8M: Per què és important reforçar la coeducació?

El dia 8 de març (8M) se celebra el Dia Internacional de la Dona, una data reivindicativa que volem commemorar compartint amb vosaltres l’editorial “Per què és important reforçar la coeducació?” (DOSSIER “Coeducar: posar la vida al centre de l’educació”). En aquest text, Marina Subirats, Amparo Tomé i Núria Solsona ens parlen d’aquest important tema -que hauríem de tenir present no sols avui, sinó tots els dies de l’any-, convidant-nos a reflexionar sobre el per què de la coeducació, però també sobre quines actuacions són necessàries posar en marxa per a aconseguir-ho. No us ho perdeu!

Doc0400 1

A continuació, podeu trobar una selecció de llibres i altres recursos que tracten temes tan essencials com la coeducació o el gènere per a continuar aprofundint en ells:

DOSSIER: Coeducar: posar la vida al centre de l’educació

Adobe Photoshop Pdf


En aquest Dossier especial parlem de… Pensar l’educació i la coeducació feminista, la veu de les experiències viscudes i sentides, les realitats que tenim davant els nostres ulls i el nostre cor… I molt més! Amb Marina Subirats, Amparo Tomé i Núria Solsona (coords.). Clic aquí.

9 Ideas clave: Coeducación con miradas de género


El llibre ofereix reflexions, propostes i exemples sustentats per la coeducació que es proposa, que és aquella que pensa i actua amb perspectiva de gènere i ho fa de manera permanent i contextualitzada com a via de transformació personal i social. Clic aquí.

Ic030t

Desconstruir canciones infantiles machistas (Revista Eufonía)

Eu097t


Aquest article presenta una experiència i un recurs didàctic que pretén generar una reflexió sobre part del repertori popular de cançons infantils de contingut masclista o de violència de gènere. Una proposta adreçada a Educació Primària que cerca alternatives textuals per a les cançons que seran analitzades i interpretades al centre educatiu. Clic aquí.

Ser nena, ser nen. Com se n’aprèn, com s’educa?


A les pàgines del llibre ens endinsem en l’entramat que abona i condiciona l’espai i l’entorn que intervé en la construcció de com es veu i s’entén cada nen i cada nena a partir del sexe que se li atribueix en néixer. Clic aquí.

V5

Coeducar a l’escola infantil Sexualitat, amistat i sentiments

Bf008d


Tal com diu l’autor en la introducció, «aquest llibre parteix de la convicció que l’entesa, la il·lusió i l’esperança són l’anhel subjacent en la majoria de les relacions de les persones». I no hi ha millor camí perquè aquest anhel s’acompleixi que començar a conrear-lo des dels inicis, és a dir, des de l’escola infantil. Clic aquí.

Amb ulls de nena


Un llibre que parla de nenes, de les seves dificultats, dels seus somnis, dels seus privilegis…  Cadascuna de les vinyetes i cadascun dels textos pretenen ser preguntes obertes, despertar la reflexió i crear debat a l’escola i a casa, entre nenes i nens, entre nenes i adults, entre joves i adolescents. Clic aquí.

Rc018d

Mujer y educación. Educar para la igualdad, educar desde la diferencia

Ge166d 1


En els darrers temps, les lluites a favor dels drets de la dona han obert l’horitzó d’expectatives de les nenes, de les adolescents i de les dones en aquest canvi de segle i de mil·leni. Clic aquí.

Análisis y herramientas coeducativas: respuestas con perspectiva de género a los retos contemporáneos


En aquest llibre s’adopten dos reptes: construir una inclusió social i educativa basada en el feminisme i treballar perspectives inclusives en temps de pandèmia. Clic aquí.

Cob Aye065.indd

Perspectiva de género, música, arte y educación

Cob Aye029.indd


El llibre ofereix un camí per sensibilitzar sobre les diverses violències de gènere que afecten el domini artístic i l’àmbit educatiu i per desafiar-les facilitant claus i experiències pedagògiques que contribueixin a la consolidació de la coeducació. Clic aquí.