Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
¿Y tú ya te cuidas? ¿Nos cuidamos?
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Va de...: El primer contacto con las familias: Las entrevistas
Del que dic i penso que faig… al que en realitat faig. Del que diem fer en equip… i fem. De fer sense pensar… a pensar el quefer.
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
¿Juego libre, instrucción directa o juego guiado?
La defensa feroç per la llibertat i el respecte pels ritmes naturals de les nenes i els nens sovint es confonen amb l’opció de no intervenir durant el joc. Però és així com assegurem una llibertat més gran?
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Jordi Prats, psicólogo: «La crianza compartida aún tiene que normalizarse»
Per a Jordi Prats, psicòleg, expert en teràpia de parella i formador dels tallers sobre noves paternitats que organitza l’Ajuntament de Lleida, cal valorar els avenços que s’han aconseguit i felicitar els homes que tenen clar el rol de pare, «però la criança compartida encara s’ha de normalitzar».
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Psicomotricidad: por qué, cómo, qué, quién y dónde formarse
El present article mostra la necessitat ineludible de formar-se en el camp de la psicomotricitat i com aquesta disciplina, amb les seves finalitats i continguts, coincideix plenament amb el que s’assenyala en el nou currículum d’Educació Infantil.
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Futuros maestros y maestras acercan la psicomotricidad a la escuela 0-3
El present article pretén donar a conèixer la col·laboració entre dues escoles bressol i la Universitat Autònoma de Barcelona, cosa que ha permès participar en la formació inicial dels futurs mestres i que ha significat una transferència d’experiències i de coneixements molt valuosa per als centres participants.
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Escenarios de juego corporal en el segundo ciclo de educación infantil
Es presenta una experiència realitzada a la formació inicial de mestres en Educació Infantil, durant la qual els nens i nenes d’una escola propera venen a jugar al gimnàs de la Facultat. Les pròpies estudiants són les encarregades de preparar-hi diferents escenaris de joc corporal i d’acompanyar les criatures a desenvolupar el seu joc lliure i espontani.
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Con las familias: La psicomotricidad y las familias
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Pistas para la evaluación: ¿Es necesario observar las sesiones de psicomotricidad?
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Recursos para la práctica: Qué es y qué no es la psicomotricidad
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Para redondear: Psicomotricidad
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
«¡Hola!, ¿Cómo estás?»
Als centres, les primeres reunions solen dedicar-se a «coses grosses»: horaris, recursos, objectius, programacions... Quan ens trobam amb cada infant, amb cada pare i amb cada mare, aquelles «coses grosses» passen a ser un escenari en què vivim i necessitam concentrar-nos en les coses més properes: amb cada infant, amb les relacions del grup...
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
El ropero de la escuela
En aquest article centrarem la nostra atenció en la proposta que desenvolupem amb la roba. Segur que al final de la nostra història es fa patent tot el que aquesta idea sosté: els grups heterogenis, la lliure circulació pels espais, la vida a l’exterior, la relació amb les famílies i la comunitat o la confiança en les possibilitats de les nenes i els nens.
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
InspirAcción
En aquest article es descriu una activitat feta en el mòdul Didàctica de l’Educació Infantil, que pertany al cicle formatiu de grau superior d’Educació Infantil del CIFP d’Àvila. Per al seu disseny, la secció «Del que diem al que fem», de la revista Guix d’Infantil, ha servit d’inspiració; amb la seva posada en pràctica s’ha mirat de promoure una actitud reflexiva cap a la futura actuació del tècnic superior en educació infantil.
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Saltando el muro: las salidas al entorno
Les escoles, en molts casos, estan d’esquena al que passa en el seu entorn. Els seus murs i les seves tanques creen una frontera invisible que separa la realitat escolar de la realitat social, natural i cultural.
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Conciencia fonológica: ¿Una nueva trampa?
Són les 10.30 del matí. Després de les rutines de benvinguda i acollida, cada nen i cada nena s’ha distribuït segons els seus interessos a les diferents zones de l’aula. Un grup de nens i nenes juga amb les fustes de construcció a la catifa, un altre discuteix al voltant d’un llibre, un altre ha decidit preparar una llista dels animals que ens trobem habitualment als passejos. Quan aixeco la mirada em veig reflectit al mirall de l’aula i al mateix temps em sento dir pa-pa-lloooooo-na, davant la qual cosa el Pablo respon: «Ja ho sé, és la de l’Anton!». A continuació, escriu una cosa semblant a una n. El Pablo, com la resta de nens i nenes, ens demostra que és capaç d’elaborar les seves pròpies hipòtesis sobre el llenguatge escrit, així que d’on ve aquest èmfasi per artificialitzar la nostra parla? Quina imatge d’infància hi ha al darrere d’aquestes conductes?
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
¿Qué nos dice la investigación científica?: Las metodologías lúdicas favorecen la predisposición del cerebro para el aprendizaje
Aprendre de manera lúdica possibilita que el cervell es relaxi i augmenti l’atenció, la qual cosa ajuda a crear relacions entre els nous continguts i els aprenentatges previs, de manera que es forma o reforça el que coneixem com a xarxes o esquemes de coneixements i es potencia la memòria.
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
La evidencia en la práctica: Las metodologías lúdicas favorecen la predisposición del cerebro para el aprendizaje. Aprendemos jugando
L’escola ha d’oferir espais lúdics per compartir vivències i experiències que aportin aprenentatges significatius als infants.
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Explorando las expresiones de la cara con Lombriz y conejo
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
La estela de... Lev Vygotsky: el Mozart de la educación
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Compartimos: Rincón digital: Manifiesto Infancia y Pantallas
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Cuentos: Dos ardillas y una piña
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Cuentos: Mira por la ventana
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Cuidar a quien nos cuida
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Nuestros contenidos en Digital son compatibles con todos los lectores de libros electrónicos.
Encuentros. Convocatorias