
REVISTA FÒRUM – 56 (SETEMBRE 21) – El nou currículum
Revista Fòrum - Número: 56 (setembre 21)
ISBN / EAN : 1696-0475
11,95€ IVA incluido11,95€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
El nou currículum
La LOMLOE a anàlisi: propostes per orientar el debat curricular
Polítiques educatives per a la millora de l'èxit educatiu: el cas de Portugal
Aquest article presenta un resum de les mesures de política educativa que s’estan desenvolupant i implementat des de l’any 2015 a Portugal. En aquell context, es van escollir com a eixos prioritaris el combat contra el fracàs escolar, per la via de la millora dels aprenentatges, la inclusió i la promoció de la ciutadania activa. La centralitat del currículum en aquestes mesures és un element crític per tal que tot l’edifici educatiu convergeixi en una resposta sistèmica i coherent.
Els líders educatius i la transformació curricular. Cap a un currículum més obert
Aquest article posa el focus d’atenció en la gestió en el marc de l’automia dels centres, derivada de les lleis vigents, amb la possibilitat d’aconseguir currículums més oberts, així com la influència que exerceix el lideratge en la millora dels resultats de l’aprenentatge de l’alumnat.
Aprenentatge social i emocional
Els aspectes emocionals i socials són la clau de volta de tots els aprenentatges: factuals, conceptuals, procedimentals i actitudinals.
L’essencial és invisible als ulls, o com educar l’essencial i fer-ho visible
La transferibilitat de les evidències a la pràctica educativa
Cap a un currículum competencial
L’article explica la transformació de l’Institut Bellvitge cap al currículum competencial a través de les bases de la innovació incremental.
Nou currículum, nova avaluació
Ja fa dos cursos, a l’escola Sadako vam engegar la creació d’un procés d’avaluació d’aquelles competències socials i emocionals que tenen un paper més rellevant en l’aprenentatge de l’alumnat dins l’escola. Els darrers dies del quart curs de secundària, tot l’alumnat es prepara per ser avaluat, davant un tribunal mixt de famílies, docents i alumnes d’altres cursos, de competències com la capacitat de treballar en equip, la creativitat o la implicació per transformar el món on viuen. Durant les dues setmanes anteriors, també se’ls crida a retre comptes d’altres competències que creiem que són fonamentals per a l’alumnat i que van més enllà de les competències tècniques o acadèmiques que han estat tan presents en el seu aprenentatge.
Entrevista a Susanna Soler, directora de l'Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes
Entrevistem Susanna Soler, directora de l’Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes, dos dies abans de l’obertura oficial del centre escolar, i just un quinzena abans de l’entrada de l’alumnat. Confessa que ja fa uns quants dies que s’ha posat a preparar el curs. Atura una estona la seva tasca per atendre les nostres preguntes. Al final de l’entrevista entenem més aquesta quantiosa dedicació.
Autors
Adela Barreda Pascual, David Bueno i Torrens, João Costa, Sandra Entrena Ortega, Ignasi Llompart i Mas, Jordi Musons Mas, Coral Regí Rodríguez, Enric Roca Casas, Mireia Tintoré Espuny
Etapes:
Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General
Categories de productes:
Avaluació de resultats terminals, Calidad educativa, Competencias básicas, Competencias profesionales del profesorado, Competències bàsiques, Competències professionals del professorat, Direcció de Centres, Dirección de Centros, Equidad, Evaluación de resultados terminales, Finalidades de la educación, Función social de la enseñanza, Gestió del canvi, Gestión del cambio, Legislació educativa, Legislación educativa, Lideratge en centres, Liderazgo en centros, Metacognición, Neurociencias/neuroeducación, Planificació estratègica i operativa, Planificación estratégica y operativa, Política i legislació educativa, Política y legislación educativa, Programació per competències i capacitats, Programación por competencias y capacidades, Projecte curricular de centre, Projectes estratègics, Proyecto curricular de centro, Proyectos estratégicos, Qualitat educativa, Equitat, Finalitats de l'educació, Funció social de l'ensenyament, Metacognició, Neurociències/neuroeducació
Col·leccions:
Paraules clau del producte:
SKU: 39993