària, Educación afectiva emocional, Educación para la sostenibilidad, Educación social/Acción comunitaria, Escola pública, Escuela pública, export, Figuras relevantes, Figures rellevants, Filosofia de l'educació, Filosofía de la educación, Finalidades de la educación, Finalitats de l'educació, Formació continua del professorat/formació permanent, Formación continua del profesorado/formación permanente, Gestió del canvi, Gestión del cambio, Grupos orientación familiar, Grups orientació familiar, Habilidades sociales del profesorado, Habilitats socials del professorat, Inteligencia emocional, Intel·ligència emocional, Joc i experimentació, Juego y experimentación, Lideratge en centres, Liderazgo en centros, Literatura infantil/juvenil, Motivació, Motivación, Música i societat, Música y sociedad, Programas de educación medioambiental, Programas de promoción y prevención de la salud, Programes d'educació medioambiental, Programes de promoció i prevenció de la salut, Redes de atención a la infancia, STEM - STEAM, Técnicas de la expresión visual y plástica, Tècniques de l'expressió visual i plàstica, Teoria i mètodes educatius, Teoría y métodos educativos, Xarxes d'atenció a la infància
Col·leccions:
SKU: 42851