La personalització de l'aprenentatge

Dossier Graó - Número: 3 (maig 18)

ISBN / EAN : 2462-5914

0,00 IVA incluido

Producte digital sense despeses d'enviament

Productes digitals no tenen despeses d'enviament

Els nostres continguts en Digital són compatibles amb tots els lectors de llibres electrònics.

La personalització de l´aprenentatge escolar, una exigència de la nova ecologia de l´aprenentatge

L’article introdueix la visió de la personalització de l’aprenentatge escolar, que constitueix el teló de fons del dossier, situant-la en la tradició de les pedagogies centrades en l’aprenent i destacant, al mateix temps, el salt qualitatiu que introdueix en aquesta tradició. La personalització de l’aprenentatge escolar es presenta com una exigència derivada de la necessitat d’adequar l’educació formal i acadèmica a les característiques de la nova ecologia de l’aprenentatge. Aquesta adequació va molt més enllà d’un canvi en les estratègies pedagògiques, didàctiques o curriculars i requereix la posada en marxa d’actuacions a diferents nivells i àmbits de l’organització, com també el funcionament del sistema educatiu i la participació d’actors diferents. L’article es tanca amb la presentació a grans trets de l’organització del dossier i dels continguts que hi ha.

Personalització del contingut

Categories

ABP/Aprendizaje basado en problemas/proyectos, Acció comunitària, Acció tutorial, Acción comunitaria, Acción tutorial, Aprendizaje significativo / significatividad, Aprendizaje y servicio, Aprenentatge basat en problemes/projectes, Aprenentatge i servei, Aprenentatge significatiu / significativitat, Atenció a la diversitat, Atención a la diversidad, Avaluació, Avaluació de l'alumnat en l'aprenentatge, Competència digital i tractament de la informació, Competencias, Competències, Coordinació equip docent, Coordinación equipo docente, Equidad, Equitat, Estrategias d'EA/Estrategias internas, Estrategias de lectura, Estratègies d'EA/Estratègies internes, Estratègies de lectura, Evaluación, Evaluación del alumnado en el aprendizaje, Formació continua del professorat/formació permanent, Formación continua del profesorado/formación permanente, Funciones y procesos organizativos, Funcions i processos organitzatius, Gestió i organització social de l'aula, Gestión y organización social del aula, Interdisciplinariedad, Interdisciplinarietat, Jocs/Gamificació, Juegos/Gamificación, Lideratge en centres, Liderazgo en centros, Materiales curriculares y recursos didácticos, Materials curriculars i recursos didàctics, Motivació, Motivación, Organització de l'espai, Organització i participació de les famílies, Organización del espacio, Organización y participación de las familias, Personalització dels aprenentatges, Personalización de los aprendizajes, Pla lector, Plan lector, Programació per competències i capacitats, Programación por competencias y capacidades, Projectes de treball, Proyectos de trabajo, Rutinas educativas, Rutines educatives, Talleres, Tallers, Trabajo en equipo del profesorado, Transversalidad, Transversalitat, Tratamiento de la información y competencia digital, Treball en equip del professorat, Ús de dispositius mòbils, Ús de les TIC (tecnologies), Uso de dispositivos móviles, Uso de las TIC (tecnologías)