Personalització del contingut
Resum
Ser un bon comunicador és una de les moltes competències que haurien de tenir tots els docents per exercir la complexa i difícil tasca d’ensenyar. Es tracta d’una competència fonamental per la seva transversalitat: la parla del docent és el vehicle que li serveix per relacionar-se amb els seus estudiants, per crear un clima emocional positiu a l’aula, per explicar conceptes complexos, anècdotes i narracions que desperten l’interès i la curiositat dels alumnes; a través de la parla, el docent ofereix una imatge determinada d’ell mateix i dels estudiants, exerceix com a mediador davant de possibles conflictes, demostra la seva autoritat i la seva capacitat de control, s’acosta a l’alumnat i s’hi interessa. L’actuació discursiva del professorat amb els estudiants afecta la seva manera d’aprendre i demana la utilització d’unes tècniques docents especifiques, que no poden transformar un ensenyament que tingui moltes debilitats, però pot fer encara millors els bons docents.
Autors
Josep Maria Castellà Lidon, Montserrat Vilà Santasusana, Anna Cros Alavedra, Salvador Comelles Garcia
Categories
Comunicació i llenguatge, Comunicación y lenguaje, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la llengua i la literatura
Col·leccions
Paraules clau del producte
clase, clima, competencia comunicativa, docentes, estrategias, estrategias comunicativas, estrategias discursivas, guía, relación social, transversalidad