Personalització del contingut
Resum
La manera d’abordar les pràctiques educatives institucionals exemplifica la ratificació de l’exclusió i la discriminació, més enllà de la voluntat dels agents que hi intervenen. En el dia a dia de les tasques educatives es mostren les il·lusions perdudes de la integració, la ficció de la integració pel sol fet d’estar tots en una mateixa aula, el predomini d’un pla d’estudis que només reitera el dèficit i la discapacitat.
En canvi, molts pares i mestres capgiren el sentit de la discapacitat i es resisteixen a encasellar l’alumne o el fill sota aquest «atribut» totalitari de discapacitat i recuperen la seva condició de vida, de ser i d’estar al món.
Autors
Etapes
Categories
Atenció a la diversitat, Atención a la diversidad, Diversidad física y motriz, Diversidad psíquica y cognitiva, Diversitat física i motriu, Diversitat psíquica i cognitiva, Educació especial, Educación especial, Escola inclusiva, Escuela inclusiva, Familia i diversitat, Familia y diversidad
Col·leccions
Paraules clau del producte
adaptación curricular, discapacidad, discriminación, exclusión, familia y discapacidad, integración