
Socialización: ¿de qué hablamos?, ¿Cómo tratarla?
Revista Aula Infantil - Número: 117 (octubre 22)
ISBN / EAN : 1577-5615
21,99€ IVA incluido21,99€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Nuevo curso: libres de mascarillas, atrapados por la LOMLOE
Va de... El control de esfínteres en el aula de 3 años
Del que dic i penso que faig… al que en realitat faig. Del que diem fer en equip… i fem. De fer sense pensar… a pensar el quefer.
Una mochila llena de todo lo mejor
Tots els començaments són sempre emocionants. Cada darrer terç d’any milers de nens i nenes experimenten les seves primeres tardors alhora que trepitgen les aules de les escoles infantils, tant al 0-3 com al 3-6. Com a professionals de l’educació, és clau que omplim les nostres motxilles amb la millor ciència i els millors recursos perquè ens acompanyin sempre.
Ferran Campillo, pediatra medioambiental: «Las escuelas con peor calidad del aire tienen un alumnado con peor rendimiento académico»
Quan Ferran Campillo estudiava per ser pediatre va constatar, com d’altres companys, que l’asma i les bronquitis ocupaven bona part de les consultes. I també va veure que no es parava gaire atenció a la influència de l’entorn en moltes d’aquestes malalties. Però, un cop acabada la carrera, fent el MIR, va descobrir una subespecialitat pràcticament desconeguda: la pediatria mediambiental, que vetlla per la salut de l’infant tenint-ne en compte l’entorn.
Algunas propuestas para una didáctica de la socialización
Durant els sis primers anys de vida, es transita de l’originalitat més individual i centrada en un mateix cap al descobriment d’altres interlocutors i el seu reconeixement com a necessaris per al propi benestar. Anomenem socialització un recorregut complex que parteix de la consciència de les vivències corporals fins a assolir el sentiment de pertinença a un grup i la consciència de les necessitats sorgides en l’àmbit simbòlic.
Acompañando la socialización en 0-3
Ritos de socialización
Les dinàmiques de l’aula, les relacions que s'hi promoguin, la inclusió familiar i la funció modèlica docent han de tenir en compte una sèrie de ritus que afavoreixen la socialització dels infants.
Con las familias: Hermanos amigos
Pistas para la evaluación: Socialización y escuela
Para redondear: Socialización: ¿de qué hablamos?, ¿cómo tratarla?
El papel de la maestra, del maestro en educación infantil: Yo soy para que tú puedas ser
En aquest article es pretén reflexionar sobre el paper que la mestra o el mestre d’educació infantil té en tot el que passa en aquesta etapa educativa i com cal explicitar-lo per contribuir a fer que elles i ells siguin conscients que són la clau perquè a l’escola es produeixin determinades accions educatives que faran que el nen o la nena pugui explorar totes les seves potencialitats.
Al natural
Ja fa uns quants anys que vam començar un gran projecte al nostre centre. Més que un projecte és una metodologia, una actitud. I consisteix a conviure i educar-nos sense perdre de vista la natura. Sentint-la i sentint-nos-en part.
«Pablo sabe el nombre de muchos dinosaurios y piensa que los peces viven en un acuario»
De la platja estant, gaudint dels últims rajos de sol de l’estiu, sento com un infant d’uns sis anys exclama sorprès a la persona que l’acompanya: «Mira, hi ha un pila de peixos! De quin aquari els deuen haver portat?»
Qué nos dice la investigación científica: La educación artística promueve aprendizajes significativos
L’educació artística és un espai que serveix per generar aprenentatges que afavoreixin el pensament crític, reflexiu, sensible i creatiu, a través del desenvolupament de temes que contribueixin a construir identitats arrelades en creences i valors.
La evidencia en la práctica: La educación artística promueve aprendizajes significativos. Maraña de Cores (lío de colores): atravesando los recuerdos
Maraña de Cores neix de les meves vivències infantils i memòria. És un taller on s’indaga sobre el desenvolupament artístic a través del dibuix.
¡Hablemos de ello!
¡Todos al bus!, un álbum para contar y jugar
La estela de...: Antón Semiónovich Makarenko
Compartimos: rincón digital: Programa EduCare: educación y cuidados en la primera infancia
Cuentos: ¿Quién se comió las fresas?
Cuentos: La maleta
Libros: Una no-guía del juego: Una visión del juego infantil desde la psicomotricidad
Autors
Ángeles Abelleira Bardanca, Vicenç Arnaiz Sancho, Raquel Benedito Pérez, Sílvia Burset Burillo, Alfonso Caño Reyero, Silvia Capelo Álvarez, Meritxell Cuyàs Ribas, Cristina de Lara Cidoncha, Cristina Elorza Ibáñez de Gauna, Eider Garde Mazkiaran, Andrea Khalfaoui Larrañaga, Alexandra Mediavilla Rodríguez, Manuel Sainz Fernández, Natàlia Torrent Queralt, Joan Turu Sánchez, José Luis Villegas Jurado, Marcela Paz Vives Sáez, Roger Arnaiz Oller, José Cantó Doménech, Teresa Franquesa Codinach, Laura Lagunas Duran, Jaume Centelles Pastor, Almudena Marín Porta , Núria Sintes Llopis, Marta Vilar Recasens
Etapes:
Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General
Categories de productes:
Álbum ilustrado, Aprendizaje significativo / significatividad, Aritmètica, Atención a la diversidad, Biblioteca/mediateca, Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural, Competencias profesionales del profesorado, Conocimiento y exploración del entorno, Control de esfínteres, Cuento, Cuentos y literatura infantil, Derechos humanos, Desarrollo profesional, Educación en familia, Educación para el consumidor, Educación para la sostenibilidad, Educación social/Acción comunitaria, Enfoque globalizador, Equidad, Escuelas sostenibles, Evaluación, Figuras relevantes, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Hábitos de higiene, Infancia y calidad de vida, Pautes d'observació, Programas de educación medioambiental, Programas de promoción y prevención de la salud, Redes de atención a la infancia, Roles del profesorado, Rutinas educativas, Sociabilidad, Técnicas de la expresión visual y plástica, Teoría y métodos educativos, Transversalidad
Col·leccions:
SKU: 42840