Entendre('s) a classe

Estratègies discursives i habilitats comunicatives

Graó Educació - Número: 154 (febrer 07)

ISBN / EAN : 9788478274727 - ISBN / EAN PDF: 9788499802626

18,5017,58 IVA incluido

Aquest producte té enviament gratuït

Productes digitals no tenen despeses d'enviament

Com a resultat d'un estudi a les aules, aquest llibre classifica les estratègies comunicatives, i hi reflexiona, d'acord amb dos grans objectius: assegurar una relació social positiva entre docent i estudiants i guiar l'aprenentatge.

Personalització del contingut

Resum

Ser un bon comunicador és una de les moltes competències que haurien de tenir tots els docents per exercir la complexa i difícil tasca d’ensenyar. Es tracta d’una competència fonamental per la seva transversalitat: la parla del docent és el vehicle que li serveix per relacionar-se amb els seus estudiants, per crear un clima emocional positiu a l’aula, per explicar conceptes complexos, anècdotes i narracions que desperten l’interès i la curiositat dels alumnes; a través de la parla, el docent ofereix una imatge determinada d’ell mateix i dels estudiants, exerceix com a mediador davant de possibles conflictes, demostra la seva autoritat i la seva capacitat de control, s’acosta a l’alumnat i s’hi interessa. L’actuació discursiva del professorat amb els estudiants afecta la seva manera d’aprendre i demana la utilització d’unes tècniques docents especifiques, que no poden transformar un ensenyament que tingui moltes debilitats, però pot fer encara millors els bons docents.

 

Col·leccions

Graó Educació