Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Escoltar la veu dels infants
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Notícies d'interès
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com dirigim els propis processos d'aprenentatge?
Hem compartit, al fòrum de la web, l’article de l’Antoni Portell amb el títol que encapçala aquesta secció, on ens convida a reflexionar sobre la formació permanent i l’aprenentatge autònom. Entre altres qüestions, llança les preguntes següents: Fins a quin punt considerem que dirigim, controlem, regulem o avaluem el nostre recorregut formatiu?, De quina manera possibilita cada centre que aquest aprenentatge autònom contribueixi a construir uns significats compartits?. A continuació, us mostrem algunes de les vostres aportacions.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Res més seriós que els llibres infantils
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Les mates, des de ben aviat
En aquest article d'opinió, Àngel Alsina comenta la necessitat d'afavorir l'adquisició de coneixements matemàtics des d'edats ben primerenques.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Jaume Centelles, mestre a l'Escola Sant Josep-El Pi. El petit gran Jaume es jubila
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Perquè hi hagi ombra, hi ha d'haver foscor
En un grup de segon de primària, vam desenvolupar una proposta d’indagació escolar sobre la posició solar a través de les ombres. Vam reflexionar sobre la indagació com a procés d’experimentació i explicació, predicció i transferència de fenòmens observables, partint de la pregunta: «Què és necessari perquè hi hagi ombra?». Vam destacar la importància dels equips internivells per millorar l’ensenyament de les ciències a primària.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
L'aire exerceix pressió
En el present article s’hi mostren unes activitats que estan relacionades amb la materialitat de l’aire i la pressió que aquest exerceix i que s’han posat en pràctica amb futurs mestres. En aquestes activitats, no solament s’hi aborden els continguts científics, sinó que també s’insta a fer reflexió didàctica en relació amb la consideració que siguin convenients per als estudiants de primària. La majoria de l’alumnat va realitzar i va valorar positivament les activitats dutes a terme.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
«Mirem el cel»
Cada curs ens plantegem un projecte interdisciplinari, des de P3 fins a sisè, que sorgeix de les motivacions i els interessos de l’alumnat. En funció del tema escollit, els nens i nenes de cada cicle decideixen què volen treballar respecte a aquesta temàtica. Una vegada recollida la pluja d’idees, es maqueta una estructura d’activitats que conclou amb una exposició pedagògica de treballs oberta a tota la comunitat educativa i a l’entorn escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Alumnat bascoparlant plurilingüe
De la mà de l’associació Sortzen, s’ha posat en marxa la proposta d’Euskararen Kontseilua als centres docents al poble de Dima (Biscaia) i al barri d’Eguia de Sant Sebastià (Guipúscoa). Aquesta proposta està caracteritzada per la realització d’un projecte o pla lingüístic en conjunt amb el barri o el poble on està situat el centre escolar.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com podem ser més amics?
El present treball sintetitza una experiència de participació desenvolupada en un centre docent per part de l’alumnat del darrer cicle de primària al llarg d’un curs escolar. A la proposta, hi podem veure com l’alumnat, com a coinvestigador, descobreix el valor de la col·laboració mentre indaga, a través de distintes fases, les possibles solucions a un problema de convivència que ha sorgit al si del grup.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Com podem participar en temps de crisi
Els pares i les mares també volen ser protagonistes de l’educació de les seves criatures. Volen ser escoltats, informats, consultats i contribuir a prendre decisions en un tema tan important i que els afecta tant. Aquesta és també l’aspiració de totes les AMPA, perquè no volen ser meres empreses de serveis, sinó col·laborar amb els mestres i els equips directius per millorar l’escola i l’entorn.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Francesc Xavier Hernàndez: «Entendre la història és entendre´ns a nosaltres mateixos»
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Entrellaçant històries per sostenir la vida
Aquestes línies intenten posar l’accent en la necessitat de construir una escola més humana, que miri amb respecte l’alumnat en els contextos familiars en què s’ubica. Una escola que ajudi els infants a desenvolupar habilitats per a la vida que els enforteixin i que els facin estar en les millors condicions possibles per aprendre i reeixir com a persones.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Esmorzòmetre
L’escola pública de Borredà és una escola rural, petita, amb una relació intensa amb l’entorn i amb tota la comunitat, que combina el treball i el seguiment individualitzat amb les agrupacions flexibles i que està atenta a diverses propostes per donar resposta a les necessitats que van sorgint.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Un pati d´un nombre infinit de colors
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Senticolor. Acolorint sentiments
Al projecte Senticolor, l’alumnat, utilitzant diverses aplicacions, col·labora, crea, reflexiona, desenvolupa la seva creativitat, utilitza la imaginació i comparteix les tasques que realitza amb la resta de la comunitat educativa. És una part activa de tot el procés, perquè participa en una metodologia de treball col·laboratiu, desenvolupa els talents que té i resol reptes en grup.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Tinc dues mares
La família és el primer agent socialitzador de l’infant, la seva acció educadora esdevé bàsica i és al seu si on se solen manifestar tots els sentiments. L’escola també participa en aquesta acció socialitzadora, per aquest motiu, si volem que la nostra tasca educativa sigui eficient, cal que tinguem consciència que els models de llar són diversos i complexos.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Alumnat amb trastorn de l'espectre autista
Malgrat el gran interès que suscita l’autisme en totes les variants que presenta, ens trobem amb un gran desconeixement davant d’aquest trastorn, que moltes vegades es redueix al món de les anècdotes.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Aprenem a jugar a escacs (primera part)
La força que té el joc com a eina educativa és molt gran. Els alumnes i les alumnes adquireixen, motivats i sense ser-ne conscients, un seguit d’aprenentatges que els seran transferibles a uns altres moments de la seva vida. La nostra proposta didàctica va adreçada a alumnes de cicle inicial i pretén donar a conèixer els escacs com a eina educativa. Ho farem en dues parts, la continuació la podreu consultar a la revista d’octubre.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Material per a l'alumnat: Aprenem a jugar a escacs (primera part)
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Educació i benestar
S’ha parlat molt del malestar en educació i hi ha motius de sobres per estar molestos. Sempre ens sobraran motius per estar-ne. El més fàcil és sentir-se’n, però, es pot educar des del malestar?
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Bibliomèdia. Hem llegit. Trobades. Convocatòries. Web
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Relats de vivències personals: Per començar, deixar-se portar per l'olfacte
Núria Rodríguez ens recomana que ens deixem endur per l'olfacte...
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La Tira
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Es presenta una proposta d’estudi dels fenòmens atmosfèrics i astronòmics per a l’educació primària. S’hi atenen tres perspectives: l’observacional, l’explicativojustificativa i la interacció que les societats humanes tenen i han tingut amb totes dues. A més a més, s’hi proposa una progressió d’idees clau associades a preguntes concretes sobre la darrera perspectiva citada.