
Pedagogia hospitalària i escola. Propostes i recursos
Revista Guix - Número: 495 (desembre 22)
ISBN / EAN : 0213-8581
24,99€ IVA incluido24,99€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Que la innovació no s´evapori
El mite de Procust o la insuportable obsessió per la uniformitat
L’altre dia la meva amiga Montse em va parlar de Procust i de com aquest fill de Posidó es va obsessionar per la idea de crear un món a mida dels cànons hel·lens o, més ben dit, dels seus propis estàndards.
Jorge Ruiz, cantant de Maldita Nerea i president de la Fundació Promete: «Vaig créixer pensant-me que no tenia cap talent»
Coordinació entre l´aula hospitalària i els centres educatius
Amb les escoles de la mà per l´educació integral de l´infant en situació de malaltia
Crear vincles de connexió entre l´escola i l´aula hospitalària
Una classe a l´hospital? Activitats per anar més enllà
Eliminar les barreres a l´aprenentatge i la participació escolar
Dinamització de l'espai ecopedagògic del centre
Patis coeducatius: una transformació amb impacte
Units per l'èxit escolar
Participar a l'escola: font de riquesa i benestar
Els ODS en acció!
Benvinguts i benvingudes al nou tema del curs: els ODS en acció. Abordem un tema del curs que és la continuïtat dels continguts que hem estat presentant durant l’any 2022. Aquesta nova proposta té diferents finalitats. La més important és empoderar els professionals del món cultural i educatiu per treballar els objectius de desenvolupament sostenible a les aules o als centres i que entre tothom siguem partícips de l’assoliment de l’Agenda 2030 a nivell local.
Els ODS en acció!: Carnet ODS
Els ODS en acció!: Rúbrica d'avaluació
Carl Rogers
Què ens diu la recerca científica: L'ajuda entre iguals
L'evidència en la pràctica: L'ajuda entre iguals. Grans i petits
Desemmascarar la publicitat deshonesta
Som part del problema, però també som part de la solució. Hem de replantejar-nos el nostre model econòmic i el nostre estil de vida, basat en el creixent consum d'energia procedent dels combustibles fòssils. Tenim l'oportunitat d'actuar i també la capacitat de fer-ho, canviant la manera de viure. Encara som a temps.
STEAM al toll: integrant tecnologia i natura
Es presenta un projecte que combina l’enfocament naturalista amb l’ús de les tecnologies, les xarxes socials i l’expressió artística. Aquest projecte respon a l’enfocament STEAM en un marc que s’alinea amb l’aprenentatge actiu i les pràctiques científiques, i constitueix un exemple paradigmàtic de l’aplicació de la tecnologia i la integració de diferents àrees.
La Coordinadora d´AMPA i AFA d´Esparreguera
Totes les AMPA i les AFA d’un municipi s’agrupen sota un paraigua comú. D’aquí en sorgeixen reivindicacions en referència als serveis educatius del municipi, èxits col·lectius i una festa municipal per promoure els valors prosocials i de solidaritat: La FestaVal, un èxit de cooperació i participació ciutadanes.
Sostenibilitat dels projectes i dels equips. Respostes saludables
Sabem que hi ha coses que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.
Recomanacions de Bibliomèdia: La talpeta que volia saber qui li havia fet allò al cap
Recomanacions de Bibliomèdia: Si jo fos un llibre
Recomanacions de Bibliomèdia: Frank, la increïble història d´una dictadura oblidada
Recomanacions de Bibliomèdia: El meravellós país dels snergs
Hem llegit: El aprendizaje universitario: Resultados de investigaciones para mejorarlo
Trobades i convocatòries
Autors
Sílvia Blanch Gelabert, Tomàs Camacho Molina, Arnau Careta Plans, Mònica Carrasco Serracanta, Maribel De la Cerda Toledo, Equip Cuidem-nos, Equip de mestres de l’Escola Àngels Garriga, Equipo atención Educ. Hospitalaria y Domiciliaria, Laura Fontán de Bedout, Francesc Imbernon Muñoz, Ana Murcia Asensio, Gemma Oriol i Musoll, Jorge Ruiz, María Elena Sobrino Fernández, Natàlia Torrent Queralt, Joan Turu Sánchez, Raquel Arco-Calderón, Lidia Caño, Alicia Fernández Huarte, Teresa Franquesa Codinach, Ana Isabel Marco García, Antonio Alberto Márquez Ordóñez, Dafne Saldaña Blasco, Yésica Teijeiro Bóo, Rosa Judit Burguillo Cercós, Helena Cardona Tamayo, Mikel Colomo, José Blas García Pérez, Laura Iglesias Mato, Miguel Martínez Martínez, Josu Sanz Alonso, Blas Segovia Aguilar, Marta Vilar Recasens, Almudena Agustí Martínez, David Colomé Sangrà, Julia Goula Mejón, Jesús Rodríguez Rodríguez, Ana María Campos Monforte, Cristina García López, Diana Marín Suelves
Etapes:
Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General, Universitat
Categories de productes:
Acció comunitària, Acción comunitaria, Alfabetització científica, Alfabetización científica, Anàlisi crítica de la imatge, Análisis crítico de la imagen, Atenció a les famílies, Atención a las familias, Aula hospitalària, Avaluació del procés de l'ensenyament i aprenentatge, Biblioteca/mediateca, Coeducació, Coeducación, Competència en el coneixement i la interacció amb el món natural, Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural, Competència social i ciutadana, Competencia social y ciudadana, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Comunicació interna, Comunicación interna, Coneixement i exploració de l'entorn, Conocimiento y exploración del entorno, Corresponsabilidad, Corresponsabilitat, Desarrollo profesional, Desenvolupament professional, Diversidad física y motriz, Diversidad social/cultural, Diversitat física i motriu, Diversitat social/cultural, Ecologia, Educació medioambiental, Educació per a la sostenibilitat, Educació per al desenvolupament, Educació social/Acció comunitària, Educación medioambiental, Educación para el desarrollo, Educación para la sostenibilidad, Educación social/Acción comunitaria, Empatia, Equip de professorat, Equipo de profesorado, Escola inclusiva, Escuela inclusiva, Evaluación del proceso de enseñanza y aprendizaje, export, Figuras relevantes, Figures rellevants, Filosofia de l'educació, Filosofía de la educación, Formació continua del professorat/formació permanent, Formación continua del profesorado/formación permanente, Gestió del canvi, Gestión del cambio, Grupos de investigación, Grups de recerca, Hort escolar, Huerto escolar, Intenvención con familias, Intervenció amb famílies, Jocs/Gamificació, Juegos/Gamificación, L'Associació de Mares i Pares d'Alumnes (AMPA), La Asociación de Madres y Padres de Alumnos (AMPA), Lideratge en centres, Liderazgo en centros, Literatura infantil/juvenil, Mètodes globalitzats, Métodos globalizados, Motivació, Motivación, Organització i participació de les famílies, Organización y participación de las familias, Orientació acadèmica i professional, Orientación académica y profesional, Patios, Patis, Personalització dels aprenentatges, Personalización de los aprendizajes, STEM - STEAM, Trabajo en equipo del profesorado, Treball en equip del professorat, Zoologia
Col·leccions:
SKU: 42852