Parlem… d’espais inclusius i transformadors

Estàs buscant inspiració per a fer de la teva aula o el teu centre un espai inclusiu i transformador? Llavors, no et pots perdre «Petits passos per a l’escola, grans salts cap a la inclusivitat», on Birginia Pozo González, gran experta en el tema, ens convida a construir una escola on tot l’alumnat se senti segur i valorat, donant-nos idees pràctiques i molt motivadores per a aconseguir-ho.

Des de la importància d’un lideratge compromès amb el benestar de tots els membres de la comunitat escolar, així com el paper fonamental que exerceix el professorat en la creació d’un entorn segur i respectuós per a tots i totes. A més, Birginia també ens parla de la necessitat d’involucrar activament a les famílies en el procés, així com de repensar el disseny dels espais escolars per a fomentar la inclusivitat.

En definitiva: El lideratge compromès, un professorat empàtic, famílies aliades i espais inclusius… Cada petit gest compta! 

Aquí us deixem la seva interessant visió al voltant d’un d’aquests quatre pilars fonamentals: el disseny d’espais. Podeu llegir l’article complet fent clic aquí.

Gu49903 4
Gu49903 5

Podeu trobar aquest contingut a la Revista Guix – Diversitat i perspectiva de gènere (nº 499) on, a més, trobareu articles tan interessants sobre aquest tema com:

  • De Mikel a Nerea: En aquest article es presenta el procés que s’ha dut a terme a la ikastola d’Otxandio per abordar des de tots els angles el procés de transició de gènere d’una alumna. Així mateix apareix el testimoniatge de primera mà de la mare de la Nerea, en què s’expliquen els seus temors i les complicitats que s’estableixen per assegurar al màxim el benestar emocional de la seva filla i el canvi de mirada de tots els agents implicats. Tot això com un aprenentatge de vida per part de tota la comunitat.
  • Així, doncs, ets noi o noia?: La diversitat de gènere és un dels reptes que ha d’abordar l’escola, potser un dels més complicats perquè la societat ha establert codis molt concrets sobre la identitat i el cos. Però, per sort, hi ha moltes gammes de colors al món. La nostra experiència demostra que mitjançant la pràctica quotidiana a les escoles es pot fer un ensenyament més inclusiu, perquè totes les persones tinguin el seu lloc i siguin acceptades tal com són.
  • Petits gestos, grans canvis: El curs 2017-2018 des de l’equip directiu del CEIP Gurutzeta vam decidir que els lavabos de l’escola no estiguessin segregats per gènere i fossin més inclusius d’acord amb tota la comunitat educativa. Qualsevol canvi és difícil i aquesta iniciativa va produir certa perplexitat i desassossec entre algunes persones. No obstant això, en poc temps, amb una bona feina i informació a tota la comunitat, es va aconseguir normalitzar la situació nova.

També et pot interessar…