Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Formació del professorat > Símbols i socialització
Símbols i socialització

Símbols i socialització

C06 - Número: 86 (juny 16)

ISBN / EAN : 1577-5623

17,99€ IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella
Subscriu-te i estalviaDescàrrega exemplar gratuït
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La pobresa amb relats quotidians

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Notícies d'interès

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Parlar per parlar. Donem sentit i significat a la rotllana

En aquest article d'opinió, Maria Teresa Sogas reflexiona sobre la importància d'afavorir la parla de proximitat en el petit grup d'una rotllana, on tothom pugui assaborir el gust de parlar i ser escoltat i de sentir-se vinculat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Es comenta a la Xarxa...

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Albert Grau, pallasso. El riure no té fronteres

Després de fer aquesta entrevista, entenc millor que mai per què calen pallassos al món: «És una actitud vital, creure que sempre hi ha una possibilitat nova, un esperit que permet encendre petits punts de llum en llocs plens de foscor».
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Espais i objectes potenciadors de trobades d’aprenentatge i de desenvolupament al 0-3

L’atenció als materials és un aspecte clau en una educació infantil de qualitat, atès que l’aula ha de ser un escenari molt atractiu, capaç de facilitar i de suggerir un bon grapat de possibilitats d’acció. Al present article, s’hi mostren algunes apreciacions reflectides en l’exemple d’un grup d’infants de 2 anys de l’escola infantil Cigüeña María, situada a Las Rozas (Madrid), el tutor del qual és Gonzalo Flecha.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Poesia i joc

A partir del poema de María de la Luz Uribe El rey de papel, a les aules de 3 anys del CEIP Villa de Guadarrama (Madrid), es va desenvolupar un projecte de recreació d’un univers simbòlic, que va permetre que els nens i les nenes juguessin, inventessin i aprenguessin junts gaudint. La creació d’escenaris a partir del material proposat (paper i text literari) va afavorir la transformació a través de l’activitat simbólica.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Recursos para la práctica: Un diàleg entre el present i el passat

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Amb les famílies: El que la ment necessita per pensar

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Per arrodonir: Símbols i socialització

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Ressorgeix Montessori al segle XXI?

La pedagogia Montessori ressorgeix amb força al segle xxi. Conflueix amb les darreres investigacions dutes a terme en el camp de la neurociència i es coneix com la manera natural que tenen les criatures d’adquirir coneixements, ja que promou una harmonia entre el cervell, l’aprenentatge i el desenvolupament humà. La persona adulta formada realitza un autoconeixement que la porta a adquirir una responsabilitat en la seva tasca com a educadora, a ser confiable i a creure en l’infant.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Una mirada educativa al pati

En aquest article, s’hi mostra l’observació, la documentació i la interpretació de les matemàtiques informals que els infants aprenen i usen al pati en el marc de situacions d’exploració, manipulació i joc. Dels resultats obtinguts, se’n desprèn que hi han predominat coneixements relacionats amb les qualitats sensorials i les quantitats.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

L´enriquiment de la classe de psicomotricitat amb grups heterogenis

En aquest article, s’hi presenta una nova manera de fer, una nova manera d’organitzar la psicomotricitat a l’etapa d’educació infantil per ajudar les criatures a adquirir diferents capacitats.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Sorra a les sabates. La inclusió dia rere dia

L’EBM Trencadís acull infants amb pluridiscapacitat i segueix una manera d’actuar basada en els valors de l’educació inclusiva, és a dir, planifica i s’organitza sota la visió d’un equip multidisciplinari. No pretén «adaptar», sinó buscar com els infants poden accedir a les propostes fent servir les seves capacitats, assegurant que cadascú, a la seva manera, creixi i gaudeixi amb tot el que passa a l’escola.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Començarà P3 i encara porta bolquers!

En Pep i la Marta són els pares de la Blau, una nena de 2 anys i mig plena d’energia i curiositat per descobrir tot el que l’envolta. Tot i ser uns progenitors que viuen amb alegria les fites que la Blau va assolint i l’aventura que suposa acompanyar la seva filla en aquest procés de descoberta, aprenentatge i creixement, fa un parell de dies van venir a l’escola molt angoixats i preocupats, tant, que els vaig oferir que s’hi quedessin una estona per parlar del que els amoïnava tant. Ràpidament, em van comentar que no sabien com podien fer front a la nova situació que se’ls presentava al setembre: «La Blau començarà P3..., i encara porta bolquers!».

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Prejudicis amb 2 anys?

Alguna vegada, ens hem sentit a dir que no cal fer pensar els nens i nenes des de tan petits, que és molt aviat perquè reflexionin, que ja tindran temps. Ara els toca jugar i gaudir de la vida. Ja rumiaran més tard. Aquesta actitud d’arrels rousseaunianes --que intenta preservar una suposada ingenuïtat original, d’una banda, i que, de l’altra, converteix el pensament en una càrrega, en una tasca feixuga que només podem suportar les persones adultes-- és ben lluny del funcionament del cervell que avui ens expliquen les neurociències. Ho il·lustrarem a partir de converses amb algunes escoles bressol que estan introduint el projecte Pensem-hi 2-3 anys.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Repartir responsabilitats. Respostes saludables

Per afrontar els nous reptes…, sabem que hi ha accions que funcionen, volem gaudir de la feina i podem millorar, tant des del punt de vista individual com col·lectiu.

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Llibres. Trobades. Webs

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Paraula

Naixem, doncs, en un món de significats i de símbols. Naixem en una llengua materna que ens acull, que ens bressola i que ens permet sobreviure en el que seria una terra inhòspita.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Frato

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Personalització del contingut

Autors

Vicenç Arnaiz Sancho, Jordi Canelles Torres, José Luis de los Reyes Leoz, Irene de Puig Olivé, Jordi Domènech Casal, Equip Cuidem-nos, Frato, Grup IREF, Cecília Lladó Mulet, Laura Lladós Alonso, Eva Martínez Pardo, Fina Mayol Gibert, Ángeles Medina de la Maza, Redac., Josep Rubiol Capdevila, Maria Teresa Sogas Figueras, Leire Itziar Uriarte Bilbao, Àngel Alsina i Pastells, Luisa Fernanda Estrada Gómez, Noemí Yuste Blázquez, Bibiana Abad Ferrés, Gabriella García Moura, Ana Moreno Núñez, Cintia Rodríguez Garrido, Yeni Acosta Inchaustegui, Iván Moreno Llanos, Roser Anguila Ferrer, Alba Jiménez Lahoya

Etapes

Formació del professorat, General

Categories

Atenció a la diversitat, Atenció a les famílies, Atención a la diversidad, Atención a las familias, Biblioteca/mediateca, Calidad educativa, Competència digital i tractament de la informació, Competencia para aprender a aprender, Competència per aprendre a aprendre, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Comunicació i expressió, Comunicació i llenguatge, Comunicación y expresión, Comunicación y lenguaje, Conte, Contes i literatura infantil, Control d'esfínters, Control de esfínteres, Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Conviure en la diversitat, Convivir en la diversidad, Coordinació equip docent, Coordinación equipo docente, Cuento, Cuentos y literatura infantil, Desarrollo personal, Desarrollo profesional, Desenvolupament personal, Desenvolupament professional, Discapacidad física/deficiencia motriz, Discapacitat física/deficiència motriu, Educació afectiva emocional, Educació per a la convivència, Educació social/Acció comunitària, Educación afectiva emocional, Educación familiar, Educación para la convivencia, Educación social/Acción comunitaria, Elaborar explicaciones e iniciarse en habilidades matemáticas, Elaborar explicacions i iniciar-se en habilitats matemàtiques, Emociones, Emocions, Escola inclusiva, Escoles bressols, Escuela de educación infantil de primer ciclo, Escuela inclusiva, Espacios abiertos, Espais oberts, Estrategias didácticas de la matemática, Estratègies didàctiques de les matemátiques, Evolución y maduración, Filosofia a l'escola, Filosofía en la escuela, Finalidades de la educación, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Gènere i educació, Género y educación, Gestió del canvi, Gestión del cambio, Grupos interactivos, Grups interactius, Intervenció en situacions de risc, Intervención en situaciones de riesgo, Joc creatiu, Joc i experimentació, Joc simbòlic, Jocs de simulació, Juego creativo, Juego simbólico, Juego y experimentación, Juegos de simulación, Lengua y construcción del conocimiento, Lideratge en centres, Liderazgo en centros, Llengua i construcció del coneixement, Materiales curriculares y recursos didácticos, Materiales didácticos de los museos, Materials curriculars i recursos didàctics, Materials didàctic dels museus, Organització de l'espai, Organización del espacio, Poesia, Política educativa, Progresar en el conocimiento y dominio del cuerpo, Progressar en el coneixement i domini del cos, Psicomotricidad, Psicomotricitat, Qualitat educativa, Roles del profesorado, Rols del professorat, Seguretat afectiva, emocional i pròpia imatge, Seguridad afectiva, emocional y propia imagen, Técnicas Montessori, Técnicas y recursos para la evaluación, Tècniques i recursos per a l'avaluació, Tècniques Montessori, Teoría y métodos educativos, Trabajo en equipo del profesorado, Trastornos generalizados del desarrollo (TGD), Trastorns generalitzats del desenvolupament (TGD), Tratamiento de la información y competencia digital, Treball en equip del professorat, Educació familiar, Evolució i maduració, Finalitats de l'educació, Teoria i mètodes educatius

Col·leccions

C06, GRAÓ 0-6: El teu espai de referència en Educació Infantil, Revista Guix Infantil

Paraules clau del producte

instrumentos de comunicación, instrumentos de pensamiento, símbolos

Continguts relacionats

  • INVESTIGAR PARA APRENDER
  • ENSEÑAR QUE ES LA CIENCIA
  • La lectura en Europa

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Cataluña España Portugal Colombia Perú Argentina México Chile
Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023