Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Ed. Primària > Pobresa a la primera infància
Pobresa a la primera infància

Pobresa a la primera infància

C06 - Número: 93 (desembre 17)

ISBN / EAN : 1577-5623

17,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L´equitat en la infància rau en l´oblit?

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Notícies d'interès

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Deixem-los badar!

En aquest article d'opinió, Antoni Aguilar proposa una reflexió sobre les conseqüències profundes que comporta l'estímul constant sobre la vida infantil.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El tempo de la infància

De vegades m’aturo en algunes de les situacions més quotidianes per observar com són, què fem, com ens hi expressem…

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Pau Rodríguez, periodista especialitzat en educació: «La segregació escolar és una de les grans xacres del sistema»

Pau Rodríguez és un d'aquells pocs periodistes que no tenen al·lèrgia a escriure sobre pedagogia...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L’escoleta com a territori de protecció de la infància

Des de fa alguns cursos les escoletes de Menorca es van mobilitzar per donar resposta a la pobresa i a les noves realitats que mostrava, que eren invisibles per a nosaltres fins aleshores. Arran de la progressiva implementació de les bonificacions en les quotes de les escoles infantils proposada per l’Observatori de la Infància i de la Família i un cop assumit el compromís per part dels ajuntaments i del Consell Insular, un bon nombre de llars que es trobaven en situació de vulnerabilitat econòmica van poder accedir a l’escolarització dels seus menuts i menudes. 

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Transformar una escola de medi social desfavorit

Fa sis anys, a partir d’una convocatòria del Govern Basc, vaig entrar a treballar a la comunitat d’aprenentatge d’una escola pública d’infantil i primària (2-12 anys) amb població en risc d’exclusió. Al llarg d’aquest temps he pogut comprovar la importància de realitzar un treball comunitari per millorar la situació de l’alumnat i de les seves famílies.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Amb les famílies: El que l´escola ha de fer per no excloure les famílies amb menys recursos econòmics

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Pistes per a l'avaluació: L´escola enfront de la pobresa infantil

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recursos per a la pràctica: Abordar la pobresa amb contes i novel·les

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Per arrodonir: Millorar l'educació en entorns desfavorits

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Educant l’alegria. De què parlem?

L’alegria és un dels motors del desenvolupament de l’infant i constitueix un garant de la seva autoregulació emocional. Educar l’alegria de manera sistemàtica i conscient contribueix a generar nens i nenes forts emocionalment. Per aconseguir-ho, les persones adultes han de conrear la consciència corporal, els nivells d’intimitat i crear un entorn de seguretat mitjançant la seva afectivitat conscient.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

EB Cappont: comunitat 0-3 amb arrels i bufandes

L’escola bressol Cappont (Lleida) és una comunitat d’aprenentatge creada l’any 2004. El professorat que en forma part, els familiars i altres agents educatius que hi intervenen tenen cura de tots els detalls que milloren la convivència i utilitzen recursos diversos per fomentar els aprenentatges del seu alumnat. 

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La construcció d’idees sobre el pla cartesià en infants entre 5 i 7 anys

Els continguts d’orientació, localització i relació entre variables són conceptes abstractes que requereixen un treball dinàmic a les aules d’infantil i primària. Els jocs de psicomotricitat i de taula ofereixen un context ric per introduir i explorar aquests conceptes i ens conviden a atrevir-nos a construir amb els infants idees sobre el pla cartesià i algunes relacions entre les variables que hi estan immerses. 

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

  Tant de bo que algun dia sigui avui

Són les tres de la tarda, els nens i les nenes comencen a entrar a l’escola i, com és costum, es van saludant mentre deixen les seves pertinences als penjadors i es distribueixen per l’aula. A la classe de 4 anys es comencen a sentir rialles. Es tracta de la Cecilia, que llegeix apassionadament un conte a la biblioteca de l’aula. No triga a acudir-hi una altra colla d’amics i d’amigues per veure què hi passa. Es viu un tempo lent, compassat, res a veure amb l’excitació matinera. L’acció del grup discorre amb normalitat, reclama calma, quietud, trobada.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Llocs de trobada

Inter-accions és un espai per compartir propostes realitzades en diferents contextos de trobada: facultats d’educació, cicles formatius, equips pedagògics i formació permanent. Accions comunitàries que succeeixen en llocs simbòlics per significar, narrar i ser.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Nena amb vaixell

En aquesta secció, hi presentem, de la mà del Grup IREF (Filosofia 3-18), retalls breus de diàlegs d’aula, aparentment simples i en tot cas espontanis i reals. 

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Llibres. Trobades. El racó digital

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Frato

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Antoni Aguilar Chastellain, Anna Carballo Márquez, Irene de Puig Olivé, Cristina Elorza Ibáñez de Gauna, Anna Galdon Pruna, Leire Garatea Gerrikagoitia, Ares González Hueso, Grup IREF, Pepa Horno Goicoechea, Pilar Jarque i Martínez, Begoña Lasa Salamero, Jordi Parés Parral, Manuel Sainz Fernández, Vicenç Arnaiz Sancho, Joana Camps Capó, Elisenda Font Cumellas, Arantxa Ocaña Moll, Ángeles Ruiz de Velasco Gálvez, Javier Abad Molina, Edelmira Badillo Jiménez, Marta Carames Bossa, Daniela Viola Ramon, Montserrat Prat Moratonas

Etapes

Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General

Categories

Álbum ilustrado, Àlbum il·lustrat, Aprendizaje cooperativo, Aprenentatge cooperatiu, Atenció a la diversitat, Atenció a les famílies, Atención a la diversidad, Atención a las familias, Biblioteca/mediateca, Càlcul, Cálculo, Competencia para aprender a aprender, Competència per aprendre a aprendre, Comunidades de aprendizaje, Comunitats d'aprenentatge, Conte, Contes i literatura infantil, Cuento, Cuentos y literatura infantil, Desarrollo emocional, Desenvolupament emocional, Diversidad social/cultural, Diversitat social/cultural, Educació afectiva emocional, Educació en família, Educació lenta, Educación afectiva emocional, Educación en familia, Educación lenta, Equidad, Equipos de trabajo en intervención social, Equips de treball en intervenció social, Equitat, Escola inclusiva, Escuela inclusiva, Extraescolares, Extraescolars, Filosofia a l'escola, Filosofía en la escuela, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació i desenvolupament del professorat, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Formación y desarrollo del profesorado, Gènere i educació, Género y educación, Joc motriu, Jocs matemàtics, Juego motriz, Juegos matemáticos, Legislació educativa, Legislación educativa, Lògica, Materiales curriculares y recursos didácticos, Materials curriculars i recursos didàctics, Neurociencias/neuroeducación, Neurociències/neuroeducació, Organització i participació de les famílies, Organización y participación de las familias, Raonament matemàtic, Razonamiento matemático, Redes de atención a la infancia, Riesgo social, Risc social, Roles del profesorado, Rols del professorat, Técnicas de la expresión visual y plástica, Tècniques de l'expressió visual i plàstica, Trabajo en equipo del profesorado, Treball en equip del professorat, Ús dels telèfons móbils, Uso de los teléfonos móviles, Vincles relacionals/Aferrament, Vinculos relacionales/Apego, Xarxes d'atenció a la infància

Col·leccions

C06, GRAÓ 0-6: El teu espai de referència en Educació Infantil, Revista Guix Infantil

Paraules clau del producte

equidad, exclusión social, inclusión, infancia vulnerable, pobreza infantil, políticas sociales

Continguts relacionats

  • Pobreza en la primera infancia
  • Educación lenta.
  • Educación rural, una mirada intercontinental

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023