Vés al contingut
Especialistes en educació

Especialistes en educació

0
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
Especialistes en educació
  • Subscriu-te
  • Accés Usuaris
  • Lista deseos
0
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
Graó > Especialistes en educació > Products > Ed. Infantil > La conversa en petits grups a l’aula
La conversa en petits grups a l’aula

La conversa en petits grups a l'aula

E-premium llibres - Número: 168 (maig 09)

ISBN / EAN : 9788478277032 - ISBN / EAN PDF: 9788478278190 - ISBN / EAN EPUB: 9788419788627

ePremium Llibres

18,00€17,10€ IVA incluido

Aquest producte té enviament gratuït

Afegir a la llista de desitjos
Afegeix a la cistella

La conversa ajuda a construir coneixement i, per descomptat, llenguatge. Aquest llibre recull una experiència amb resultats positius; capítols que descriuen el potencial de la conversa i altres que detallen les consideracions per implementar-la a nivell de centre i d'aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La conversa ajuda a construir coneixement i, per descomptat, llenguatge. Aquest llibre recull una experiència amb resultats positius; capítols que descriuen el potencial de la conversa i altres que detallen les consideracions per implementar-la a nivell de centre i d'aula.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Introducció

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La llengua oral i la conversa a l’aula

Aquest capítol se centra en el tema del que representa la conversa dins del desenvolupament de la llengua oral, donant-li un impuls al desenvolupament de les competències comunicatives, com a finalitat en si mateixes i com a instrument d'aprenentatge. Durant el capítol es donen resposta a diferents preguntes com les següents: Què vol dir treballar la llengua oral? –Per donar-li resposta, s'ofereixen les característiques d'un model de comunicació continu–. O per a què ensenyar a parlar? –La resposta del qual està dividida en els següents apartats: ensenyem a parlar per ensenyar a pensar, ensenyem a parlar perquè ens escoltin i per aprendre a escoltar, per llegir i escriure, i ensenyem a parlar per a tot, especialment per conviure–. Així mateix, es fa una introducció al concepte de conversa mitjançant l'explicació dels següents aspectes: la conversa en la comunicació i la interacció, la conversa en el desenvolupament dels aspectes lingüístics i la conversa en l'adquisició dels aprenentatge. Més endavant, s'aborden els temes de la conversa i cognició i de la metodologia conversacional. Per acabar, s'exposa un format de conversa a l'aula: la conversa en petits grups, sobretot en educació infantil i en els primers cursos d'educació primària. 
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Les estratègies en la conversa

Per aprofitar al màxim les oportunitats que brinda la comunicació com un entorn enriquidor per a l'aprenentatge, és necessari implementar tècniques que impulsin els processos mentals. Com s'explica en aquest capítol, existeix una marcada diferència en el desenvolupament, tant lingüístic com cognitiu, que es genera a partir dels moments d'interacció entre infants i adults, així com entre aprenents i professors, en emprar estratègies en comparació amb no utilitzar-ne cap. En aquest sentit, s'exposen algunes estratègies i les raons per les quals utilitzar-les. A més, per entendre millor del que es parla, el capítol proposa dues situacions de treball diferents. D'altra banda, en aquest capítol es proposa una classificació d'estratègies que permeti un accés funcional a la seva conceptualització i l’ús per part dels docents que organitzen els grups de conversa amb el seu alumnat. En aquest sentit s'aborden els següents aspectes: creació d'un clima acollidor que potenciï la comunicació, estratègies lingüístiques i estratègies de gestió de la conversa. S'ofereixen explicacions i exemples molt clars per poder aprofundir en el tema. Per acabar, es proporciona una aplicació pràctica de les estratègies lingüístiques en els grups de conversa: aspectes de forma, aspectes de contingut i aspectes d'ús. Cadascun d'ells s'exposa de manera clara i mitjançant exemples.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

El projecte de conversa al centre

En aquest capítol, es presenta l'experiència d'uns logopedes en dinamitzar i posar en marxa el projecte de la conversa com una activitat integrada en el funcionament del centre, com poden ser-ho la resta de continguts d'aprenentatge. En aquest sentit, els autors ens detallen com plantegen el projecte al centre escolar on es vol dur a terme, les estratègies que segueixen i com es fan els primers passos. Com ells mateixos expliquen, a vegades és difícil comptar amb la unanimitat i el compromís de tot el centre, però si es compta amb l'entusiasme d'un cicle o d'un nivell, l'experiència s'estén com una taca d'oli. Perquè el capítol s'entengui millor, s'ofereixen models i exemples de planificació i pautes d'observació a manera de suport per al lector.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Fem conversa a l’aula. Del projecte de centre a la pràctica de l’aula

Aquest capítol aborda el que constitueix l'ànima de la pràctica: traslladar el projecte a la realitat de l'aula. En aquest sentit, es concreten els grups de conversa que es creen a partir de l'alumnat del grup-classe, els docents que participaran, les franges horàries en les quals es durà a terme, etc. En definitiva, tota una sèrie de negociacions que faran que l'activitat funcioni. Juntament amb això, s'ofereixen taules, figures, quadres d'avaluació, i exemples reals, a manera de suport per al lector.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La participació de la família en el projecte de conversa

En aquest capítol es pretén posar de manifest la importància de la participació de la família en el projecte de conversa a fi d'incentivar un espai de comunicació a casa i donar estratègies per implementar el que s'entén com a col·laboració entre la família i l'escola en aquest àmbit. En aquest sentit, es dona resposta a la següent pregunta: Com presentem a les famílies els mecanismes que cal tenir presents per parlar i escoltar, i les estratègies que ajuden a desenvolupar-los? A més, s'ofereix un exemple d'explicació, juntament amb un tríptic informatiu i una taula a manera de síntesi. El capítol tanca amb alguns elements, criteris i suggeriments per millorar la conversa a casa.
Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Referències bibliogràfiques

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

Agraïments

Personalització del contingut

Resum

La conversa, a més d’un bon espai de comunicació, implica un enorme potencial d’ensenyament i aprenentatge. En la conversa, intercanviem informació, expliquem, demanem explicacions, expressem dubtes i ens mirem un tema des de diferents punts de vista. En el context escolar, aquest espai ajuda a construir coneixement i, per descomptat, llenguatge. El diàleg que flueix amb naturalitat entre els participants contribueix a convertir l’experiència en aprenentatge. D’altra banda, l’argument de l’aprenentatge de la llengua a través de la pràctica, troba en la conversa un excel·lent mitjà per a un ús funcional i comunicatiu de la llengua. Els autors i autores d’aquest llibre, volen animar el lector a generalitzar la conversa entre les pràctiques docents habituals; no des d’un plantejament teòric, sinó a partir d’una experiència de la qual han recollit resultats positius. 

Autors

Neus Escudé Ribó, Elisabet Font Posa, Nati Forés Bachero, Marisa Fuster Muñoz, Maria Giné Sabata, Rosa Grau Garriga, Teresa Mas Lozano, Elisenda Ribó Capella, Manuel Sánchez-Cano, M. Carme Cabra Vilalta, Lourdes Comallonga Picañol

Etapes

Ed. Infantil, Ed. Primària

Categories

Conversa i diàleg, Conversación y diálogo, Didáctica de la lengua y la literatura, Didàctica de la llengua i la literatura, Lengua y construcción del conocimiento, Llengua i construcció del coneixement

Col·leccions

E-premium llibres, Graó Educació

Paraules clau del producte

construcción del conocimiento, conversación, experiencia, grupos, lenguaje, pequeños grupos, prácticas docentes, proyecto

Continguts relacionats

  • Los bancos de tiempo
  • Jóvenes educadores
  • Acción comunitaria en la red

Logo

REVISTES

Guix Infantil
Guix
Aula de secundaria
Viure en Família
Fòrum
Dossier
Aula

Alambique
Eufonía
Íber
Tándem
Textos
Uno
Aula infantil
Articles

BOTIGA

Llibres
Revistes ESPAIS GRAÓ 0-6 GRAÓ 6-12 GRAÓ -12-18

EL MEU COMPTE

Les meves dades
Les meves comandes Estadístiques

SOBRE GRAO

Contacte
Publicita't a Graó
Ens vols enviar un article? Fes-te distribuïdor

SEGUEIX-NOS A XARXES:

Logo Presidencia
Política de privadesa Política de cookies Avís Legal

©Grao 2025

Logo
  • 0-6
    • Què és GRAÓ 0-6?
    • Espai GRAÓ 0-6 – CA
    • Espai GRAÓ 0-6 – ES
  • 6-12
    • Què és GRAÓ 6-12?
    • Espai GRAÓ 6-12 – CA
    • Espai GRAÓ 6-12 – ES
  • 12-18
    • Què és GRAÓ 12-18?
    • Espai GRAÓ 12-18 – CA
    • Espai GRAÓ 12-18 – ES
  • Llibres
  • Revistes
    • Revista Guix Infantil
    • Revista Aula Infantil
    • Revista Guix
    • Revista Aula
    • Revista Aula de Secundaria (ct)
    • Revista Aula de Secundaria (es)
    • Revista Dossier
    • Revista Articles
    • Revista Alambique
    • Revista Íber
    • Revista Textos
    • Revista Uno
    • Revista Eufonía
    • Revista Tándem
    • Revista Fòrum
    • Revista Viure en Família
  • Etapes
    • Batxillerat
    • Cicles formatius
    • Ed. Infantil
    • Ed. Primària
    • Ed. Secundària Obligatòria (ESO)
    • Educació artística
    • Ensenyaments artístics
  • Blog
  • Contacta
    • Contacta
    • Sobre nosaltres
    • Llibreries
SUBSCRIU-TE USUARI

© Grao 2023