Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Introducción
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Revisión histórica de las enseñanzas artísticas en España
L’educació espanyola ha anat evolucionant al llarg dels segles amb la intenció de millorar i avançar socialment. A partir d’una breu revisió històrica de l’educació a Espanya, aquest capítol pretén fer entendre en quin moment els ensenyaments artístics comencen a tenir prou importància perquè es diferenciïn de l’ensenyament general i es considerin independents.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Historia y desarrollo de las enseñanzas artísticas en educación secundaria obligatoria y bachillerato de Artes
Malgrat que les matèries artístiques no tenien un pes específic en els ensenyaments a Espanya abans de l’entrada en vigor de la Llei orgànica general del sistema educatiu (LOGSE), podem pensar que sí que van ser presents en el concepte general d’educació. Aquest capítol presenta la història i el desenvolupament dels ensenyaments artístics dels darrers segles, revisant els continguts de les assignatures relacionades amb les arts i la seva concreció en les diferents lleis educatives, fins a arribar a la Llei orgànica d’educació (LOE).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
El valor formativo de las enseñanzas artísticas y su perspectiva de futuro
Aquest capítol recull el valor formatiu de l’educació plàstica i visual i les seves aportacions als principis de l’ESO com a generadora de coneixements propis i mitjançant l’adquisició dels elements bàsics de la cultura. Així mateix es reflexiona sobre els diferents nivells de coneixement propis de la matèria, l’educació en l’art, l’adquisició de competències bàsiques, la creativitat, l’alfabetització i l’ús de les TIC. A tall de conclusió, es planteja un posicionament respecte al que ha de ser el futur de l’educació plàstica i visual.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño y elementso básicos del currículo de Educación plástica y visual
Fins que no hi ha la Llei d’ordenació general del sistema educatiu (LOGSE) no es defineixen els currículums de les diverses etapes educatives. Parlar de currículum és parlar d’objectius, de continguts, d’avaluació i de competències, terme sorgit arran d’aquesta llei. En aquest capítol es desenvolupen tots aquests conceptes, fent referència als plantejaments de la Llei orgànica d’educació (LOE).
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Diseño y elementos básicos de currículo de Dibujo técnico
Establir el disseny del currículum de cada matèria és una tasca bàsica que permet programar i executar la pràctica docent; per això, ha de ser un procés de reflexió i presa de decisions que l’ordeni i en faciliti la preparació, el desenvolupament a l’aula i la valoració. Aquest capítol se centra en la matèria de dibuix tècnic quan és postobligatori, ja que, encara que es treballi a l’ESO dins de l’Educació Plàstica i Visual (EPV), adquireix tota la seva entitat al batxillerat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
La programación didáctica en la enseñanza del Dibujo: Artes plásticas
En el disseny d’un currículum s’han de tenir en compte les característiques i singularitats de l’alumnat, dels docents, de l’entorn i de cada matèria. En aquest capítol s’analitzen algunes de les singularitats que presenten els ensenyaments artístics en els seus objectius, continguts i criteris d’avaluació, i que s’han de tenir en compte en el moment de fer una programació didàctica. També es pretén ajudar els futurs docents en l’organització i el disseny de les unitats didàctiques que es duran a terme a l’aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Las competencias básicas y la Educación plástica y visual
La programació per a l’adquisició de les competències bàsiques comporta un canvi substancial necessari en el plantejament curricular. En aquest capítol es desenvolupa aquest plantejament, atenent els antecedents internacionals i nacionals del tema per aclarir el procés de la consolidació de les competències bàsiques en el nostre sistema educatiu actual, així com la legislació amb què es regulen a Espanya, i acabant amb diversos exemples i models d’inclusió, avaluació i detecció de competències.
Normativa i organització institucional, disseny d'un model de programació didàctica amb recursos metodològics i estratègies d'ensenyament-aprenentatge. Currículum de les matèries d'Educació plàstica i visual a la secundària i de Dibuix tècnic al batxillerat.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.
Normativa i organització institucional, disseny d'un model de programació didàctica amb recursos metodològics i estratègies d'ensenyament-aprenentatge. Currículum de les matèries d'Educació plàstica i visual a la secundària i de Dibuix tècnic al batxillerat.