
Socialització: de què parlem? com tractar-la?
Revista Guix Infantil - Número: 117 (octubre 22)
ISBN / EAN : 1577-5623
21,99€ IVA incluido21,99€ IVA incluido
Despeses d'enviament gratuïtes
Productes digitals no tenen despeses d'enviament
Nou curs: lliures de mascaretes, atrapats per la LOMLOE
Va de... Control d'esfínters a l'aula de 3 anys
Del que dic i penso que faig… al que en realitat faig. Del que diem fer en equip… i fem. De fer sense pensar… a pensar el quefer.
Una motxilla plena de tot el millor
Tots els començaments són sempre emocionants. Cada darrer terç d’any milers de nens i nenes experimenten les seves primeres tardors alhora que trepitgen les aules de les escoles infantils, tant al 0-3 com al 3-6. Com a professionals de l’educació, és clau que omplim les nostres motxilles amb la millor ciència i els millors recursos perquè ens acompanyin sempre.
Ferran Campillo, pediatre mediambiental: «Les escoles amb pitjor qualitat de l'aire tenen alumnes amb un rendiment acadèmic pitjor»
Quan Ferran Campillo estudiava per ser pediatre va constatar, com d’altres companys, que l’asma i les bronquitis ocupaven bona part de les consultes. I també va veure que no es parava gaire atenció a la influència de l’entorn en moltes d’aquestes malalties. Però, un cop acabada la carrera, fent el MIR, va descobrir una subespecialitat pràcticament desconeguda: la pediatria mediambiental, que vetlla per la salut de l’infant tenint-ne en compte l’entorn.
Algunes propostes per a una didàctica de la socialització
Durant els sis primers anys de vida, es transita de l’originalitat més individual i centrada en un mateix cap al descobriment d’altres interlocutors i el seu reconeixement com a necessaris per al propi benestar. Anomenem socialització un recorregut complex que parteix de la consciència de les vivències corporals fins a assolir el sentiment de pertinença a un grup i la consciència de les necessitats sorgides en l’àmbit simbòlic.
Acompanyant la socialització al 0-3
Ritus de socialització
Les dinàmiques de l’aula, les relacions que s'hi promoguin, la inclusió familiar i la funció modèlica docent han de tenir en compte una sèrie de ritus que afavoreixen la socialització dels infants.
Amb les famílies: Germans amics
Pistes per a l'avaluació: Socialització i escola
Per arrodonir: Socialització: de què parlem?, com tractar-la?
El paper de la mestra o del mestre en educació infantil: Jo soc perquè tu puguis ser
En aquest article es pretén reflexionar sobre el paper que la mestra o el mestre d’educació infantil té en tot el que passa en aquesta etapa educativa i com cal explicitar-lo per contribuir a fer que elles i ells siguin conscients que són la clau perquè a l’escola es produeixin determinades accions educatives que faran que el nen o la nena pugui explorar totes les seves potencialitats.
Al natural
Ja fa uns quants anys que vam començar un gran projecte al nostre centre. Més que un projecte és una metodologia, una actitud. I consisteix a conviure i educar-nos sense perdre de vista la natura. Sentint-la i sentint-nos-en part.
«El Joan se sap el nom de molts dinosaures i es pensa que els peixos viuen en un aquari»
De la platja estant, gaudint dels últims rajos de sol de l’estiu, sento com un infant d’uns sis anys exclama sorprès a la persona que l’acompanya: «Mira, hi ha un pila de peixos! De quin aquari els deuen haver portat?»
Què ens diu la recerca científica: L´educació artística promou aprenentatges significatius
L’educació artística és un espai que serveix per generar aprenentatges que afavoreixin el pensament crític, reflexiu, sensible i creatiu, a través del desenvolupament de temes que contribueixin a construir identitats arrelades en creences i valors.
L'evidència en la pràctica: L'educació artística promou aprenentatges significatius: Maraña de Cores (embolic de colors): travessant els records
Maraña de Cores neix de les meves vivències infantils i memòria. És un taller on s’indaga sobre el desenvolupament artístic a través del dibuix.
Parlem-ne!: Contra el silenci climàtic
Tots al bus!, un àlbum per comptar i jugar
L'estela d'...: Anton Semiónovitx Makàrenko
Compartim: racó digital: Programa EduCare: educació i cura en la primera infància
Contes: Qui s´ha menjat les maduixes?
Contes: La maleta
Hem llegit: Una no-guía del juego: Una visión del juego infantil desde la psicomotricidad
Autors
Ángeles Abelleira Bardanca, Vicenç Arnaiz Sancho, Raquel Benedito Pérez, Sílvia Burset Burillo, Alfonso Caño Reyero, Silvia Capelo Álvarez, Meritxell Cuyàs Ribas, Cristina de Lara Cidoncha, Cristina Elorza Ibáñez de Gauna, Eider Garde Mazkiaran, Andrea Khalfaoui Larrañaga, Alexandra Mediavilla Rodríguez, Manuel Sainz Fernández, Natàlia Torrent Queralt, Joan Turu Sánchez, José Luis Villegas Jurado, Marcela Paz Vives Sáez, Roger Arnaiz Oller, José Cantó Doménech, Teresa Franquesa Codinach, Laura Lagunas Duran, Jaume Centelles Pastor, Almudena Marín Porta , Núria Sintes Llopis, Marta Vilar Recasens
Etapes:
Batxillerat, Ed. Primària, Ed. Secundària Obligatòria (ESO), Formació del professorat, General
Categories de productes:
Álbum ilustrado, Àlbum il·lustrat, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprenentatge significatiu / significativitat, Aritmètica, Atenció a la diversitat, Atención a la diversidad, Avaluació, Biblioteca/mediateca, Competència en el coneixement i la interacció amb el món natural, Competencia en el conocimiento y la interacción con el mundo natural, Competencias profesionales del profesorado, Competències professionals del professorat, Coneixement i exploració de l'entorn, Conocimiento y exploración del entorno, Conte, Contes i literatura infantil, Control d'esfínters, Control de esfínteres, Cuento, Cuentos y literatura infantil, Derechos humanos, Desarrollo profesional, Desenvolupament professional, Drets humans, Educació en família, Educació per a la sostenibilitat, Educació per al consumidor, Educació social/Acció comunitària, Educación en familia, Educación para el consumidor, Educación para la sostenibilidad, Educación social/Acción comunitaria, Enfocament globalitzador, Enfoque globalizador, Equidad, Equitat, Escoles sostenibles, Escuelas sostenibles, Evaluación, Figuras relevantes, Figures rellevants, Formació continua del professorat/formació permanent, Formació inicial del professorat, Formación continua del profesorado/formación permanente, Formación inicial del profesorado, Hábitos de higiene, Hàbits d'higiene, Infància i qualitat de vida, Infancia y calidad de vida, Pautas de observación, Pautes d'observació, Programas de educación medioambiental, Programas de promoción y prevención de la salud, Programes d'educació medioambiental, Programes de promoció i prevenció de la salut, Redes de atención a la infancia, Roles del profesorado, Rols del professorat, Rutinas educativas, Rutines educatives, Sociabilidad, Sociabilitat, Técnicas de la expresión visual y plástica, Tècniques de l'expressió visual i plàstica, Teoria i mètodes educatius, Teoría y métodos educativos, Transversalidad, Transversalitat, Xarxes d'atenció a la infància
Col·leccions:
SKU: 42857