
Experiencias de escuelas
Revista Aula Infantil - Número: 112 (octubre 21)
ISBN / EAN : 1577-5615
6,95€ IVA incluido6,95€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Proyecto de real decreto de infantil: ¡no avanzamos!
Va de... ¡No sé! ¡No puedo!
Pisa el freno
Noemí Font: «La inclusión empieza cuando entendemos que las personas con discapacidad pueden hacerlo casi todo, con adaptaciones»
Un vínculo familia y escuela 0-3 sano
La família i l’escola bressol, quan la primera entra dins la segona, inicien una relació. Aquesta relació hauria de ser una relació sana, en què hi hagués una comunicació fluïda i sincera, un tu a tu. Família i escola començaran un camí comú, i totes dues hauran de recórrer el mateix camí per ajudar el màxim possible els nens i nenes. Per tant, nosaltres, com a centre educatiu, haurem d’ajudar les famílies a aconseguir tot això amb una comunicació constant.
Relaciones intergeneracionales en la escuela 0-3
Propiciar les relacions entre infants i avis a l’escola bressol afavoreix l’aprenentatge dels nens i nenes des d’una altra perspectiva. Entra en joc tot el bagatge que transmet el nou adult, i el vincle que s’estableix entre tots dos. El fet d’obrir l’escola a altres persones que no són les habituals enriqueix les experiències i la vida del centre.
Educando en emociones: cartas que curan almas
Educar en emocions a l’etapa d’infantil és fonamental per disposar d’una societat amb ciutadans que tinguin confiança en les seves capacitats, tinguin en compte els sentiments dels altres i sàpiguen prendre les decisions més adequades en cada moment. Les emocions són, per tant, un factor important per formar ciutadans amb un pensament crític. Presentem una experiència amb nens i nenes de 4 anys que aprenen i interioritzen les emocions d’empatia, interès, concentració, sorpresa, felicitat i satisfacció en el context de la COVID-19.
El poder de los materiales: capturamos el agua en educación infantil
¿Desayunamos juntos?
El petit mos del matí, a més d’un acte quotidià a l’escola, esdevé un espai educatiu en què s’introdueixen els hàbits d’autonomia propis de l’etapa 3-6. El debat per part de l’equip de cicle sobre els temps educatius ha propiciat anar més enllà dels hàbits i donar un altre valor a l’esmorzar compartit.
Decreto de mínimos en Educación Infantil: una propuesta malograda
En aquest article s’analitza la recent proposta de mínims curriculars del Ministeri d’Educació. Es tracta d’un plantejament molt condicionat pels currículums de l’educació obligatòria i presenta greus mancances en diversos aspectes bàsics de l’educació infantil.
La integración de las niñas y los niños con necesidades especiales en el aula
Les i els professionals de l’educació ens trobem amb uns quants reptes diàriament; tants reptes com criatures tenim a les nostres aules. Cada «personeta» que tenim davant és un món, un immens món ple de colors i les seves tonalitats diferents. És en aquest mar de colors on naveguen també les nenes i els nens amb necessitats especials i les seves famílies. Lamentablement, de vegades, aquestes famílies i les seves criatures no naveguen amb la tranquil·litat que voldrien o que caldria. Avui en dia, encara, són múltiples les dificultats a què s’han d’enfrontar i diversos els problemes que han d’afrontar.
Obesidad infantil. ¿Qué puede hacer la escuela?
La evidencia en la práctica: Significatividad y funcionalidad. El papel del significado para comprender y situarnos en el mundo
El sentit i la funcionalitat dels aprenentatges en una aula de 3 anys per mitjà de l’estudi dels processos que es produeixen en la construcció dels significats. Conversar sobre com es fa un sostre d’iglú ens permet interpretar i construir significats que donen sentit i funcionalitat als nostres aprenentatges.
Qué nos dice la investigación científica: Significatividad y funcionalidad
Usar en lugar de poseer
Viviendo la aventura de cazar un oso
Compartimos: rincón digital: Publicaciones de interés sobre educación infantil
La estela de... Célestin y Élise Freinet. Compartimos: rincón digital. Libros
La estela de... Célestin y Élise Freinet
Biblioteca de Aula: Paremos la invasión. Que el plástico no nos domine
Libros: La formación del psicomotricista PPA®: Su formación personal por la vía corporal y emocional
Autors
Raquel Benedito Pérez, Tomàs Camacho Molina, Alfonso Caño Reyero, Jaume Centelles Pastor, Rosa Maria Forner Calpe, Teresa Franquesa Codinach, Ares González Hueso, Alexandra Mediavilla Rodríguez, Carles Monereo Font, Beatriz Ribas Riera, Isabel Rubio Díaz, Nekane Salbide Gil, Yolanda Sánchez Claverías, Norma Sanfiz Casals, Marta Vilar Recasens, Iolanda Vives Peñalver, Enrique García Martínez, Ester Mateo González, Gema Paniagua Valle, Ana M.ª Rodríguez Melero, Sandra Aparicio Val, Vicenç Arnaiz Sancho, Antonio Joaquín Franco Mariscal, María Molías Arbiol, Núria Ortiz
Categories de productes:
Acogida y adaptación, Acolliment i adaptació, Álbum ilustrado, Àlbum il·lustrat, Aprendizaje cooperativo, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge cooperatiu, Aprenentatge significatiu / significativitat, Atenció a la diversitat, Atenció a les famílies, Atención a la diversidad, Atención a las familias, Biblioteca/mediateca, Calidad educativa, Comedores escolares, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Contaminació, Contaminación, Conte, Corresponsabilidad, Corresponsabilitat, Cuento, Desarrollo curricular, Descoberta de l'entorn, Descubrimiento del entorno, Desenvolupament curricular, Diversidad física y motriz, Diversitat física i motriu, Educació afectiva emocional, Educació medioambiental, Educació per a la salut, Educació per a la sostenibilitat, Educación afectiva emocional, Educación medioambiental, Educación para la salud, Educación para la sostenibilidad, Escola inclusiva, Escoles sostenibles, Escuela inclusiva, Escuelas sostenibles, Familia i diversitat, Familia y diversidad, Figuras relevantes, Figures rellevants, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Gestió de l'aula, Gestión del aula, Hábitos alimentarios saludables, Hàbits alimentaris saludables, Infància i qualitat de vida, Infancia y calidad de vida, Iniciativa para afrontar situaciones de la vida cotidiana, Iniciativa per afrontar situacions de la vida quotidiana, Joc i experimentació, Juego y experimentación, Legislació educativa, Legislación educativa, Matriu d'indicadors Estudis Generals, Matriz de indicadores Estudios Generales, Menjadors escolars, Motivació, Motivación, Organització i participació de les famílies, Organización y participación de las familias, Política educativa, Pràctica psicomotriu/psicomotricitat rel·lacional, Práctica psicomotriz/psicomotricidad relacional, Psicomotricidad, Psicomotricitat, Qualitat educativa, Racons, Rincones, Roles del profesorado, Rols del professorat, Seguretat afectiva, emocional i pròpia imatge, Seguridad afectiva, emocional y propia imagen
Col·leccions:
SKU: 39984